Skocz do zawartości

Współczynnik odrzuceń - co to dkładnie jest?


necik

Rekomendowane odpowiedzi

daje niezłe informacje o jakości stron docelowych w kontekscie zarówno treści jak i usability

nie do końca się zgodzę jeśli chodzi o "odrzucenia"

Co z takimi wejściami jak na przykład to:

fraza:pranie dywanów łódź

u mnie top 1 jest strona : https://www.alepranie.com.pl/

I na tej stronie jest telefon do tej firmy którego to szukałem.

Nie będę chodził po stronie szukał niczego innego bo telefon już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
A ja czytałem, nawet tutaj na forum, wypowiedz, ze może to być tez przypadek zupełnie odwrotny - kiedy taka szukająca osoba, znalazła to czego szukala odrazu po wejsciu (w przypadku katalogow - link do danej firmy itp).

Dokładnie tak jak piszesz , dlatego ten wskazik NIC nie mówi , ale ładnie wygląda ;)

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Czachapl: chodziło mi o bardziej rozbudowane serwisy. W podanym przez Ciebie przypadku masz całkowitą rację. Dlatego ten wskaźnik mówi wiele dla większości stron a nie dla wszystkich jak już gizmoo3 wspominał ;)

Edit:

@Xann nie masz racji czasem można się czegoś dowiedzieć: jak ktoś szuka np. "sprzedam Volkswagen Golf TDI 1999" i trafia na podstronę serwisu z ogłoszeniami, w którym są wylistowane ogłoszenia. Odpowiednio filtrując statystyki dowiemy się czy dla tej frazy nasza podstrona jest atrakcyjna(odpowiednia ilość i jakość ogłoszeń oraz czasami odpowiednia ich prezentacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz , dlatego ten wskazik NIC nie mówi , ale ładnie wygląda ;)

Nie mowi w specyficznych przypadkach które są w mniejszosci.

na wiekszości stron bogatych w content mówi.

A wskaźników idealnych nie ma - zawsze bywają sytuację w których te wskaźniki są mało adekwatne do sytuacji którą opisują.

Idąc tym tropem uu też nic nie mówi, bo bez analizy dalszych kroków na stronie w tym:

czasu wizyty, wskaźnika odrzuceń, ilości odsłon na wizytę, realizacji celów jest pustą cyferką.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Czachapl: chodziło mi o bardziej rozbudowane serwisy. W podanym przez Ciebie przypadku masz całkowitą rację. Dlatego ten wskaźnik mówi wiele dla większości stron a nie dla wszystkich jak już gizmoo3 wspominał ;)

Onet jest wystarczajaco rozbudowany? wpisuje nazwe firmy w wyszukiwarce, znajduje wynik w onecie z danymi tej firmy, spisuje i spadam . Kto i na jakiej podstawie rozrozni czy trafilem, czy tez nie w poszukiwana przez siebie informacje? tak samo szukajac informacji przykladowo o Smolensku - trafiam odrazu na notke/art - czytam i spadam. Statystyka wykaze, ze "odrzucilem strone" , ale przeciez ja mam juz informacje, ktorej szukalem. Wskaznik ten zlicza faktycznie nietrafione wejscia, ale posiada duzy margines bledu, ktorego nie mozna okreslic, wiec nie jest to narzedzie na tyle wiarygodne zeby zawracac sobie nim glowe.

To jest moje zdanie:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czytałem, nawet tutaj na forum, wypowiedz, ze może to być tez przypadek zupełnie odwrotny - kiedy taka szukająca osoba, znalazła to czego szukala odrazu po wejsciu (w przypadku katalogow - link do danej firmy itp).

Dokładnie tak jak piszesz , dlatego ten wskazik NIC nie mówi , ale ładnie wygląda ;)

To tylko przykład.

Ten wskaźnik to bardzo dobre narzędzie dla kogoś kto o pozycjonowaniu myśli w innych kategoriach niż tylko i wyłącznie pozycja w SERPach. przykładowo, jeśli jakaś fraza ma 5x większy współpczynnik odrzuceń niż inna, zapewniajaca tyle samo wejść (za takie same nakłady pracy lub pieniądze) to daje nam to sporo do myślenia. Podobnie jest z np. landing pages. Ten współpczynnik może sporo powiedzieć o budowie serwisu i zachowaniach userów. Oczywiście, jeśli przy pozycjonowaniu stron klientów ktoś sobie współczynnikiem odrzuceń nie zaprząta sobie głowy to nie ma oczym gadać. Przykłady wykorzystania współczynnika odrzuceń można mnożyć, ale nie bedę juz strzępił języka.

Rozumiem, ze w xanstacie o współczynniku odrzuceń cichutko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z takimi wejściami jak na przykład to:

fraza:pranie dywanów łódź

u mnie top 1 jest strona : https://www.alepranie.com.pl/

I na tej stronie jest telefon do tej firmy którego to szukałem.

bardzo dobry życiowy przykład na to że współczynnik odrzuceń niewiele znaczy ale może Ci co mówią że znaczy pokażą swój życiowy przykład że faktycznie do "czegoś" on służy ?

Xann Internet Solutions - Tworzenie sklepów internetowych

468x60_5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowi w specyficznych przypadkach które są w mniejszosci.

Na jakiej podstawie mówisz "miejszości" ? podaj linka do źrudła tych badań no chyba ze tak sobie strzeliłeś to co innego

na wiekszości stron bogatych w content mówi.

bardzo chętnie zobacze przykłady w ktorych " ON " coś mówi , osobiście z takimi się jeszcze nie spotkałem ale pokaz chętnie się przekonam

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ale właśnie po to jest forum:( nie po to zeby sie przekrzykiwac - przydatny czy nie:/

@moskit, to tak jakbys zapytał do czego mozna użyć kija albo sznurek? Zastosowań jest wiele. To jak wykorzystasz ten wskaźnik zależy od danego przykładu. Żeby opisać wszystkie możliwości to zajmie trochę czasu. Pokombinuj, jak to może sie przydać w Twoim przypadku.

EDIT: albo napisz jaki konkretnie masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam z niczym problemu, na ta chwile moja wiedza jest taka, ze ten wskaźnik nie jest mi za bardzo potrzebny (może to być wynik braku tej wiedzy, albo tego, ze faktycznie nie potrzebuje informacji jakie rzekomo ten wskaźnik może mi dać).

Tematem tej dyskusji jest - Współczynnik odrzuceń - co to dokładnie jest? .

Jeśli za odpowiedz uważasz - można z niego wyciągnąć wiele cennych informacji, ale jakich to już sam musisz dojsc to ok ;) nie mam więcej pytań:)

Ale na poważnie, ja tez chętnie sie dowiem (nie ma tu żadnego sarkazmu!) co może mi dać ten wskaźnik.

Nie wymagam, żebyś pisał odrazu litanie, ale jakis konkretny przykład (ale nie samo hasło), jeśli to możliwe to byłbym naprawdę wdzięczny. Jeśli stwierdzisz, ze za dużo wymagam, to tez to uszanuje...

Narazie padły przykłady czemu wskaźnik jest na NIE , natomiast czemu jest na TAK - padły raczej hasła bez przykładów po prostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moskit, chetnie pomogę, ale nie bedę wymieniać wszystkich mozliwości gdzie współczynnik odrzuceń może sie przydać bo nie mam po prostu czasu ani chęci. Definicję juz masz. Resztę sobie wygooglaj. Jak będziesz miał konkretny problem to pisz na forum.

EDIT: Ok, jeden przykład:

Pozycjonujesz się na dziesięć fraz i chcesz zmniejszyć zakres o połowę bo widzisz, ze pozycjonowanie wszystkich fraz jest prawie na granicy opłacalnosci. Zakładam, że frazy generuja podobną ilość odwiedzin i płacisz za nie podobna cenę. Jak sprawdzić, które frazy są rzeczywiscie opłacalne? Wszystkie wyglądają podobnie i wszystkie zdaja sie być OK.

Zerkasz wtedy w statystyki i patrzysz, że cztery frazy mają bardzo wysoki współczynnik odrzuceń. Rezygnujesz wtedy z pozycjonowania tych czterech fraz i ew. wybierasz inne. Możesz dociekać dlaczego współpczynnik odrzuceń jest tak wysoki. Najcześciej jest to niska zgodność tematyczna z dana frazą (np. ktos sprzedaje zegarki Omega na frazę "tanie zegarki z Chin"), albo też niedpowiednia budowa strony (np. odsyłacz do danego działu jest bardzo mały lub słabo wyeksponowany). Jeśli wysoki współczynnik odrzuceń jest spowodowany niezgodnoscia frazy to odrzucamy dane słowo kluczowe, jeśli nie to czesto pomoze zmiana budowy serwisu.

Przedstawiłem to na zasadzie czarny - biały. Najczęsciej nie jest to wszystko takie oczywiste.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wskaźnik to bardzo dobre narzędzie dla kogoś kto o pozycjonowaniu myśli w innych kategoriach niż tylko i wyłącznie pozycja w SERPach. przykładowo, jeśli jakaś fraza ma 5x większy współpczynnik odrzuceń niż inna, zapewniajaca tyle samo wejść (za takie same nakłady pracy lub pieniądze) to daje nam to sporo do myślenia.

Czy to nam daje do myślenia, że fraza co ma 5x więcej odrzuceń jest lepsza bo user od razu znalazł to co chciał i już nie musiał szukać?? Czy to, że fraza z mniejsza ilością odrzuceń źle kieruje usera i musi szukać czegoś dodatkowo na naszej stroni??

Przykład taki mogę podać ze strona nie zmienia pozycji tylko zmienia grafikę i nagle po zmianie grafiki ilość odrzuceń z około 30 % wejść rośnie do 97%. Czy to źle, czy dobrze?? Czy zmiana grafiki strony wyszła jej na dobre czy na złe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności