Nikt na to pytanie nie odpowie, bo wszystko zależy. Zależy do Twojego budżetu (część narzędzi jest droga), od tego ile tego zaplecza jest i który to poziom zaplecza (Tier). Zależy do przyjętej strategii linkowania (nastawienie na długotrwałe i stabilne efekty, czy potrzeba ryzykownego "szybkiego strzała"). Zależy do Twojej wiedzy i doświadczenia (możesz kupić narzędzie i listy za kilka tyś dolarów i nie potrafić go wykorzystać). Zależy do ilości zaplecza (inaczej zrobisz to mając 10 dobrej jakości blogów, inaczej mając 1000 stron z wygenerowanym contentem). Wszystko zależy.
Jeśli robię domenę dla konkretnej marki - gdzie poszła reklama na billboardach, w gazetach itd i wiem, że jak zepsuję domenę to będzie tragedia - podejdę inaczej.
Jeśli robię stronę pod afiliację - mam podejście, że albo wskoczy w topy choć na kilka dni, albo bez żadnej straty jutro postawię trzy inne podobne strony, a o tamtej zapomnę - zrobię to inaczej.
Jeśli trafiłem na super okazję i dwa miesiące przed świętami wykupiłem pół hurtowni ozdób świątecznych w ekstra cenie i wiem, że podejmuję ryzyko - albo sprzedam w dwa miesiące, albo utopiłem kasę - zrobię to inaczej.
Jest tyle zmiennych i różnych sytuacji, że mógłbym tu pisać przez następną godzinę, ale nikt tu nie da Ci uniwersalnego (ani nawet przybliżonego) rozwiązania i to nie złośliwości czy lenistwa. Po prostu nie ma takiego rozwiązania które sprawdzi się w każdym przypadku.