Skocz do zawartości

Teoria o Google Analitycs


michalk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Może ten temat już gdzieś był, ale czasami mnie zastanawia jak to jest że Google udostępnia tyle narzędzi za darmo. Z jednej strony mamy Gmaila z którego G ma użytkowników bardziej przekonanych do siebie. Budują bardziej zaufaną markę i wszystko jest super.

Zastanawia mnie jednak czasami po co jest G Analitycs. Kiedyś popularne było stat24. Fajne statystyki, darmowe, ale wprowadzili te głupie reklamy no i trzeba było zrezygnować. Teraz zostało GA, ale nie wierze w utopijny świat, gdzie coś jest za darmo, a wielki moloch opłaca ogromne DC z gigantycznymi rachunkami za prąd.

Ostatnio dużo się pisze na temat strzałek w Google, a ja dochodzę coraz bardziej do wniosku, że ogromne znaczenie dla G będą dane z GA. To będzie dalej sprowadzać się do tworzenia bardziej precyzyjnych serpów przez zmniejszenie wartości linków. Czy to nie jest jak instalowanie mitologicznego konia trojańskiego? Czy pewnego dnia G nie oznajmi, że strony bez GA są znacznie gorzej oceniane?

Są to moje luźne dywagacje na temat przyszłości wyników Google z lekką teorią dotyczącą GA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najcenniejsza na tym świecie jest informacją, ty dajesz nam pełną statystykę swojej strony a my CI za darmo dajemy statystyki. Wiec nie powiedział bym ze to jest za darmo. I raczej bilans jest dodatni dla G

Google ma prawo wymyslać regulamin jaki chce co najwyżej KE może sie stawiać :) Np. pokazywać wyniki tylko w dni parzyste dla europy a w nieparzyste dla reszty świata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał kupić tak rozbudowane statystyki jak GA to pewnie bym się nie zamknął w 10 000 PLN / miesiąc.

Stacjonarna wersja Analytics czyli Urchin kosztuje $3000 czyli trochę ponad 10k, ale jednorazowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie trzeba nie wiadomo jak wypasionych statystyk. To co dla wiekszosci ludzi istotne mozna uzyskac z darmowych narzedzi, np.

tracewatch.com

piwik.org

Tak na prawde jesli nie potrzebujesz zaawansowanych punktow konwersji, integracji z adwords i innych cudow na kiju to nie potrzebujesz Analytics.

Z tym dawaniem za darmo zgodze sie z przedmowcami. Wiedza to wladza. Zalozmy, ze co 1000 strona ma Analytics. Google ma wszystkie dane jakie potrzebuje. Przeplyw klikow, scierzke jaka podazaja potencjalni klienci danych rzeczy/uslug, jakie slowa generuja ruch jakie nie - informacje wszelkiem masci. Wyobrazacie sobie jaka potega stanie sie Google kiedy zacznie wchodzic w retail? Bedzie mozna kupic wszystko marki Google, od chleba po dom :D

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności