Skocz do zawartości

Współczynnik odrzuceń - jakie widełki


Kobol

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jeżeli chodzi o współczynnik odrzuceń z wejść z wyszukiwarki to naprawdę nie ma to wielkiego znaczenia. Przecież nasza strona może pojawiać się pod wynikami na niedopasowane hasła lub ktoś masowo otwiera wyniki wyszukiwania w zakładkach i akurat odpowiedź na swoje zapytanie znalazł przed zaglądnięciem na naszą stronę. Albo jak w przypadku sklepu - cena była zaporowa.

Współczynnik odrzuceń jest bardzo istotny w przypadku kampanii reklamowych i ruchu kierowanego na naszą witrynę. W przypadku wejść z wyszukiwarki nie ma to ogromnego znaczenia.

Sprawdź liderów systemów wymiany linków:

linkme.pl (stały), gotlink.pl (rotacyjny)

alexain.jpgalexaol.jpgalexaat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Ale jeżeli chodzi o współczynnik odrzuceń z wejść z wyszukiwarki to naprawdę nie ma to wielkiego znaczenia. Przecież nasza strona może pojawiać się pod wynikami na niedopasowane hasła lub ktoś masowo otwiera wyniki wyszukiwania w zakładkach i akurat odpowiedź na swoje zapytanie znalazł przed zaglądnięciem na naszą stronę. Albo jak w przypadku sklepu - cena była zaporowa.

Współczynnik odrzuceń jest bardzo istotny w przypadku kampanii reklamowych i ruchu kierowanego na naszą witrynę. W przypadku wejść z wyszukiwarki nie ma to ogromnego znaczenia.

Z tym stwierdzeniem już się bardziej zgodzę, ale zauważ, że wiedząc na jakie hasła ludzie wchodzą możesz dostosować stronę do ich potrzeb - opisywałem kilka postów przyklad gdze standardowy WO jest 30% a na przypadkowe hasło miałem 80% - po zoptymalizowaniu (tu przekierowaniu ruchu na odpowiednią podstronę) WO można znacznie zmniejszyć.

I znowu oczywiście pojawia się wielkość WO w kontekście - czyli typu strony, sposobu wejścia (np. wejścia z rss mają wysoki WO z wiadomych względów) itd. W przypadku wyszukiwarki raczej punkt wyjścia to dociec dlaczego ludzie wychodzą i jak ich zatrzymać. Oczywiście utopią jest zatrzymanie wszystkich z tych powodów, które opisałeś, ale część może chcieć zostać.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nasza strona może pojawiać się pod wynikami na niedopasowane hasła lub ktoś masowo otwiera wyniki wyszukiwania w zakładkach i akurat odpowiedź na swoje zapytanie znalazł przed zaglądnięciem na naszą stronę.

Dokładnie tak i dlatego w statystykach są podawane np. słowa które mają bardzo wysoki procent odrzuceń.

Czyli np.: user wpisuje w wyszukiwarkę hasło: "szkolenia pracownicze" i wyskakuje mu lista szkoleń jakie firmy oferują.

Wchodzi na stronę ale nie znalazł poszukiwanego szkolenia (hasło nie takie).

Dlatego uważam, że jeżeli dobrze jest witryna zrobiona, to po przejrzeniu informacji na stronie na którą trafił user i nie znalazł informacji które poszukiwał powinny być odnośniki typu: zobacz również, czytaj podobne, etc...

Dzięki temu userowi pomagamy w odnalezieniu informacji na naszej stronie i przyczyniamy się do tego, że jednak może przejdzie na kolejne podstrony i nie zamknie okno przeglądarki wracając do wyszukiwarki.

Marketing w sieci - da się ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Xann - świadomość marki a WO to dwie różne rzeczy. Strona o wyrobionej marce ma niższy WO i lepszą konwersję na cele, ale nie zmienia to faktu, że WO można z powodzeniem obniżać i to z relatywnie niskim kosztem.

Zbudowanie szerokiej świadomości marki to są potężne pieniądze - dla przykładu większość osób, które znam nie kojarzą co to jest Agito. Sklep niewątpliwie ma markę, ale i tak przypuszczam, że 50-70% ludzi trafiających na ich stronę z wyszukiwarki nie ma pojęcia, że trafili na tak duży sklep. Więc umówmy się, że przeciętny sklep nie jest w stanie wykreować swojej marki na tyle, aby była znana większości internautów, chyba że działa w małej niszy.

WO można spokojnie zminimalizować następującymi rzeczami:

- korelacja zawartości strony z hasłem na jakie ludzie wchodzą

- dobre linkowanie wewnętrzne

- dobry layout

- ogólnie pojęte kierowanie ruchem

- wartość dodana na stronie (recenzje produktów, porównania, artykuły)

Przypatrz się dobrze liderom handlu w internecie - oni doskonale w większości przypadków spełniają powyższe założenia. Zauważ również, że nawet Google to wie i udostępnia narzędzie do testowania wersji stron.

Na zachodzie z kolei jest cała branża seo, która zajmuje się takimi rzeczami jak pisanie ofert, rozkładanie elementów na stronie itp. czyli jednym słowem jak przekuć gościa w klienta.

Swego czasu czytałem Ebooka faceta od seobook.com - podawał przykład, gdzie zmiana rozłożenia elementów na stronie spowodowała 50% wzrost sprzedaż praktycznie z dnia na dzień.

Zainteresuj się np. książką "Dlaczego kupujemy" Paco Underhilla (mam nadzieję, że dobrze nazwisko wpisałem) - facet zajmuje się zawodowo doradztwem w zakresie merchandisingu (co prawda w sklepach realnych) - zdziwisz się o ile można podnieść sprzedaż reorganizując układ półek w markecie, czy kierując przepływem klientów (patrz IKEA). Byłem kiedyś na spotkaniu z prezesem Bahlsena (zajmował się chipsami i przekąskami) - pokazywał filmiki z marketów z analizą rozłożenia produktów impulsywnych na półkach w korelacji z zachowaniem klienta. Jak człowiek coś takiego zobaczy to się czuje jak trybik ;-)

Do czego zmierzam - skoro takie rzeczy działają w rzeczywistości to czemu nie miałyby działać w internecie?

W mojej opinii SEO to dopiero początek - trzeba jeszcze przekształcić odwiedzjących w klientów - w klasyce ekonomii jest taki model AIDA. Seo to jest takie A z tego modelu - do zakupu zostało jeszcze IDA.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobol - dzialaja tak samo w realu, jak i w internecie

Xann jak wykreujesz marke to i WO spadnie

Prosty przyklad - kreacji marki i WO, moze nie na skale orange, czy pepsi, ale z mojego przykladu

fraza "e-kartki" - wspolczynnik odrzucen na poziomie okolo 20 % (srednio okolo 500 uu dziennie)

fraza "kartki lagata" - WO na poziomie 2-3% (takze sredni 500 uu dziennie z tej frazy)

powyzej masz swietny przyklad kreacji marki i jak wplywa na WO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Xann, jest spora różnica pomiędzy tym czy ktoś wejdzie na stronę bo szukał bielizny i ją od razu zamknie bo to była strona porno która mniej lub bardziej przypadkiem znalazła się wysoko, czy też przejrzy kilka(naście,dziesiąt) stron z produktami i zamknie stronę. W tym drugim przypadku jest szansa że ta osoba wcześniej czy później wróci aby coś kupić. Oczywiście kłania się tutaj usability - co z tego że masz super ekstra produkt i do tego taniej niż konkurencja, jeżeli próba jego zamówienia to jest droga przez mękę.

Polecam moje pluginy do WordPress'a: WyPiekacz, Meta SEO Pack, User Locker, Google Integration Toolkit i wiele innych :)

Poradnik Webmastera ‰ Ostatnio na blogu:

PoradnikWebmastera-Blog.1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xann jak wykreujesz marke to i WO spadnie

pomyłka, też nie ma to nic do rzeczy

Orange wszyscy znają a ile osób kupuje na ich stronie telefon ?

Xann ale my mówimy o WO a nie konwersjach na cele. Pytanie zresztą co Orange uznaje za konwersje na cel - to nie koniecznie musi być sprzedaż - może np. zapoznanie się z ofertą abonamentową czy cokolwiek innego.

Faktem jest, że WO jest niższe dla stron o znanej marce niż tych o nieznanej (ceteris paribus). Działa to też w drugą stronę - niwelując WO budujesz świadomość marki bo ludzie dłużej zostają na twoich stronach.

Kobol is the name of a planet in the fictional universe - the birthplace and original home of humanity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... niwelując WO budujesz świadomość marki bo ludzie dłużej zostają na twoich stronach.

no nie prawda ,

Kobol zęby Ci udowodniać ze WO jest pojęciem nie wartym w ogóle zachodu pokaże ci żywy przykład ten sam produkt , rożna cena rożni sprzedawcy https://www.allegro.pl/search.php?sg=0&...g=D-Link+DI-524

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ? a ja myślałem ze dla sprzedawcy - dziwne wchodzie na allegro zeby kupic ruter wybieram sobie jakiś spośród 50 jakie tam są jak widac ceny są przeróżne , opisy prze różne i sprzedasz przeróżna - a Ty mówisz ze to WO dla allegro , hmmmm no dobra juz nic nie mówie więcej

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności