Jestem zmuszony uwierzyć na słowo, 30 lat to trochę jest. Może problemem jest "zabawa stronkami", a nie dogłębne zrozumienie tematu? Niestety w twoim rozumowaniu jest błąd. PageSpeed Insight (PSI) nie ma kompletnie żadnego wpływu na SEO Wliczając w to te śmieszne cyferki, które nieuczciwe agencje SEO i freelancerzy wpychają do raportów swoim klientom. PSI przeważnie wyświetla 2 rodzaje danych:
dane terenowe, czyli nic innego jak zebrane dane z wielu urządzeń (desktop + mobile) na przestrzeni 28 dni, po czym wyświetlania średniej tegoż wyniku (zebranej z wielu lokalizacji oraz urządzeń)
dane laboratoryjne, czyli testowane obecnie przy wykorzystaniu API Lighthouse. Dane te są testowane na przeglądarce headless Chromium i dodatkowo symulowanej (nie realnej!) prędkości internetu 4G dla mobile i 10 Mbps dla desktop. Powtarzam te wartości są symulowane, nie realne, to tylko i wyłącznie emulacja. Na tej samej zasadzie działa https://tools.pingdom.com/
Mało tego ponieważ:
PageSpeed Insight
Lighthouse w Chrome
Lighthouse w Chrome + zainstalowane wtyczki
CruX
są w stanie pokazać ostatecznie różne wyniki. Najciekawsze jest to, że manipulować wynikiem PSI jest bardzo łatwo. Opieranie się zatem na PageSpeed Insight - właściwie na cyferkach i kolorach - pokazuje jak bardzo mało masz wiedzy w tym temacie. Google serwując skrypty, nikogo nie zmusza do ich implementacji, ale to w twoim interesie leży zoptymalizowanie strony - tutaj wkraczamy coraz mocniej w temat technicznego SEO i budżetu renderowania.
Współczynnik odrzuceń, to temat z dziedziny analityki i nie mieszałbym go bezpośrednio z reklamami. Jeśli masz wysoki bounce rate to znaczy, że czytelnik nie znalazł tego co chciał i opuścił twoją stronę, a jeśli tak było to wtedy Google może obniżyć pozycję twojej strony, by dać szanse innym - być może - bardziej trafnym wynikom. Na zmniejszenie współczynnika odrzuceń też są patenty Z tego co już mogę napisać, to twoim problemem jest ewidentnie brak optymalizacji strony pod kątem Core Web Vitalis (LCP, INP, CLS), bo wszystkie odpowiedzi krążą wokół tego tematu. Skoro po implementacji reklam nagle skoczył bounce rate, to rozważ zmniejszenie ich ilości, manualne wstawianie zamiast automatycznego, mniej wyskakujących okienek? są różne opcje do rozważenia.
Ode mnie też w skrócie, bo mógłbym o wiele więcej pisać, a nie chcę złapać warna za offtopic jednak braku wartości merytorycznej tego postu nikt nie może zarzucić (chyba)
Pozdrawiam serdecznie