Skocz do zawartości

Czy ta strona została dobrze zoptymalizowana?


Iza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Chciałam skonsultować z Wami pewną kwestię.

https://www.modecom.pl

jest to strona producenta-dystrybutora sprzętu komputerowego.

Zasadniczo wszystko z nią jest raczej dobrze. Problem zaczyna się w innym miejscu. Gdy wpiszemy https://www.modecom.eu wyskakuje "angielska wersja". Nie jest to oddzielny serwis - domena ta podłączona jest pod katalog https://www.modecom.pl/en ...

https://www.modecom.ru - w oparciu o tę domenę miał powstać rosyjskojęzyczny serwis ale znowu nie jako niezależny serwis a jako podpięty pod katalog https://www.modecom.pl/ru

Oczywiście treść np. na https://www.modecom.pl/en = treść https://www.modecom.eu

Teraz Pytanie, odpowiedź na nie znam ale bardziej szukam wielu mocnych argumentów, gdyż informatyk w danej firmie bardzo mocno broni opcji istniejącej - tłumacząc, że tak jest dobrze, że tak jest wygodnie - budować wiele serwisów z jednego panelu (oczywiście jakiś tam autorski cmesik bez opcji multidomain i wszystko oparte tylko na katalogach) - pytanie - dlaczego tak jak jest obecnie jest źle. A może dobrze? Dodam, że plan jest zbudowania około 50 serwisów i wszystkich opartych według tego samego schematu - domena narodowa podpięta bezpośrednio pod dany katalog na stronie .pl, oczywiście żadnych przekierowań 301.

To jak? Jest dobrze? Czy źle? Ewentualnie jak powinno być dobrze?

Uprzejmie proszę o pomoc. Dzięki chłopaki... i dziewczyny:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak dla mnie jest to duplicate content, za które Google może Wam dać po łapkach. Zróbcie 301 z domeny .eu na .pl/en, wtedy jeden serwis zniknie z indeksu G i po problemie. Jeżeli zostawicie to tak jak jest to przypuszczam że kara w postaci banana jest kwestią czasu.

EDYTA

Druga opcja to ustawienie noindex dla .pl/en - przy czym ten serwis już jest w indeksie, więc jego usunięcie zajmie trochę czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak dla mnie jest to duplicate content, za które Google może Wam dać po łapkach. Zróbcie 301 z domeny .eu na .pl/en, wtedy jeden serwis zniknie z indeksu G i po problemie. Jeżeli zostawicie to tak jak jest to przypuszczam że kara w postaci banana jest kwestią czasu.

EDYTA

Druga opcja to ustawienie noindex dla .pl/en - przy czym ten serwis już jest w indeksie, więc jego usunięcie zajmie trochę czasu

Czy dobrze rozumiem - zrobic noindex dla .pl/en ale jak wtedy zrobić aby indeksować domena.eu podłączona pod pl/en i żeby ją wląśnie indeksowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od takich rzeczy, jest przekierowanie 301 :) Robisz przekierowanie z .pl/en na domena.eu

Rozumiem - ale czy to oznacza, że struktura może być oparta o schemat domena.pl/en i podpinać domeny pod katalog, z katalogów robić przekierowanie 301... Jak to rozegrać? Cały czas szukałam rozwiązania aby na każdej domenie budować niezależny serwis.

Czemu w takim razie istnieją systemy jak magento przystosowane do mulistore - multidomain jeśli można wszystko opierać o katalogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja przywale:

- strona nie jest zoptymalizowana

- posiada całe mnóśtwo skopiowanych opisów produktów np na benchmark.pl, alsen.pl itak dalej - niektore produkty zwracają blisko 600 stron z tym samym opisem - więc to jest DRAMAT

- przekierowanie 301 z https://www.modecom.pl/en na https://www.modecom.eu - MUSI BYC :) tak to jest źle jak nie ma przekierowania. Jeżeli chcesz miec odbre strony ich treść nie moze być powielona między kilka domen

- brak ALTów przy obrazkach

i tak dalej ...

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę mieć pewność co do jednego - czy można budować strukturę serwisu w oparciu o katalogi czyli

tworzymy treść w różnych językach posortowaną dla każdego z państw w katalogac:

domena.pl/de

domena.pl/en

domena.pl/fr

i robimy przekierowanie 301 na domeny narodowe... a domeny te podpinamy pod te właśnie katalogi?

ale zaraz - przecież jeśli jest przekierowanie z podkatalogu to czy można w nim umieszczać treść należącą do danego języka - do danej domeny narodowej?

Czyli w katalogu domena.pl/de tworzymy treść domeny domena.de ale w samym katalogu jest przekierowanie 301 na domenę domena.de ?

Czy tak można to rozegrać? Czy też pod każdym katalogiem musi być niezależny serwis? Jak to rozegrać? Uprzejmie proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iza 301 można (powinno się) załatwić w .htaccess

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i robimy przekierowanie 301 na domeny narodowe... a domeny te podpinamy pod te właśnie katalogi?

Tak lepiej.

@zgred - pewnie opisy to raczej benchmark ma od modecom, a nie odwrotnie :)

Co nie zmienia faktu, że lepiej jakby modecom zrobił oddzielne dla siebie, a oddzielne dla reszty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja przywale:

- strona nie jest zoptymalizowana

- posiada całe mnóśtwo skopiowanych opisów produktów np na benchmark.pl, alsen.pl itak dalej - niektore produkty zwracają blisko 600 stron z tym samym opisem - więc to jest DRAMAT

- przekierowanie 301 z https://www.modecom.pl/en na https://www.modecom.eu - MUSI BYC :( tak to jest źle jak nie ma przekierowania. Jeżeli chcesz miec odbre strony ich treść nie moze być powielona między kilka domen

- brak ALTów przy obrazkach

i tak dalej ...

Mam pytanie co do tych ALTów...

Przy zdjęciach stosujecie tylko ALTy czy może title?

A może ATL + TITLE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrz na skłądnię <im src="...." alt="tutaj nazwa produktu" >

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA widzę inny poważny błąd - zrobiłeś rozpoznawanie wersji językowej z $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] co jest nie widoczne dla robotów . Strony będą się indeksować Tobie w domyślnym języku. Bez sensu trzymasz wybór języka w ciasteczku .

2. linki nie uwzględniają ścieżki językowej "

https://www.modecom.pl/1/product/ - wersja en

https://www.modecom.pl/1/product/ - wersja pl

Jedynym słowem cały system linków masz do przebudowy.

Osobiście brakuje mi linków z rozszerzeniem .html. - ale to akurat pikuś

Po za tym te same strony można oglądać pod postacią wielu różnych linków, które nie są ich parametrami. W efekcie robot indeksujący Google zaindekusje twoją stronę i zwróci Ci błąd w Google webmaster center o zduplikowanym kontekście w twoim serwisie.

ps nie buduj na :

domena.pl/de
domena.pl/en
domena.pl/fr

tylko rób to w subdomenach :peace:

pl.domena.eu lub pl.domena.com - oczywiście najlepiej budować w domenach regionalnych, a takie rozwiązanie to alternatywa gdy domena jest zajęta.

Po za tym cała masa innych błędów. O poważne rady - pytaj na pirv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności