Skocz do zawartości

Customize your SearchEngine!


jez

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Analizując od dłuższego czasu niektóre moje strony, zauważyłem ciekawą, powtarzającą sie zależność. Strona pod bardzo popularnym hasłem skoczyła z pozycji 21 na 15. Ilość wejść z tej wyszukiwarki pod tym hasłem natomiast... Spadła. Kilka dni później, strona spadła na 20, a ilość wejść... Wzrosła.

Na początku się zdziwiłem, o sezonowości nie mogło być mowy, a przecież 21, 20 i 15 to stosunkowo nisko w wynikach. O losowości też nie mogło być mowy, bo jest to jedno z najczęściej wpisywanych haseł w polskich wyszukiwarkach, a ludziom się tego chce bez względu na porę roku ;). Oczywiście, w porównywaniu statystyk uwzględniłem dni tygodnia, miesiąca i dni wolne od pracy.

Wytłumaczenie nasuwa się jedno. Co prawda, ja mam 100 wyników na stronie, ale domyślnie ilość wyników wyszukiwania w Google to 10/strona. Pozycja 21 to pierwsze miejsce na trzeciej podstronie. Pozycja 20 to ostatnie miejsce na drugiej podstronie. Pozycja 15, to środek drugiej podstrony.

Ogólnie uznaje się, że człowiek siedzący przed SearchEngine najbardziej zwraca uwagę na 3-4 pierwsze wyniki (kobiety ponoć 7, ale kobieta to nie człowiek*). Tylko ok. 20% szuka dalej - oczywiście, kiedy wyniki są satysfakcjonujące i "normalne", tzn. nie mamy do czynienia z powtórzeniami czy nonsensownymi tytułami.

Rozwijając efekty tych badań - dalej zakładając, że ranking jest "sensowny" - można przewidywać, że sporo osób zwraca uwagę także na ten ostatni wynik. Co więcej, przed wpisaniem nowego wyszukiwania, analizuje wyniki od końca tak samo jak pierwsze, tylko - oczywiście - ma to wielokrotnie mniejszy oddźwięk w liczbach, niż analiza od pozycji pierwszych. Najbardziej spalone byłyby wyniki (tak myślę) w granicach 40-80% strony.

A teraz przejdźmy na realia wyszukiwarek. Czy któraś z tutaj obecnych osób dysponuje wiarygodnymi statystykami na temat:

- Ilości kliknięć w równorzędnie (nie)ciekawe opisy w rankingach na różnych pozycjach różnych podstron

- USTAWIEŃ PRZEGLĄDARKI przez użytkowników.

Najistotniejsza statystyka dotyczyłaby ILOŚCI wyników na stronie, włączenia/wyłączenia opcji grupowania wyników z tej samej domeny, istotne byłoby także przeszukiwanie strony w danym języku lub wszystkich językach. Można się spodziewać że spory (NO WŁAŚNIE, JAKI?) procent osób to laicy, którzy jeszcze nie doszli co opcji customize/ustawienia i należy się skoncentrować na 10 wynikach w Google, 25 w Onet i 20 w WP.

Pozdrawiam, J.

*- Just joking, don't kill me! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz przejdźmy na realia wyszukiwarek. Czy któraś z tutaj obecnych osób dysponuje wiarygodnymi statystykami na temat:

- Ilości kliknięć w równorzędnie (nie)ciekawe opisy w rankingach na różnych pozycjach różnych podstron

- USTAWIEŃ PRZEGLĄDARKI przez użytkowników.

Nie posiadam takowych, ale rzuciłeś ciekawy temat więc postaram się coś w tym celu zrobić.

Próbowałem kiedyś zbadać różnicę między boksami a zwyklymi wynikami, ale było zbyt wiele różnic w opisie etc. więcnie dało się tego tak prosto porównać :)

Najistotniejsza statystyka dotyczyłaby ILOŚCI wyników na stronie, włączenia/wyłączenia opcji grupowania wyników z tej samej domeny, istotne byłoby także przeszukiwanie strony w danym języku lub wszystkich językach. Można się spodziewać że spory (NO WŁAŚNIE, JAKI?) procent osób to laicy, którzy jeszcze nie doszli co opcji customize/ustawienia i należy się skoncentrować na 10 wynikach w Google, 25 w Onet i 20 w WP.

Jak masz dobre statystyki zapisujące pełnego refferera to sam możesz sobie takie ustawienia wyciągnąć. Przecież w ścieżce przeglądarki są prawie wszystkie ustawienia w postaci zmiennych...

słownik informatyczny ... aby wiedzieć więcej

(łac. Oxygene - tlen) Tlen był jest i będzie bo tlen jest wszędzie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobre statystyki zapisujące pełnego refferera to sam możesz sobie takie ustawienia wyciągnąć. Przecież w ścieżce przeglądarki są prawie wszystkie ustawienia w postaci zmiennych...

Jak już kiedyś mówiłem mam taki skrypt, który zapisuje pełny adres strony z której nastąpiło przekierowanie. Znajduje się na każdej z moich "normalnych" podstron, czyli robionych ręcznie (nie galeria, forum, itp). Wpisuje się rafal.waw.pl/cos/show.php . Jeśli poradzisz sobie z hurtowym wydobyciem tych danch z tym podstron i przefiltrowanie słowa "google", to może na coś się przyda. Zapisuje 100 lub kilkaset ostatnich wejść (w zależności od podstrony).

Też jestem ciekawy wyników.

Autor postu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania zawartych w nim informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najistotniejsza statystyka dotyczyłaby ILOŚCI wyników na stronie, włączenia/wyłączenia opcji grupowania wyników z tej samej domeny, istotne byłoby także przeszukiwanie strony w danym języku lub wszystkich językach. Można się spodziewać że spory (NO WŁAŚNIE, JAKI?) procent osób to laicy, którzy jeszcze nie doszli co opcji customize/ustawienia i należy się skoncentrować na 10 wynikach w Google, 25 w Onet i 20 w WP.

Według mnie 80-90% korzystających z wyszukiwarek to właśnie takie osoby.

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ozycja 21 to pierwsze miejsce na trzeciej podstronie. Pozycja 20 to ostatnie miejsce na drugiej podstronie. Pozycja 15, to środek drugiej podstrony.

Tak, jest taka zaleznosco o ktorej sie pisze juz od pewnego czasu. Mozna o tym poczytac chociazby na ClickZ.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

U mnie to sie okazalo nieprawda. Skok z 11 miejsca na 10 byl ogromnym przyplywem odwiedzajacych. Sprawdzone i potwierdzone 3 dniowymi testami.

Widocznie tylko napaleni szukajacy patrza na pierwsze wyniki na 2 stronach hehe. Na mojej frazie wola przwijac do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie uznaje się, że człowiek siedzący przed SearchEngine najbardziej zwraca uwagę na 3-4 pierwsze wyniki

Ogólnie to wciska się webmasterom taką bujdę, żeby wydawali kase na linki sponsorowane i pozycjonowanie. Moim zdaniem szukający kończy wertowanie wyników wyszukiwania, gdy zaczynają się pojawiać strony nie na temat.

Ja często obserwuje wartościowe wejścia(tzn. że internauta zrobi coś więcej poza zwykłym przeglądaniem strony) z naprawde odległych pozycji(dalej niż 10 strona). Najczęściej są to dosyć oblegane hasła, gdzie nawet na 20 stronie można znaleźć strony na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A to już zależy ile użytkownik ma czasu na szukanie, czego szuka i jeśli to jest towar - ile ma kasy. Gdy znajdzie to czego szuka dalej nie włazi bo i po co.

Poczytaj trochę forum to będziesz wiedział dlaczego np. link sponsorowany za 3 PLN może dać tylko kilka tysięcy, a pozycjonowanie słowa za 5 tys. daje kilkadziesiąt tys.

Bujda jest tylko wtedy gdy się to nie opłaca.

 

Wiktor [goryl] Pacocha.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności