Skocz do zawartości

Harry

Forumowicze
  • Postów

    218
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    19

Ostatnia wygrana Harry w dniu 17 Stycznia

Użytkownicy przyznają Harry punkty reputacji!

Profile Information

  • Interests
    SEO, marketing, zarabianie przez neta, cyberbezpieczeństwo

Ostatnie wizyty

5593 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Harry

  1. Cześć @Pawciokot Prawdopodobnie - jak napisałeś - strona jest za młoda. Wizytówki rządzą się lekko innymi zasadami niż typowe wyniki wyszukiwania. Na wizytówkach zdecydowanie szybciej widać efekt. Zapewne masz ale i tak napiszę stwórz powiązanie wizytówka <-> strona, a dodatkowo śledź ruch na wizytówce (w Google Analytics, Google Search Console). Zamiast dodawać sam URL do wizytówki, możesz dodać UTM do adresu, przykład: .pl/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=GMB Kolor zielony do zmiany lub nie Jak wprowadzisz parametr, to koniecznie upewnij się, że rel=canonical wskazuje na ten sam adres ale bez parametru. W WordPress na 100% RankMath wrzuca prawidłowy canonical, ale nie wiem jak Yoast i inne. Pozdrawiam
  2. poza botami, a dobry profil może działać jak niezastąpiony indexer Z całą resztą zgadzam się @Skalmar
  3. Czatboty oparte na LLM miały swój boom w 2022, mamy obecnie 2025. Potrzebuję niezależnego zestawienia r/r, a nie informacji typu "wydajemisie" jakie prezentuje @frajer pisząc Wiele ludzi powiela takie zdanie ale jeszcze nikt nie pokazał mi twardych danych na udowodnienie tego. Wiesz, to tak naprawdę jak w SEO - TO ZALEŻY. Jeśli dla celów zarobkowych: tekst jest oczywiście dla algorytmów Google Dla celów hobbystycznych: tekst jest dla ludzi Ta technologia dopiero raczkuje, teraz wychodzą hocki klocki ale za 30 lat - wierzę - będzie na tyle dobrze, że prawnicy zadadzą pytanie i dostaną kompleksowy opis konkretnych artykułów/paragrafów i cytatów z XX lat wstecz btw odnoszę wrażenie, że wątek troszkę zszedł z pierwotnych założeń. Może założymy nowy aby dalej prowadzić rozmowę w tym kierunku?
  4. Tak, wiele razy to widziałem i czytałem ale nikt mi nie podał konkretnych danych albo chociaż źródła swojej wiedzy. Może ty będziesz tym unikatem, który poda mi w końcu rzetelne dane potwierdzające te jakże wspaniałe doniesienia
  5. @Pawciokot instrukcja obsługi "S i R 285.910.075" zawiera lekko ponad tysiąc słów i obawiam się, że więcej to byłoby lanie wody - ten temat dogłębnie wyczerpany. Co innego wyciek dokumentacji technicznej Google - obawiam się, że tutaj 50k słów będzie za mało. Więc co dokładnie masz na myśli?
  6. Niestety widzę błąd logiczny w twoim rozumowaniu. To czy treści są wartościowe ocenia algorytm oraz użytkownicy, a nie twórca ów contentu. Zmiana permalinków mogła wpłynąć na zmianę pozycji, bo Google w takim przypadku musi jeszcze raz dodać adresy do kolejki crawlowania, a następnie ponownie przeliczyć wszystko (content, linki, anchory, powiązania, etc.), by ustalić pozycję. Możesz temu w pewnym sensie zapobiegać dodając 301 stary adres -> nowy adres ale to się robi od razu po zmianie permalinków, ewentualnie ustawiając canonical. Właściwie WordPress (o ile go używasz) powinien automatycznie stworzyć przekierowanie, a już na pewno wtyczki śledzące zmiany, np. RankMath z włączonym odpowiednim modułem lub Redirection.
  7. @michniknieadam, jak wyżej Operator site jest cały czas aktywny, pomyliłeś z cache, który został wycofany jakiś czas temu a może to reklamy widzisz #żarcik
  8. Cześć @michniknieadam Twój pomysł wydaje się dobry ale jeśli Google ich jeszcze niezaindeksował, to prawdopodobnie znajduje się w kolejce. Tak duża strona jak foursquare.com dziennie pewnie ma tysiące stron do zaindeksowania - poczekaj. Jak sprawdzasz stan zaindeksowania? bo operator site: nie daje 100% gwarancji wyświetlenia zaindeksowanego url. Tak samo w "GSC -> Linki" zaindeksowany adres może się nie wyświetlić Zamiast tworzyć artykuł, który później usuniesz mam inne rozwiązanie. Zrób podstronę typu "Tu mnie znajdziesz", "Opinie o mnie" albo na podstronie "O mnie" dodaj linki, które chcesz zaindeksować. Takie podejście wydaje mi się lepszym, ponieważ wygląda naturalnie i tworzy relacje między twoją stroną, a NAP'em. Pozdrawiam
  9. Niestety ale to nie jest "przewodnik" a jedynie opis możliwości. Automatyzacja jest mi całkiem bliska, bo kilka dni w tygodniu odpalam ZennoPoster. Jeśli "automatyzowanie procesów bez programisty" byłoby takie łatwe, to już dawno każdy Januszex miałby pełny automat na wszystko. Niestety ale znajomość chociażby xPath lub JSON, a nawet Regex jest całkiem fajna żeby zrobić coś więcej niż zwykły klikacz na make'u z ograniczeniami i limitami. Szkoda, że ChatGPT nie polecił im N8N bijącego w każdym aspekcie make, zapier, czy bubble. Webflow? Dorzućmy do tego Elementora Rozumiem, że ostatecznie to artykuł do lejka sprzedażowego, a nie faktycznie wyjaśniający temat. Te tematy na planeta-seo są coraz gorsze
  10. Już na samym początku odniosłem identyczne wrażenie co @Mion tym bardziej, że identyczny post znalazł się na "dobreprogramy", ale ciekawy byłem jak zareaguje administracja, więc siedziałem cicho Atrybut data-jmap-canonical-override="1" jest niestandardowy i można takie znaleźć w Joomla CMS. Googlebot ignoruje takie atrybuty - canonical jest dobry
  11. Cześć @Farlicki Czy w ogóle ktoś (człowiek / robot) wchodzi na adres http:// bo jeśli nie, to nie ma sensu się nad tym głowić. Takie przekierowanie jest standardowe, ponieważ przekierowanie z http na https działa na różnych warstwach, ustala właściwą domenę i wymusza SSL. Następnie przekierowanie www i non-www to dwa różne byty. Obie wersje mogą mieć różne konfiguracje serwera, rekordy DNS, a nawet certyfikaty SSL. Można to optymalizować ale osobiście sensu w tym nie widzę. Pod kątem Googlebota też nie ma żadnego znaczenia, bo wielokrotnie robiłem testy łańcucha przekierowań i Googlebot za każdym razem kończył na 20 przekierowaniu - pewnie dlatego, że działa jako "Headless Chromium", czyli z góry ustalony limit jak dla każdej przeglądarki. Ciekawostka: można to "obejść" przekierowaniem meta-refresh lub javascript zwiększając łańcuch w nieskończoność Pozdrawiam
  12. Skoro potencjalny klient tego nie wie, a jest w posiadaniu opisywanego sklepu i napisze, to "lejek sprzedażowy" działa prawidłowo Tak to właśnie widzę
  13. Cześć @marianmkp To forum o pozycjonowaniu, a nie stawianiu stron/sklepów. Jednak postaram się pomóc, bo mam wiele lat doświadczenia w tym temacie. Osobiście nie korzystałbym z wtyczek, bo mam taką możliwość ale w twoim przypadku zaproponuję WooCommerce Role Based Pricing by Meow Crew Twój problem rozwiązałbym w następujący sposób: Stwórz 2 custom role na WordPress Klient indywidualny Klient Biznesowy Skonfiguruj cenę w zależności od roli Podczas rejestracji klient wybiera swoją rolę i kontynuuje ścieżkę zakupową Całkiem możliwe, że ten plugin nie wniesie 100% rozwiązania, którego potrzebujesz - nie wiem, nigdy z tego nie korzystałem ale mam zapisany w razie gdyby kiedyś trzeba było użyć Pozdrawiam
  14. Harry

    Koniec monopolu Google?

    Jestem na bieżąco z wiadomościami jeśli chodzi o Google i Bing ale dzięki za link! Nie zmienia to wcale tego, co już napisałem -> "Google ma takie zasoby finansowe, że bez problemu może sobie poradzić z konkurencją imo." O ile Ceneo wygra, to będzie jak z mapami. Z wyszukiwarki zniknie link utrudniając milionom użytkowników wygodny dostęp Natomiast chcę zwrócić uwagę na wysokość kwoty która moim zdaniem jest przemyślana biorąc pod uwagę, że w 2017 roku Google zostało ukarane przez Komisje Europejską na kwotę 2,4 mld euro, jedynie zmienia się końcówka na "bardziej dopasowana fiducjarnie". Ceneo ma szanse wygrać, bo Google już było pozwane w podobnej sprawie, więc droga sądowa jest realna i "przetarta". Dodatkowo Ceneo liczy na długofalowy efekt, czyli zakładają że wygrają + zmuszą Google do zmiany praktyk. Załóżmy, że się udało - Google znowu przegrywa, zwiększa się konkurencyjność porównywarek w Polsce i teraz ciekawy jestem czy Skąpiec pozwie Ceneo o praktyki monopolistyczne de facto Skąpca mało kto używa imo, ale to może się okaże w przyszłości. Póki co obserwujmy dokładnie sytuację i jaki będzie miało wpływ na wyszukiwarkę, koniec wywodu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności