silverhaze
Forumowicze-
Postów
55 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia silverhaze
Newbie (1/14)
11
Reputacja
-
to co już pisałem wcześniej, jeśli chodzi o linki brandowe. Opis na moz.com to trochę lepsze źródło informacji niż posty innych forumowiczów, którzy nie znają zagadnienia: https://moz.com/blog/how-search-volume-affects-brand-links Brand - czyli marka, to jest zagadnienie osobno analizowane przez google. Jest ogromna ilość sklepów i systemów aukcyjnych na których jest: iphon, adidas, nike, galaxy.. I wszyscy chcieli by być w pierwszej 10.. Mają inny system podejścia do tego, bo na tych stronach chodzi o wielkie zakupy, wielkie pieniądze.. Dla większości początkujących i zaawansowanych nie ma nic brandowego. Muszą być marki zarejestrowane w oficjalnym świecie. Jeśli ktoś ma bloga o kotach, to musi co najmniej sprzedawać whiskas, by robić linki brandowe na whiskas. A jeśli ktoś ma bloga o psach o adresie: www.psinka.zet - to wtedy myśli, że jego brand to jest: psinka? czy pies? czy psinka.zet?... Jak nie ma brandu (marki) ale link ma w sobie tekst pisany, to jest po prostu linkiem z anchorem.. Nie można nawet komuś pisać: "zrób sobie linki brandowe" gdy większość niczego nie sprzedaje i nie pisze o żadnej znanej marce. Jeśli ktoś sprzedaje kurs pozycjonowania lub poradnik o odżywianiu, to też nie jest brand. Chyba, że produkt zostanie oficjalnie zarejestrowany i wydany a wtedy dotrze o tym informacja do Google. To już lepiej używajcie pojęć: link z nazwą strony, link z tytułem strony, link z anchorem, link - adres url.. I chodziło w tym temacie skąd brać linki z anchorem a nie czy warto czy nie warto..
-
no to wiadomo, ale właśnie chodzi o to, że to można pociągnąć na różne sposoby, jeszcze jeśli ktoś mówi o linkach zawierających keywordy, to czy dokładnie takie same jak ustawione na stronie?, jeśli są ustawione np: pozycjonowanie, seo a zrobimy linka z anchorem: "pozycjonowanie seo" to jednocześnie nie jest keywordem a kombinacją keywordów i powinno je oba wzmacniać. A do tego można wymyślać kolejne kombinacje: optymalizacja pozycjonowanie seo, seo pozycjonowanie optymalizacja i mogą być użyte po raz pierwszy w historii, więc zwiększają urozmaicenie profilu linków, powstają takie, których nie było a jednoczęśnie skłądają się z tego co było wiele razy, ktoś powie, że jest to urozmaicenie a ktoś inny, że nie I przypomniała mi się jeszcze inna wersja nazewnictwa na linki branżowe. Ktoś myśli, że pochodzą ze stron związanych tematycznie/branżą a one są takie branżowe, że z zupełnie innej branży, np dostać linka na kredyty ze strony o jedzeniu dla kotów. Strona poświęcona żywieniu pupilów to strona branżowa ale co z tego...? W nazwie usługi brzmi na coś dobrego.
-
Nazywają jak chcą, bo na to nie ma definicji, zrodziło się w którymś momencie takie pojęcie i przybrało różne postacie. W świecie seo jest tak dużo rzeczy nieoficjalnych i niezdefiniowanych a przez bardzo dużo niezrozumienia i mogą się właśnie kłócić o to samo o co się zgadzają... Z anglojęzycznych forów, to wynika, że częściej świat uważa za brandowe, posiadające branżowe/kluczowe. Bardzo często się to przenika. Np czy pozycjonowanie to słowo kluczowe czy branżowe? a jeśli tyczy się to strony, która ma słowo: pozycjonowanie w adresie url, ma w nazwie strony, jest słowem kluczowym i jednocześnie nazwą dziedziny/branży/marki A co jeśli ktoś ma markę jako słowo kluczowe i w adresie strony, np firma nazywa się pozycjonowanie z misiem a inna w tej samej branży ma markę: znxxw. Jeszcze często to ludzie traktują brandowe, jako miejsce pochodzenia, miejsca gdzie jest o tym temat. A jak się robi linki dwu i trój wyrazowe i jeszcze w różnych kolejnościach układane, to też nie ma znaczenia? np seo wujek optymalizacja, wujek optymalizacja seo, seo optymalizacja wujek. A jak będzie seo wujek optymalizacja.com, seo wujek www.optymalizacja.com i seo wujek https://www.optymalizacja.com. Te linki, które tak są kategoryzowane i porównywane, są bardziej jak niemiecko-bolszewiccy żydzi mieszkający w Polsce na terenie zaboru austriackiego.
-
Przez te linki brandowe, tzn jak się o nich pisze, to też internauci łatwo ulegają myleniu a i sprzedawcy usług tego typu to świadomnie to nieświadomie wprowadzają w błąd. Brand - marka, czyli brandowe w nazwie mają różne hasła markowe. W wielu przypadkach słowa brandowe są jednocześnie kluczowymi lub pół kluczowymi, co i tak wzmacnia jak kluczowe. Więc brandowe to mogą być kluczowe lub prawie kluczowe A jeszcze lepszy jest podział na brandowe i anchory. Anchory to teksty w linku, wszystkie możliwe teksty oprócz tekstu, który jest adresem url strony. Więc w większości przypadków linki brandowe to linki z anchorami, więc nie wiem jak je można porównywać tak w działaniu, że tak się różnią od siebie, skoro to jedno i to samo A to jakie się te anchory/brandy/keywordy ułoży, na jakie podstrony, ile i jak zróżnicowanych i ile do tego innych linków, to w zależności od sytuacji może dać tysiące różnych efektów. Raz można stwierdzić, że brandowe pomogły a innym razem, że kluczowe pomogły a ktoś powiedział, że brandowe mu pomogły podczas gdy na myśli miał kluczowe, ktoś też może zauważyć dobry efekt po brandowych ale powie, że po anchorach miał dobry efekt. A jeszcze brandowe jako branżowe/markowe - to mogą z różnych stron pochodzić. Tak najbardziej brandowe powinny pochodzić ze stron o tej samej lub podobnej branży a przez to więcej ludzi może chcieć klikać takie linki, bo są zainteresowani tematem - i to ma znaczenie oraz to, że przez samo powiązanie tematyczne jest większa moc linków. Nie sama treść linka a jego miejsce umieszczenia może mieć większe znaczenie. Więc, kto co ma na myśli jako brandowe, pewnie dla każego to co innego. Widziałem na allegro takie coś, to jak wypytałem, jak to zrobi mi brandowe, skoro nie jest przygotowany nawet na to, czym jest moja branża i gdzie to umieszczać. I się okazuje, że brandowe to jakieś linki o treści to brandowej a to innej i na jakiś beznadziejnych preclach, na których lepiej nawet nie mieć linku. Więc samo brandowe może przynieść tysiące różnych rezultatów i same anchory też i adresy url też i przyciski też.... Brandowe na podstawie tekstu napisanego w linku czy brandowe na podstawie prawdziwego działania brandowego, jak np stąd - forum o pozycjonowaniu ktoś ma w stopce link: Pozycjonowanie Jagienka Seo - to jest brandowy, bo liczy się miejsce, które może wzmacniać link i dawać prawdziwe odwiedziny.
-
@unicom, no niby jest jakieś narzędzie nowe, takie, że się zgłasza unieważnienie wszystkiego co prowadziło do poprzedniej strony na tym samym adresie. Dawno tu nie zaglądałem ale czasem warto poczytać, tylko najgorsze, że zawsze są te same rozstrząsane teorie z tendencją do przesady, że wszystko jest źle i nie można. Jakoś ja robię dużo anchorów i dobrze na tym wychodzę. Nie mniej jednak dużo innych linków też. Jednak nawet skupiając się na anchorach wychodzi dobrze, bo te inne, innego rodzaju wychodzą przy okazji, jakieś naturalne url i inne. Kompletnie bez koncentrowania się na proporcjach. Bo jak się koncentrować na tym, skoro nie wiadomo ile. Tyle ile forumowiczów tyle teorii a i tak na pewno między tysiącami zależności nie da się ustalić jednej odpowiedzi, że np 10% wszystkich linków, bo samo to zależy od strony i jej licznych parametrów. A jeszcze 10% jakich anchorów..? bo przecież można zrobić różne pomysły, nieskończenie wiele kombinacji i wyjdzie masa różnych efektów Mi zawsze z każdą stroną dobrze szło, jeśli ciągle anchory robiłem dobrze pod kątem tego jaka treść i optymalizacja strony i każdej podstrony. Pisanie kolejnych wpisów na stronie plus kolejne linki na nowe podstrony, dobre łączenie wszystkiego. W pozycjonowaniu jest świat ogromnej liczby różnych składowych i czynników. Wszystko może przynieść dobre efekty jak i złe, nie ma jednoznacznych odpowiedzi Jeśli robienie dobrych anchorów pod kątem treści i ustawień strony przynosi dobre efekty, jeśli robienie bardzo urozmaiconych anchorów a jednocześnie logicznie powiązanych robi dobre efekty, jesli jednocześnie dużo anchorów jest wpisane w algorytmy na minus. To co jeśli będę robił dużo i dobrych anchorów...? A gdy dodam do tego jeszcze pytanie: jak dużo i jak dobrych? A gdy do tego dodam, że przecież nie będę robił w tym czasie tylko linków z anchorami, to wtedy a jakie jeszcze, a jakie jeszcze może potoczyć się znowu na tysiące innych sposobów... A na moich stronach, na ich podstronach, często jest przesycenie anchorami, czemu.. bo jak zrobię nowy wpis/artykuł/podstronę to od razu myślę jakie najlepsze anchory na to zrobić, jak to wszystko wykorzystać. Praktycznie później na nowe podstrony robię tylko anchory jakie chcę. Jest na prawdę przesycenie anchorami i zabawą na różne sposoby w słowa kluczowe i co.. - jest bardzo dobrze
-
Odległość cosinusowa, kod otaczający link i różne inne czynniki, to jak roboty oceniają wygląd strony i charakter linków na niej. To co jest tak traktowane algorytmicznie jako sposób analizy jak i prezentacji danych na stronie dla maszyn. My to widzimy od razu gołym okiem. Czy jest to link na pośród tekstu z anchorem, czy jest w stopce, czy w profilu. Czy strona jest ok czy jest bardzo zaspamowana i inne czynniki. Akurat pod tym względem linki z forów prezentują się nieźle. Bo raz się uda zrobić anchor a raz nie uda w stopce. Dochodzą dodatkowe linki czasami w postaci przycisków. Można zrobić urozmaicenie na różne anchory i różne podstrony by było lepiej widoczne.Na większości da się robić link w profilu. Są nietypowe fora, będące częścią większego serwisu, gdzie można dołączyć do tego jakiś swój miniblog z dodatkowymi anchorami. Linki można robić z forów na różnych skryptach dla większego urozmaicenia. Czasem jak można mieć linki zarówno ze stopek jak i przycisków, to szybko można zrobić duży przyrost liczby linków, poprzez napisanie kilku postów. Co prawda to są linki site wide z jednej strony i nie jest to tak samo wartościowe jak ta sama liczba linków z różnych stron ale pod niektórymi parametrami dla google wciąż istotny wskaźnik to jest liczba wszystkich linków.. W jednym wzorze widnieje np liczba wszystkich domen linkujących, w innym liczba wszystkich stron i podstron a w jeszcze innym ogólna liczba linków. Więc co by tam niemówić to i tak lepiej mieć więcej linków z jednej strony niż tylko 1 i wygląda to naturalniej niż profile, które zostały tylko założone i nie pisały postów.. Linki ze stopek wcale nie są nieskuteczne albo szkodliwe. Wiele razy dopalałem strony robiąc dużo linków w stopkach na forach i efekty były bardzo dobre. Może być źle jeśli będzie za dużo linków z forów ale za dużo - względnie. Aby były dobre proporcje to wystarczy w między czasie robić linki z innych źródeł. Na niektórych forach uda się zrobić linki w treści postów. Z wielu for gdzie jest powiązanie tematyczne i te same słowa kluczowe - to warto narobić sobie dużo linków Także fora są bardzo dobre do robienia anchorów. Można też zrobić wyciąg z linków do strony konkurencji, ze wskazaniem tych miejsc gdzie są anchory i na tych samych stronach robić anchory do swojej strony. Jeszcze można kupować linki z anchorami. To są najlepsze rozwiązania na anchory A strony te, które są od lat i bardzo popularne w świecie, z dużym PR i TR rządzą się innymi prawami. Gdy jednocześnie są tam miliony linków normalnych i spamujących, gdy tyle się zmienia każdego dnia, one są nie do zbanowania, nie do ukarania. Google ma problem taki, że niektórych nie może ukarać. Np jak facebook albo google plus może stracić na wartości. Jak google mogło by ukarać linki od siebie samego. Strony najmocniejsze są na licznych listach i wciąż dobre od lat. Im dłużej strona istnieje tym większe zaufanie i tym trudniej aby google karało za spamujące linki niektórych użytkowników. Wcale nie chodzi o to by nie dzielić się listami. Ktoś ma na liście twittera i nie chce się podzielić i myśli, że dzięki temu jego linki są mocniejsze i ukrył bloggera i goldenline przed całym światem..
-
Kolega dał listę katalogów ale to chyba nie o to chodziło Ja też jestem tym zaciekawiony, bo czasem chciałbym dopalić anchorami. Tak by po prostu zrobić porcję np 20 anchorów na jakąś/jakieś frazy. Ale zwykle wychodzi na to, że lecę strona po stronie i robię różne linki, bo na większości się nie da... Gdy chcę robić same anchory to i tak się okazuje, że 10 razy więcej różnego rodzaju linków zrobię a nie anchory, których chciałem. Kategorie, które są pod tym względem dobre to fora - ale raz się da a raz juz nie, katalogi - ale wiadomo jak to jest z katalogami, własne blogi zapleczowe i różne artykuły preclowe - a z nimi też wiadomo jak jest. Więc praktycznie pozostaje robić bloga za blogiem jak się chce przyrostu anchorów... Kiedyś na forach na skrypcie expression engine można było zawsze pisać w "bio" ale przez to stały się bardzo popularne w pozycjonowaniu i ten moduł był coraz częściej odłączany od forum. Podobnie na takich forach jak to w vBulletin - w strona o mnie. No ale też na skutek spamowania większość adminów wyłączała tę opcję..