Skocz do zawartości

Pytanie dot. laptop + windows


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Opiszę tutaj problem mojej znajomej.

Kupiła niecałe 2 lata temu laptopa (Asus A7U) w Poznaniu. Miała dołączony system Vista Home Premium (z tego co widziałem to OEM).

Aktualnie system przywiesza się, muli się jak cholera. Wg. mnie nie ma sensu go czyścić programami tylko format i z głowy.

Jednakże jest jeden problem - nie dołączyli jej płyty, mimo że ma oryginalną Vistę. Powinna zgłosić się po nią do sklepu gdzie go kupiła?

ps. przy okazji się spytam, ponieważ w życiu miałem tylko parugodzinną styczność z lapkami - czy proces formatowania i instalacji w normalnym PC, a w lapku różni się jakoś znacząco? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tryb rescue na pewno jest

A gdzie to jest? (przepraszam, jestem początkującym w tej kwestii)

co do OEM - powinna być nalepka na sprzęcie i tam powinien znajdować się klucz

Mi chodzi o płytę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to jest? (przepraszam, jestem początkującym w tej kwestii)

Zazwyczaj jest to włączane jakimś specjalnym przyciskiem zaraz po włączeniu laptopa, każda firma robi inaczej.

Mi chodzi o płytę...

Płyty w laptopach nie uświadczysz.. chyba, że właśnie taka ratunkowa, też się zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swego czasu też zastanowił mnie ten problem, kupiłem laptop z windowsem i niby płytki windowsa nigdzie nie było

po pewnym czasie uświadczyłem wśród kilku płyt dołączonych do zestawu jedną która wyglądała całkiem niepozornie, na pewno nie miała żadnych napisów windows, jedynie recovery cośtam

okazało się iż przywracała na dysk czysty obraz systemu wraz z wszystkimi sterownikami oraz programami standardowo dołączonymi do lapka, tak jest w mojej toshibie, jak w asusach to nie wiem ale możliwe że podobnie

respect.gifgoogle.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach