Skocz do zawartości

Komentarze użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Rozważmy przykładową sytuacje. Firma A ma serwis opisujący firmy

i pozwalający na komentowanie ich. Ktoś umieszcza pod opisem

firmy B lakoniczny komentarz "Niesolidni, nie wywiązują się z zawartych

umów. Trzymać się z daleka!".

Wpis wypływa w Googlach czy w innym widocznym miejscu. Firma B

uznaje, że z jego powodu doznaje wymiernych strat. Wysyła maila do

właściciela serwisu z prośbą o wywalenie tego i konkretnym opisem,

z którego wynika, że klient zupełnie rozminął się z prawdą.

Co robisz jako firma A (właściciel serwisu)?

- Nie odpowiadasz lub odpowiadasz, że to niemożliwe.

- Piszesz, że za komentarze odpowiedzialni są użytkownicy i umywasz ręce (masz stosowny zapis w regulaminie).

- J.w. ale radzisz, żeby firma B zamieściła sprostowanie w drugim komentarzu.

- Robisz mini-śledztwo (kontakt z wystawiającym), żeby zorientować się lepiej w sprawie i w zależności od tego podjąć decyzję.

- Usuwasz komentarz.

- ?

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak większośc serwisów w sieci, w regulaminie odpowiednie paragrafy. Po mailingu oczywiście radzę sprostowanie.

Ta strona A to dość konkretny przykłąd jak mniemam (o którym ostatnio dość głośno)?

Na blogu:

pozycjonowanie a etyka. A za parę dni słów kilka o smacznych i lekkostrawnych preclach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta strona A to dość konkretny przykład jak mniemam (o którym ostatnio dość głośno)?

Nie. Ten temat jest raczej kontynuacją odłamu wątku "[Ofio] Projekt - Stop nieuczciwym hostingom".

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukrywasz komentarz zgodnie z prośbą + wysyłasz info że komentarz wróci po 2 tygodniach do serwisu jeżeli nie dostaniesz żadnego potwierdzenia złożenia pisma do prokuratury że złamano prawo.

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym udostępnił możliwość dodania dopisku od hostingu pod komentarzem użytkownika, tak jest na allegro gdy sprzedawca tłumaczy się z negatywa. Dla mnie idealne rozwiązanie ponieważ na stronie nawiązuje się polemika między dwoami stanami i każdy nowy może spojrzeć na problem subiektywnie i samemu ocenić kto ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli uzytkownik wystawia taką negatywną opinie, to znaczy że ma do tego powód.

Jezeli serwer firmy hostingowej nie działał jak nalezy, a było to prawdą to ja zostawiam taki komentarz i go wyrózniam zeby wszyscy widzieli.

A firma hostingowa, nie zakaże userowi wyrazania swojej opini na temat ich firmy.

a9177b36246d7ce96fa698c9971dd36b.png

Sprzęt akwarystyczny kupuj w moim - sklep akwarystyczny.

Usługi informatyczne oraz reklamowe w tym pozycjonowanie w częstochowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem o kilku takich sprawach.

Prawnicy jakiejś firmy nakazywali usuniecie negatywnego komentarza na portalu gazeta.pl który wyszedł wysoko w wynikach.

I szkalował dobre imię klienta ,którego dotyczył. Sprawa skonczyła się niczym bowiem prawnik gazeta.pl "zastawił się".(Agora też ma dobrych prawników)

I negatywny wpis pozostał.

Często wiele portali "manipuluje-edytuje" komentarze zeby mieć świety spokój.

Zobacz na Onet co drugi komentarz kwalifikuje się do sądu.

Przewlekłość postępowania koszty sądowe znikomość zadośćuczynienia. Powoduje że prawo prawem a wszyscy wolą mieć święty spokój.

Nie odpowiadasz lub odpowiadasz, że to niemożliwe.

- Piszesz, że za komentarze odpowiedzialni są użytkownicy i umywasz ręce (masz stosowny zapis w regulaminie).

- J.w. ale radzisz, żeby firma B zamieściła sprostowanie w drugim komentarzu.

- Robisz mini-śledztwo (kontakt z wystawiającym), żeby zorientować się lepiej w sprawie i w zależności od tego podjąć decyzję.

- Usuwasz komentarz.

- ?

Odsyłasz petenta do Kancelarii Prawniczej wujka który ma renomę na twoim rynku

i sprawa się kończy jak miliony innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna kwestia: https://prawo.vagla.pl/node/7435

Wygląda na to, że MMP postąpiłby zgodnie z prawem.

Jezeli uzytkownik wystawia taką negatywną opinie, to znaczy że ma do tego powód.

Oczywiście ale nie znaczy, że wystawiona opinia jest prawdziwa, może ma też powód by kłamać.

o ile mi wiadomo to jest bzdurą, że serwis nie odpowiada za treści wypisywane przez użytkowników

Z tymże taki zapis mają największe portale...

Taki zapis ma moc tak długo jak długo portal będzie grzecznie zdejmował komentarze sporne.

Równie dobrze mogliby go nie mieć. Żaden regulamin nie stoi ponad ustawą (Art. 14):

https://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?tod...D20021204Lj.pdf

Jestem w potrzebie - sprzedaje
cenne domeny regionalne za ułamek wartości
tylko do końca tyg. < link do ogłoszenia >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności