Skocz do zawartości

CPA - nareszcie


redbeard

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie beta i "invite only", ale zdecydowanie ruch w dobra strone.

https://www.seroundtable.com/archives/003988.html

https://internet.seekingalpha.com/article/12363

siec CPA jest na razie dosc mocno odseparowana od pozostalych reklam, troche sa inne zasady - mozna m.in. wybierac reklamy samemu, odnosic sie do nich w tekscie strony.

ciekawe, czy w ogole kiedys CPA bedzie dostepne dla kazdego... jak na razie jawi mi sie jako dobre wyjscie z bagna klikfraudu i masowo tworzonych stron Made For AdSense.

byc moze CPA bedzie w przyslosci wymagalo dodaktowej akceptacji ze strony gogola i bedzie zarezerwowane dla "wartosciowych" stron - to moje zdanie. w tej sposob udaloby sie googlowi stworzyc nowa jakosc i stopniowo na niej koncentrowac wysilki.

tak czy inaczej - dobra rzecz.

pozdr - r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako dodatek - tak.

Jako zamiennik - nie.

Albo AS będzie tak samo cienki jak TD.

TD jest cienki z kilku powodow, m.in. z powodu malej liczby reklamodawcow.

CPA w wydaniu googla i przy duuuuuzej ilosci reklamodawcow MA sens.

poza tym, aby zostac reklamodawca TD chyba nie jest tak latwo...

ja, takze jako reklamodawca, zdecydowanie wolalbym placic jakas kwote za klikniecie, ktore konczy sie _zarejestrowaniem_ uzytkownika. przeciez slowo "konwersja" czy "action" w odniesieniu do CPA nie oznacza tylko kupna towaru, ale takze wlasnie rejestracje, sciagniecie pliku, wyslanie wiadomosci... cokolwiek. i w takim ujeciu - jak najbardziej.

jesli w CPA bralaby udzial odpowiednia liczba reklamodawcow, porownywalna z CPC, to widze w tym ogromne mozliwosci.

zreszta - zobaczymy. o CPA mowi sie juz od dawna, glownie w kontekscie click fraud. czy CPA bedzie remedium? czyalem sporo artykulow, w ktorych zawarta byla teza, ze CPA jest przyszloscia reklamy internetowej. zobaczymy. na razie CPA i tak tylko dla wybranych ;-)

pozdr - r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny krok do przodu google.

Dla reklamodawcow to dobry sposob rozliczen. Tak jak napisal EDDY - jako dodatek tak, ale jako zamiennik nie.

Mogloby to byc realizowane na takiej zasadzie jak teraz reklamy skierowane na strone. Reklamodawca sam wybiera serwisy na ktorych ma sie wysiwetlac reklama w tym modelu, a serwis/reklama musi byc dodatkowo zaakceptowana przez moderatora Google.

Generalnie kolejny krok do przodu na rynku e-marketingu ;-)

Pozdrawiam

Absurd, nonsens i hipokryzja.

Mój blog o SEO / SEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Takie rozwiązanie z pewnością poprawi jakość usług Google.

Może i nie chcemy zamiennika, ale sami zobaczycie jak reklamodawcy zaczną wybierać CPA- wtedy spadnie konkurencyjność i z adsense będziemy zarabiali ułamki groszy... wtedy większość przeniesie się z CPC, na nowy system rozliczania. Czuję, że nie mamy tutaj nic do gadania, gdyż reklamy w adsense są b. niskiej jakości (sam się reklamowałem- TYLKO strata kasy).

Dodatkowo od czasu do czasu pojawiają się artykuły ludzi "oszukanych przez wielką korporacje Google" typu "Straciłem 8 tyś złotych" i takie tam.

To dobrze nie służy Googlowi i postanowili to zmienić.

Na pewno stawki będą wyższe, jednak wątpię, że będzie to bardziej opłacalne niż adsense (dla reklamobiorców), bo reklamodawcy na pewno zyskają. Chociaż patrzeć na to ze strony tłuczenia się o ludzi... hmm

Mogą podwyższać stawki za wszelką cenę (jadąc nawet na stratach), aby wyrobić markę etc.

EDIT:

Trochę wgłębiłem się w temat... no więc 20c pobierane przez Google i 2% od transakcji to moim zdaniem śmieszna kwota dla webmasterów (o ile będą mieli możliwość promowania G. checkout).

Nie wiem, czy Google zamierza wprowadzać to u partnerów adsense czy promować bedą tylko w wyszukiwarkach i narzędziach?

Poprostu chcą zdominować rynek internetowy... Mieć udziały wszędzie.

Tak jak microsoft się pcha... Moim zdaniem jest to b. niebezpieczne i powinniśmy się bronić przed wielkimi korporacjami, albo równomiernie rozkładać udziały w rynku.

Case study jak pozyskać więcej leadów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem na ten temat tak - zarabianie CPA jest jeszcze trudniejsze niż reklamowanie się w Adwords. Próbowałem to co się dało z różnych programów partnerskich wyciągnąć - ciężko.

Druga sprawa: w Polsce jeszcze rynek np. zakupów przez internet jest stosunkowo mało rozwinięty. Tym ciężej będzie cokolwiek zarobić.

Podsumowując: myślę, że jeszcze jakiś czas CPA (i tylko CPA) nam nie grozi. Chociaż z pewnością byłoby to pewniejsze źródło zarobku, ale chyba jeszcze nie u nas.

A poza tym - tak jak teraz google musi chronić się przed nami (wydawcami :D ) aby "chronić interesy reklamodawców", tak w CPA będzie dokładnie odwrotnie - i to jeszcze chyba trudniej sprawdzić ;)

A apropos wątku "korporacyjnego" - konkurencja wszystko "załatwi" tylko nie należy jej nieodpowiednio kontrolować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności