-
Postów
415 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Noel
-
Cześć, dosyć skutecznie przydzielamy teraz linki do treści wg fraz kluczowych przy założeniu że zasoby o takiej tematyce są w systemie. Widać to zwłaszcza w nowych przydzieleniach które skorzystały już z rozwijanego algorytmu, dla starych Linków które mają najczęściej wstrzymane przyrosty planujemy udostępnić jako opcję - funkcję optymalizatora, który będzie wymieniał najbardziej nietrafione przydzielenia na nowe trafione we frazę. Dzisiaj póki takiej funkcji nie ma efekt optymalizacji można uzyskać ręcznie przy zaznaczonej opcji w edycji Linka: "Uzupełniaj przydzielenia Linków podczas wstrzymania przyrostu" oraz zdefiniowaniu Fraz Kluczowych - usuwając pojedynczo (raz na dobę) 1 słabą lokalizację z wykazu lokalizacji danego Linka uruchamiamy algorytm uzupełnienia, który w pierwszej kolejności próbuje przydzielić 1 link metodą celowania we frazy kluczowe. Aha, jeżeli nie znajdą się zasoby o pożądanej tematyce zaraportujemy to Wydawcom.
-
Cześć, dużo zmian u nas zapraszamy do testowania, punkty testowe jeszcze się znajdą. Przyznam że trochę słabo wyszło ponieważ dużo poprawialiśmy jeszcze w trakcie testowania przez Użytkowników z punktami testowymi, zwiększyli Oni reprezentatywność próby nowych rozdań co pozwoliło pójść dużo dalej z analizą niż przewidywaliśmy. Ponadto dosłownie wczoraj wyeliminowaliśmy wąskie gardło, które po pierwsze ograniczało zasoby, po drugie przekłamywało wyliczenia mocy podstron przez to nie dobieraliśmy optymalnie obawiam się że przez dosyć długi okres ? Ale to już za nami mamy wrzucony trzeci bieg. W związku z powyższym gdyby mnie ktoś zapytał, to tak naprawdę zalecałbym zacząć testować dopiero teraz od dzisiaj koniecznie na nowych rozdaniach bo dzisiaj jesteśmy znacząco dalej niż prawie miesiąc temu kiedy udostępniliśmy testy, obowiązkowa lektura przed testami to zakładka 'Optymalizacja Reklamodawcy' Zachęcam do spróbowania jak to teraz wygląda, Użytkowników którzy są na stałe z nami a także tych którzy już testują, zachęcam do wprowadzenia nowych rozdań dla projektów żeby zaobserwować różnicę w szybkości i trafności rozdań oraz docelowo w mocy, w razie potrzeby Użytkownikom będącym w trakcie testów możemy przedłużyć punkty na rozszerzenie testów.
-
Okazuje się że problemy nie są powiązane, @Ivellios problem dotyczył uwzględnienia linków na wyłączność w liczeniu limitu linków także nie musisz się martwić że obciążyliśmy nadmiernie Twoją czy inną domenę, realnie przydzielonych linków miałeś znacznie poniżej limitu, zawsze możesz to zweryfikować zliczając linki w pliku dat. Problem został poprawiony. @karolex bardzo przydatny byłby przykładowy identyfikator na priv. wstępnie wygląda mi na to że widok wykazu przydzieleń nie ładuje się do końca danymi.
-
@Ivellios sprawdzałem sytuację po Twoim pierwszym sygnale i ilość była w normie, uznałem że system sobie z tym poradził, ale skoro temat wraca + to o czym pisze @karolex musi to być jakiś efekt jojo, będę to dzisiaj analizował.
-
Nie to nie walenie od dwóch-trzech tygodni wywołany do tablicy optymalizuję algo przydzielające tak aby ilość przydzielań była zadowalająca, znajdą się chyba użytkownicy którzy potwierdzą że dużo dobrego się w tej materii zadziało, @karolex @Kiler możecie potwierdzić? Co do powyższego błędu myślę że to efekt uboczny optymalizacji, szybko znajdę pole do uszczelnienia problemu, dzięki za info!
-
Puść mi proszę na priv id przykładowego projektu
-
Trzeba przeczekać, zaufać nam, nie robimy tego systemu od wczoraj, kierunek naszego rozwoju znacie, system odbudowuje się po zmianach, wyczyściliśmy system z masy zasobów mimo że dla patrzących na licznik to mało popularne posunięcie to jednak zdecydowaliśmy się na to w imię jakości i przemyślanej koncepcji rozwoju, strach pomyśleć gdzie te wszystkie usunięte zasoby trafiły... Mimo że poluzowaliśmy nieco zwalniając dokręcanie śruby to do pełnego zadowolenia z wydajności potrzeba nam czasu, na szczęście znaleźli się Wydawcy którzy rozumieją nasze zmiany i dostosowują się do wytycznych, jesteśmy w kontakcie także kwestia czasu kiedy wejdziemy na belkę. Zapraszam do kontaktu Wydawców którzy mają problem z dostosowaniem zasobów, piszcie przez formularz kontaktowy wówczas wiadomość nie zostanie przeoczona, przeanalizuję, naprowadzę, pomogę.
-
Wybaczcie zawirowania, rozwijamy się intensywnie a to rodzi sytuacje w których nie wszystko od razu zadziała czasem trzeba coś zoptymalizować albo skorygować i tu Wasz Użytkowników udział staje się kluczowy. Dzisiaj na bazie Waszych uwag skorygowaliśmy sposób wdrażania zmian rozwojowych tak żeby zminimalizować ich wpływ na wydajność przydzielania oraz żeby moc systemu wykorzystać proporcjonalnie. @matiseo pytaniepgdzie dla Cievie jest kompromis pomiędzy ilością a jakością, czy np na podstronach tagowych Linki Cie zadowolą? Powielebia w domenie? Wydawcy wykonują pracę dopasowania treści do potrzeb, ten proces musi potrwać, także czyszczenie które wykonaliśmy nam nie pomaga z ilością miejscówek ale to w imię jakości, podejmujemy działania w dążeniu do normalizacji. Może napisz szerzej na priv jakie masz spostrzeżenia?
-
Noel obserwuje zawartość STATLINK.pl
-
@karolex proponuję kontynuować dyskusję na priv gdzie nie odpowiedziałeś mi na ostatnie pytanie a tu znowu zaczynasz od początku ten sam wątek. Jest zbyt dużo zmiennych żeby rozpatrywać to o czym piszesz w wątku głównym forum a tym bardziej że wklejasz wycinki które nie dają pełnego obrazu sytuacji to wygląda po prostu jak klakieriada. Jeżeli zależy Ci na jakimś usprawnieniu i korzystaniu z naszego systemu rozmawiajmy o konkretach na priv, jeżeli chodzi Ci tylko o smród spadaj i nie korzystaj na siłę ze Statlinka który nie wyrabia Ci ilości masowych bez powiązania z treścią, najwidoczniej to nie twój target, nasz kierunek rozwoju jest inny wolimy trafiać w treść i pod to rezerwujemy lokalizacje których nie marnujemy na linkowanie bez powiązań. @qlwik na dzień dzisiejszy nie dajemy takiej możliwości a to dlatego żeby nie doprowadzić do sytuacji że ktoś będzie wyjadał same rodzynki nie zostawiając nic dla innych, funkcjonalność jest młoda, prężnie ją rozwijamy, na tą chwilę każdemu chcemy dać równe szanse na złapanie przydzieleń frazowych. Docelowo natomiast nie mówię nie, jak już pisałem wcześniej - rozwijamy system w kierunku ukierunkowanego zaspokajania potrzeb kontekstowych Reklamodawców więc przy woli współpracy Wydawców jest szansa że dojdziemy do takiego momentu że udostępnimy taką opcję, mocno w to wierzę. @qlwik dopowiem jeszcze że w linkowaniu celowanym jeżeli nie masz pokrycia na frazę to żeby wskazać na nią zapotrzebowanie musisz gdzieś jej użyć np stosując schemat że 2 frazy wpisujesz z pokrycia przez system a jako trzecią taką której nie ma wówczas Wydawca dowie się o Twojej potrzebie.
-
@Tomek7777 problem poprawiony wczoraj wieczorem, moja wina posadziłem buga w procesie weryfikacji lokalizacji, wycofane linki zostały przywrócone. @Ivellios dużo zmieniam więc takie sytuacje sporadycznie mogą się zdarzyć. @qlwik na dzień dzisiejszy nie dajemy takiej możliwości a to dlatego żeby nie doprowadzić do sytuacji że ktoś będzie wyjadał same rodzynki nie zostawiając nic dla innych, funkcjonalność jest młoda, prężnie ją rozwijamy, na tą chwilę każdemu chcemy dać równe szanse na złapanie przydzieleń frazowych. Docelowo natomiast nie mówię nie, jak już pisałem wcześniej - rozwijamy system w kierunku ukierunkowanego zaspokajania potrzeb kontekstowych Reklamodawców więc przy woli współpracy Wydawców jest szansa że dojdziemy do takiego momentu że udostępnimy taką opcję, mocno w to wierzę.
-
Ponad to co napisałem o założeniach jakościowych na pewno nie pozostaje bez znaczenia też fakt czyszczenia systemu, dużo rozdaliśmy fejków warunkowych, w wielu przypadkach wydawcy musieli usunąć wymierne ilości podstron, nie pisałem chyba jeszcze że wycinamy tagi, tu też algo się wdraża jest to proces postępujący, mam nadzieję że zmiany o których piszę są postrzegane jako pozytywne, na pewno cierpi na tym w jakimś stopniu wydajność ale statystyki globalne mam w normie tak czy inaczej będę ten aspekt dalej analizował i dzięki za te 2 przykłady są dla mnie cenne.
-
Jeżeli więc wybierasz unikalność bo przydzielenia maja być unikalne to chyba nie oczekujesz wybierając 1/8 zakresu SR otrzymać ilość unikalnych przydzieleń na poziomie licznika domen. Funkcjonalność targetowania po frazach jest młoda, krzewimy świadomość wydawców w tym zakresie zasoby powoli dopasowują się do nowego modelu działania także spodziewam się tu progresywnej poprawy, w zależności od popularności fraz które stosujesz trafień będziesz miał więcej lub mniej, zwracam jednak uwagę że dopasowywanie do fraz jest realizowane algorytmem dodatkowym który mocno rozwijamy, nie wpływa on na podstawowe przydzielanie a jest wartością dodaną także do zastanowienia czy mimo wszystko z tego nie korzystać. Poza tym wybierając frazy warto skorzystać z podpowiedzi fraz ponieważ czasem wybór frazy nie jednakowej ale blisko spokrewnionej spowoduje że otrzymasz linki na podstronie w serpach z kontekstem wciąż pasującym do targetu.
-
Panowie wyjaśnijmy sobie coś, w Statlinku rzecz nie polega na masowym przydzielaniu, może kiedyś było to praktyczne i wtedy Statlink bił rekordy ilościowe, dzisiaj filozofia robienia seo jest zgoła inna i staramy się za nią nadążać. Nie problem jest masowo przydzielać Linki, problem jest przydzielać je precyzyjnie i oszczędnie dbając o unikalność i kilka innych rzeczy, to staramy się robić w Statlinku. Przytoczony przykład 3 linków na tydzień to jakaś skrajna pomyłka ale nic więcej nie mogę powiedzieć ponieważ nie doczekałem się przykładu. Od drugiego kolegi doczekałem się przykładu dziękuję szacunek i tam sytuacja jest taka że utworzonych jest w przykładowym projekcie 30 Linków do tej samej domeny z przyrostem dziennym 20 co sumarycznie daje 600 przydzieleń dziennie z oczekiwaniem docelowym 1200 Linków do jednej domeny w 2 dni w zawężonym przedziale StatRank do 0-2, ustawionej pełnej unikalności domen wydawczych. Po dwóch dobach system przydzielił >500. Czy to wymaga dalszego komentarza? Przy okazji chciałbym tu zwrócić uwagę, że żaden Link nie ma zdefiniowanych Fraz Kluczowych co jest w Stalinku podstawą dobrego targetowania i wbrew poniższemu cytatowi definiowanie Fraz Kluczowych nie ogranicza lecz zwiększa wydajność przydzieleń a jednocześnie celność trafień. Bardzo gorąco zachęcam do zapoznania się z zakładką Optymalizacja Reklamodawcy w której staramy się naprowadzić na właściwą metodologię używania Statlinka, może zastosowanie kilku prostych zasad poprawi postrzeganie wyników działania systemu. Sukcesywnie będziemy uzupełniać tą zakładkę o kolejne sugestie. Dawne czasy nigdy nie wrócą, można spróbować innych systemów może tam linki są dopychane na tych samych domenach tak aby wywiązać się z zadeklarowanej ilości, zasoby systemów są skończone i czarów tu nie ma lecz prosta arytmetyka j.w. W Stalinku wiemy gdzie przydzielamy Link i dlaczego, domyślnie nie powielamy czegoś co już jest widoczne chociaż dla chcących świadomie linkować masowo pozostawiamy do dyspozycji parametr unikalności. Zaznaczamy jednak że nie tolerujemy w systemie praktyk depozycjonerskich. Dodam że ogólnie w systemie robimy duże porządki, wymusiliśmy na Wydawcach oczyszczenie sporego udziału zasobów na których zagalopowali się w technikach niemile widzianych w naszym systemie, kolejne oczyszczanie jest w trakcie, zwiększyliśmy unikalność przydzieleń, wdrażamy nowy wskaźnik jakości oraz nowe metody algorytmiczne o których niedługo jeszcze szerzej wspomnimy, pracujemy nad uzupełnieniem efektów oczyszczania. Proces przemiany trwa, po okresie marazmu który zapanował jakiś czas temu dzisiaj pomysłów mamy więcej niż jesteśmy w stanie na bieżąco wdrażać, zmiany koncepcyjne muszą się przetestować, przemielić zasoby itd. ale pełni nowej werwy działamy ile się da
-
marcin777 podaj proszę na priv jakiś identyfikator abym mógł to przeanalizować. Zakładam że obecna efektywność może być ograniczona ponieważ wycięliśmy przez ostatnie 2 miesiące wymierną część zasobów które stosowały metody których strona reklamodawcza nie lubi, jednak jesteśmy w kontakcie z wydawcami, zasoby są odbudowywane. Kluczowy dla mnie jest identyfikator do analizy!
-
Zachęcam użytkowników zainteresowanych sprawdzeniem co dzisiaj potrafi Statlink, oraz tych którzy dawno nie weryfikowali swoich metod linkowania - do zastosowania prostych zasad które opisuję w zakładce "Optymalizacja Reklamodawcy" (dostępna po zalogowaniu), postępowanie zgodnie z kilkoma prostymi określonymi tam wskazówkami pozwala uruchomić nowe możliwości systemu. Sukcesywnie będę dopisywał tu istotne z punktu widzenia działania algorytmu informacje.