Skocz do zawartości

Kilka pytań dotyczących początków z AdSense

anka1705

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym webmasterem, ale jak każdy chciałabym dowiedzieć się kilku rzeczy na temat reklam, a dokładnie Adsense.

1. Czy aby otrzymać zapłatę za umieszczanie reklam na stronie muszę wystawić fakturę Vat ? Jestem osobą prywatną i nie mam możliwości wystawienia takowej faktury.

2. Czy posiadając jedno konto Adsense mogę umieszczać reklamy na kilku swoich stronach ( czy jest ewentualnie jakieś ograniczenie co do ilości stron, na których mogę umieszczać reklamy z jednego konta)

3. Czy muszę zkładać działalność gospodarczą umieszczając reklamy Adsense na stronie lub nawet na kilkadziesiąt stronach ? Jeśli tak to czy jest jakaś reguła dotycząca tego, że od tej i tej kwoty muszę już założyć działalność gospodarczą.

4. Jak wygląda sytuacja z podatkiem. Czy muszę płacić podatek itd.

5. Proszę o jeszcze jakieś informacje, które są podstawą i są ważne. Szczególnie jeśli chodzi o ponoszenie kosztów co do Adsense lub zasad prawnych.

Pozdrawiam

Anna T.

rozumiem :P

Najbardziej się zastanawiałam nad fakturą ( to dobrze, że nie trzeba wystawiać ) i nad DG, bo czytałam, że podobno webmasterzy umieszczający reklamy na stronie muszą takową zalożyć. Ale znów na innej stronie przeczytałam, że jeśli chodzi o np. Adsense to nie jest konieczne, gdyż nie działam na własna rękę, że tak powiem tylko jestem pośrednikiem firmy Adsense. Wolę się dowiedzieć, aby wszystko było legalnie, bo mam kilkadziesiąt stron, odwiedzających dziennie jest nawet ok, przynajmniej narazie i chciałabym umieszczać na nich reklamy google. Zastanawiałam się więc czy jeśli dochód z tych reklam wynosiłby więcej niż np. 4000 - 5000 zł / miesiąc to czy w tym wypadku jest konieczna działalność gospodarcza...