Skocz do zawartości

Harry

Forumowicze
  • Postów

    266
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana Harry w dniu 10 Lipca

Użytkownicy przyznają Harry punkty reputacji!

Profile Information

  • Interests
    SEO, marketing, zarabianie przez neta, cyberbezpieczeństwo

Ostatnie wizyty

5988 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Harry

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Very Popular Unikat
  • Conversation Starter Unikat
  • One Year In Unikat
  • Dedicated Unikat
  • First Post Unikat

Najnowsze odznaki

178

Reputacja

  1. Aby WooCommerce nie przymulał, należy zrobić optymalizację WordPress sam w sobie nie został stworzony do obsługi sklepów, a blogów. To że jest wykorzystywany jako sklep, jest jedną z wielu możliwości. Z dobrze wdrożoną optymalizacją WooCommerce działa bardzo sprawnie - nawet na dużych sklepach z produktami liczonymi w setkach / tysiącach. Trzeba tylko pamiętać, że nie to nie jest "zainstaluj i zapomnij". Ten system wymaga regularnej pielęgnacji technicznej. Jeśli jednak nie chcesz pielęgnować, to płacisz więcej za SaaS'y
  2. @wordpresiarz masz wyjaśnione w pierwszym zdaniu zaraz pod nagłówkiem "Czym jest Perplexity?". Nabijać posty można w całkowicie inny sposób
  3. Cześć @aleksiej Odpowiadając na pytanie: to zależy Exact Match Domain (EMD), czyli domeny typu skup-aut-piaseczno[dot]pl w mało konkurencyjnych miastach szybciej wskakują do topki na lokalne frazy ale nie budujesz marki i pasuje mieć wiele takich domen jeśli celujesz w więcej niż jedna lokalizację Subdomeny mogą być dobrym pomysłem. Kiedyś mówiło się, ze Google traktuje subdomeny jako nową domenę - z technicznego punktu widzenia wszystko się zgadza ale praktycznie Google może powiązać główną domenę z subdomeną pod warunkiem, że (subdomena) tematycznie pasuje do głównej domeny (rozumiesz? ) Główna domena z podstronami lokalnymi (/piaseczno/ , /warszawa/ , etc.) ma przewagę pod kątem linkowania wewnętrznego i budowy topical authority ale nie zdominujesz łatwo lokalnych wyników, bo brakuje EMD Dlatego "to zależy" ale moim skromnym zdaniem obecnie warto iść w budowanie marki aniżeli robić spamerskie EMD. Patent Google "Text classification and transformation based on author" opisuje techniki rozpoznawania stylu konkretnego autora, a drugi patent pt. "Generating author vectors" skupia się na przypisywaniu tekstów do charakterystycznych wektorów autora. To niuanse ale imo mają znaczenie. Uważam, że w przyszłości marka (osobista / firmy) będzie odgrywała ważną rolę w cytowaniu przez AI. Z resztą Google wprowadziło EEAT z jakiegoś powodu Na koniec, o budowaniu marki mówi też @zgred Mam nadzieję, że chociaż ciut pomogłem Pozdrawiam
  4. O ile nie usunąłem z telefonu, to powinienem mieć screena ze stroną główną, gdzie czas pokazywało "6l." = 6 lat bodajże do strony cyberdefence24 dot pl a tu ai chyba zapomniało, że mamy EEAT od chyba 2022 roku Rozumiem, że te wpisy mają przyciągać ruch i zdobywać leady ale kurde, ludzie zlitujcie się... żeby takie babole robić
  5. imo hosting powinien być tani, jeśli chcesz coś lepszego, to zawsze można skorzystać z VPS albo chmury. Powyżej 200 zł to już średnio się opłaca
  6. Harry

    Czy to juz koniec?

    Kilka razy już wypowiadałem się na forum w podobnym tonie. Moim zdaniem, to po prostu kolejna ewolucja, coś do czego Google dąży od grubo ponad dekady, dlaczego tak uważam? Musimy się cofnąć aż do 2003 roku, gdzie Google złożył wniosek o patent, który dzisiaj mógł śmiało służyć jako fundament dla AI Overviews. Patent wygasł 7 stycznia 2025 roku ale nic to nie zmienia, ponieważ może nadal być mocnym fundamentem koncepcyjnym i technicznym dla systemów takich jak AI Overviews ...później długo nic albo po prostu ja nie trafiłem w bazie kilku tysięcy patentów aktywnych i wygasłych Czym bym się wcale nie zdziwił, chociaż po drodze mieliśmy kilka "mniejszych" rzeczy: W 2012 mamy graf wiedzy W 2013 wszedł Koliber ze swoim semantycznym wyszukiwaniem W 2015 RankBrain, który zaczyna używać przestrzewni wektorowej (czegoś o czym wielu seowców dopiero zaczeło słyszeć po ChatGPT a przynajmniej z tego co można zauważyć. Podstawa czatów v1) W 2018 BERT, czyli technologia oparta o NLP (podstawy czatów v2 ) W 2021 mamy MUM oraz "Passage Ranking" W 2023 roku Google wypuszcza BART W marcu 2023 roku mamy nowy patent "Generative summaries for search results" - 4 miesiące PO wypuszczeniu na świat ChatGPT 3 W 2024 mamy kolejny patent "Search with stateful chat", który z samej nazwa wiele zdradza Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje widać, w którym kierunku zmierza Google. Dlatego jeśli pytasz czy to "koniec seo" takiego typowego, napchać keywordów w niskiej treści i kupić linki, to zdecydowanie masz rację Poza tym - z całym szacunkiem - ale SEO to nie tylko Google, mamy jeszcze Bing, Yandex, Seznam, a nawet Baidu Dla przykładu, strona na której Google mi uciął ruch do kilkuset UU... z Binga mam go 3x więcej. Wiesz, staram się patrzeć szerzej niż tylko z poziomu "użytkownik ma odpowiedź to nie klika = SEO umiera". Te zmiany w Google nie są pierwszymi, bo zero-click search rośnie od lat. Direct answer, featured snippets, people also ask, lokalne packi - te udogodnienia miały ubić SEO i zmniejszyć ruch. Dla przykładu są case'y gdzie PAA zwiększa CTR dla stron, które się tam znajdują, a AIM czy AIO to tylko kolejna warstwa i potencjalne zwiększenie ruchu - chociaż może lepszym stwierdzeniem będzie -> zwiększenie konwersji. Zwróć uwagę, że są też case'y gdzie w AIO pojawiają się strony na pozycji 50. Zwykły user aż tak daleko nie zagląda, więc AIO daje szanse stronom, które są słabo wypozycjonowane ale dają wartość i są zoptymalizowane pod kątem LLM'ów. Uważam, że Google nie chce ubić stron, a uzależnić od swojej infrastruktury - to jest znacząca różnica - dlatego będzie wspierać tych, którzy są zgodni z ich modelem biznesowym i właśnie tych, którzy zintegrują się z ich produktami, API, feedami i całą resztą "około-guglowską". Traktuję Google jako duży katalog stron, a nie coś co ma generować content i zastąpić internet #aio. Jedyne co zastąpi, to słabe agencje, słabych freelancerów i słabych seowców, którzy stoją w miejscu nie rozwijając się w tak bardzo dynamicznej branży jak marketing. SEO zmienia się z tekstowego na multimedialność, semantykę, intencję i dystrybucję, a nie tylko klasyczne serpy. Całą wypowiedź mogę opisać jednym obrazem Zmień moje myślenie jestem otwarty na wszelkie konstruktywne rozmowy, być może twój pogląd / wiedza / doświadczenie / punkt widzenia mnie przekona
  7. Harry

    Czy to juz koniec?

    Cześć @spinex Co rozumiesz przez "koniec seo"?
  8. Oczywiście @SzlafRock masz rację! Wspominałem o tym na forum, pierwszy raz w 2023 - o tutaj. Później w 2024 tutaj i tutaj. Jednak detektory mają swój schemat, a to jedynie część tego jak można wykryć wygenerowaną treść Podejrzewam, że Google jednak ma sporo większe możliwości i zasoby wykrycia niż przeciętny "Kowalski", czego przykładem jest wcześniej przytoczony przeze mnie patent. Miłego wieczoru i wpadaj częściej w poza polityczne, może coś znajdziesz dla siebie po za polityką.
  9. Właściwie to jest tylko półprawdy, a może nawet mniej (ćwiartka?) Jak już wiemy z jednego tematu na forum - AI zostawia sporo śladów, a nie wszystkie zostały wymienione. https://www.forum.optymalizacja.com/topic/357149-jakie-narzedzia-do-wykrywania-ai-mozecie-polecic/ Dodatkowo: Google ma międzynarodowy zespół do walki z AI contentem Google ma aktywny patent do 2036 roku, który de facto jest kontynuacją z 2015 roku. W skrócie: są w stanie wykryć autora tekstu na podstawie jego stylu komunikacji, typu osobowości, czy prawdopodobieństwa wyboru określonych pozycji treści Dziękuję, pozdrawiam
  10. Który kreator wybrać? Najlepiej żadnego a odpowiadając na pytanie -> cytat z artykułu Nie dziwi mnie taki wniosek, gdzie nawet artykuły budowane są w elementorze
  11. Ostatnio trafiłem na ciekawe badanie mówiące o tym jak doświadczeni użytkownicy LLM'ów lepiej radzą sobie z identyfikacją treści stworzonych przez AI, nawet po tym jak tekst jest "zamaskowany" lub humanizowany. Link dla potomnych: https://arxiv.org/pdf/2501.15654 Co do tematu, faktycznie trochu ejaju tam jest
  12. Cześć @kokus U mnie również działa. RankMath czasem wypluwa błąd i podgląd mapy nie działa. jednak gdy wejdziesz w źródło (CTRL + U), to powinieneś zobaczyć sitemap - jeśli widzisz, nie ma problemu. Możesz też próbować naprawić: Odświeżanie permalinków: Ustawienia -> Bezpośrednie odnośniki -> Zapisz Zmiana ilości wyświetlanych linków w sitemapie. U mnie oraz u klientów problem pojawiał się przy bardzo dużej ilości. Domyślnie 200 jest wystarczające Profilaktycznie możesz wykluczyć sitemapę z cache. Dodaj ten kod do functions.php (najlepiej motywu potomnego aka child theme) albo przy wykorzystaniu wtyczek typu "insert code". add_filter( 'rank_math/sitemap/enable_caching', '__return_false'); Sprawdź w trybie incognito, być może przeglądarka trzyma cache. Wtedy naciśnij CTRL + F5 by odświeżyć cache w przeglądarce. Następnym razem też będzie miło gdy napiszesz dokładnie, co się wyświetla, np. żółta / biała strona Pozdrawiam
  13. Nie każdy daje taką "sanityzację", dla przykładu ja bardzo sobie chwalę plusiki i wykorzystuję praktycznie na 90% stron ponieważ chcę wiedzieć, czy mój mail został sprzedany lub ukradziony
  14. Cześć @dudekm Zapowiada się fajne narzędzie. Osobiście nie skorzystam, bo tymczasowego gmaila nie zablokujesz a jeśli tak, to spory odsetek będzie false-positive. W związku z tym mam pytania: jak wykrywasz tymczasowe maile? Własna baza, zewnętrzna lista, heurestyka, a może wszystko na raz? czy robiłeś już testy na false-positive? Pozdrawiam
  15. Panowie, bo widzę że was strasznie męczy temat niepotrzebnego html z czata. Zawsze można wykorzystać narzędzia typu: https://www.htmlwasher.com/ https://html-cleaner.com/ Wystarczy zrobić kopiuj -> wklej -> wyczyścić -> opublikować Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności