Wpadłam na taką myśl (od razu mówię, że to pewna koncepcja, być może troszkę do końca jeszcze nieprzemyślana), aby zamiast blokowania dostępu do zleceń copywriterom z określoną oceną, konieczności pisania tekstów próbnych itp. stworzyć możliwość, nie obowiązek(!) (dla zleceniodawców), by mogli wybierać copywritera na podstawie jego profilu.
Chodzi mi o taki mechanizm: zleceniodawca tworzy zlecenie oczekując wysokiego merytorycznie tekstu , po opublikowaniu zlecenia copywriterzy, którzy są zainteresowani realizacją zgłaszają się (mogą być limity np. 5 zgłoszeń na raz, żeby wszyscy nie klikali we wszystko). Zleceniodawca przegląda profile, w których może znaleźć się średnia ocen innych zleceniodawców, ilość dotychczas zrealizowanych tekstów na platformie, przykładowe tekst etc. i na tej podstawie wybiera osobę, która zrealizuje zlecenie, na dotychczasowych zasadach (tekst może przyjąć, odesłać do poprawy lub odrzucić).
Uważam, że mogłoby się to sprawdzić w przeciwieństwie do innych rozwiązań, bo oceny byłyby tylko poglądowe i nikogo by nie krzywdziły (finansowo), zaplecze do tworzenia profilu jakieś już jest, tylko pewnie nikt nie daje zdjęć, opisów etc. bo po co?, a po trzecie zniknęłaby opcja próbnych tekstów, które moim zdaniem nie mają sensu. Można pół dnia pisać próbne teksty i nic z tego nie mieć, a nie o to chodzi. I ja osobiście się nawet za nie nie biorę, podobnie jak pewnie większość copy.
Chcę też zauważyć, że gdy wybieramy fotografa, grafika czy innego usługodawcę, to też patrzymy na jego portfolio i dotychczasowe realizacje, a także na rekomendacje, a nie każemy mu zrobić próbną sesję zdjęciową czy projekt całkowicie za free...