to co już pisałem wcześniej, jeśli chodzi o linki brandowe. Opis na moz.com to trochę lepsze źródło informacji niż posty innych forumowiczów, którzy nie znają zagadnienia:
https://moz.com/blog/how-search-volume-affects-brand-links
Brand - czyli marka, to jest zagadnienie osobno analizowane przez google. Jest ogromna ilość sklepów i systemów aukcyjnych na których jest: iphon, adidas, nike, galaxy.. I wszyscy chcieli by być w pierwszej 10..
Mają inny system podejścia do tego, bo na tych stronach chodzi o wielkie zakupy, wielkie pieniądze..
Dla większości początkujących i zaawansowanych nie ma nic brandowego.
Muszą być marki zarejestrowane w oficjalnym świecie.
Jeśli ktoś ma bloga o kotach, to musi co najmniej sprzedawać whiskas, by robić linki brandowe na whiskas.
A jeśli ktoś ma bloga o psach o adresie: www.psinka.zet - to wtedy myśli, że jego brand to jest: psinka? czy pies? czy psinka.zet?...
Jak nie ma brandu (marki) ale link ma w sobie tekst pisany, to jest po prostu linkiem z anchorem..
Nie można nawet komuś pisać: "zrób sobie linki brandowe" gdy większość niczego nie sprzedaje i nie pisze o żadnej znanej marce.
Jeśli ktoś sprzedaje kurs pozycjonowania lub poradnik o odżywianiu, to też nie jest brand.
Chyba, że produkt zostanie oficjalnie zarejestrowany i wydany a wtedy dotrze o tym informacja do Google.
To już lepiej używajcie pojęć: link z nazwą strony, link z tytułem strony, link z anchorem, link - adres url..
I chodziło w tym temacie skąd brać linki z anchorem a nie czy warto czy nie warto..