Skocz do zawartości

Tematyczność linków w google


Xann

Rekomendowane odpowiedzi

Często dostaje takie pytania:

- co bedzie mialo wiecej mocy 10 linkow z artykolow tematycznych czy 10 nie zwiazanych tematycznie linkow PR3 ?

- czy 10 linków tematycznych czy 50 z różnych domenen

zawsze odpowiadam tak samo

tematyczność w google to mit

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Pozycjonowanie nie składa się tylko z samego umieszczania linków gdzie popadnie, a dłuższej strategii, chyba że jest pozycjonowana jakaś pierdoła :angry:

Ja bym stawiał na jakość, jeśli teraz nawet nie widać dużej różnicy i bardziej opłacalne jest umieszczania dużej ilości linków to przy zmianach algorytmu (który raczej pójdzie w tą stronę) może się okazać, że efekt końcowy nie jest najlepszy idąc na ilość.

Optymalnym rozwiązaniem było by na dzień dzisiejszy 10 linków tematycznych z PR3, a te podlinkowane 50 innymi ;)

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tematyczność w Google to mit ... cholera wie, a jak się pytałem algorytmu to mi nie chciał powiedzieć :P ... ale patrząc zwyczajnie - logicznie - zdroworozsądkowo:

- to lepiej jest zamieszczać linki w katalogach branżowych (nie dodałbym strony www.marlboro.com do kategorii "zdrowie i uroda" ... trochę głupio),

- lepiej jest się starać o link na stronie tematycznie powiązanej (np. dobrze gdyby firma hostingowa miała link na stronie oferującej "webmasterkę"),

- oczywiście należałoby myśleć i nie starać się o link na stronie konkurencji (+ z tego samego regionu :P).

Lepiej się wychodzi na tematycznych linkach, bo nie tylko roboty przeszukują strony, a ja gdybym szukał firmy oferującej, np. tuning ... zamiast korzystać z Google ... mogę odwiedzić jakiś katalog motoryzacyjny, np. www.moto.bigduo.pl :angry:

Pozdrawiam ;)

P.S. Xann przecież masz banerek po prawo ... więc wiesz o co chodzi (tak już odbiegając od Google) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu mnie złapałeś - lepszej nie ma :angry: ale nadal twierdzę ze testy w pozycjonowaniu nie są 100% wykładnią , wg mnie trzeba brać ilośc statystyczną przeprowadzanych tych testów i wyniki statystyczne "coś" mogą już powiedzieć

Wydaje mi się że jest cały szereg czynników o istnieniu których nawet nie wiemy że są brane pod uwagę.

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xann, najpierw mówisz,że te testy nie są wykładnikiem - później - trzeba brać je pod uwagę.

Niestety, praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka daję na "dane" odnośnie metod.

Ale i tak trzeba je brać z rezerwą, bo moc jaka potrzebna do pozycjonowania różnych fraz różni się diametralnie.

Dla jednej strony wystarczą linki z paru stron powiązanych, dla innej wystarczy parę linków nie powiązanych, a dla jeszcze innych przydają się linki i z powiązanych tematycznie i z niepowiązanych.

Trzeba podchodzić całościowo, indywidualnie. Przeanalizować za i przeciw, opłacalność - przecież to biznes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii testów - to każdy poniekąd ma rację. Aby test w takich warunkach (Google) był wiarygodny musi zajść jego powtarzalność. Przy ponad 200 czynnikach decydujących o pozycji, należy stworzyć na początku indetyczne warunki dla wszystkich testowanych stron i dopiero wprowadzić czynnik badany. Jest to szalenie trudne, ponieważ nawet wiek linków, czas indeksacji, odświeżenie indeksu ma znaczenie...

Ale wracając do meritum sprawy... z mojego doświadczenia wynika, że tematyczność ma spore znaczenie.

Przykład: Nie dawniej jak miesiąc temu udało mi się wychaczyć kilkuletnią domenę z PR=3 idealnie dopasowaną historią oraz nawet nazwą domeny do pozycjonowanego słowa. Jeden link z tej strony (z treści, artykułu ściśle tematycznego) dał awans pozycjonowanej stronie z pozycji 10 na 7... jeden link!

Oczywiście można tutaj wtącić, że to przypadek, bo np w międzyczasie mogło się pojawić do strony 100 innych naturalnych linków. No ale jak przez 3 lata takich linków było niewiele, to dlaczego miałyby się pojawić akurat teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład: Nie dawniej jak miesiąc temu udało mi się wychaczyć kilkuletnią domenę z PR=3 idealnie dopasowaną historią oraz nawet nazwą domeny do pozycjonowanego słowa. Jeden link z tej strony (z treści, artykułu ściśle tematycznego) dał awans pozycjonowanej stronie z pozycji 10 na 7... jeden link!

Jak myślisz poszło to do góry tematyczność, czy może dzięki domenie z historią??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste dwa życiowe przykłady na teamtycznośc linków:

mamy potal typu Wesel

na nim wiszą linki - wynajm limuzyn - kwiaciarnia - suknie ślubne - fotograf ------- są to linki tematyczne dla kogoś kto bierze ślub wchodzi na potal Wesele PL i ma pod ręką wszysko

ale wystarczy żeby te same linki były już na innym portalu np potalu "wynajm limuzyn tylko dla bizmesmeów " czyli kwiaciarnia , suknie ślubne czy fotograf juz nie należą do tej grupy nie mowiwać już jak sie pojawią na portalu makrofotogtafia a takich przykładów jest tysiace

czy dla google link adwokat to alkohol czy link do Pana mecenasa ?

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz poszło to do góry tematyczność, czy może dzięki domenie z historią??

A może dzięki tematycznej domenie z odpowiednią historią?

Bogusław Senator, firma Poczta Kwiatowa INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dla google link adwokat to alkohol czy link do Pana mecenasa ?

Jeżeli na stronie tematycznej występuje słowo "adwokat" w treści, title i innych znacznikach i do tej strony tematycznej prowadzą linki ze słowem adwokat i... z tej strony linkujesz na zewnątrz ze słowem "adwokat" to zachodzi tutaj duża zbieżność i taki link jest bardzo tematyczny.

Podsumowując

Moc tematycznych linków widać najlpiej wtedy jeżeli linkujesz na słowo kluczowe ze strony, która już jest wysoko w serpach na to słowo.

Także nie ma znaczenia czy to mecenas, czy to alkohol(ik) :)

Na PiO nazwywają to anchorPR, na świecie Anchor Text Tunneling. Zwał jak zwał, co prawda nie wiele ma to wspólnego z PR, więc pierwsza nazwa jest kompletnie nietrafiona, ale to jest klucz do zrozumienia mocy tematyczności linków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności