Skocz do zawartości

10 tys. zł miesięcznie na pozycjonowanie, 5 tys. na reklame


ARES

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

załóżmy że macie przez 10 miesięcy po 10 tys. na pozycjonowanie oraz 5 tys. na reklamę dla strony w dwóch wersjach językowych (PL & ANG). Tematyka strony, nowe technologie, internet etc.

Ciekawi mnie jakbyście rozłożyli tę kwotę, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, np. ile z tych 10 tys. poszło by na kupno linków (ile na główną domenę, ile na podstrony), ile na systemy (i jakie) itd., a ile z tych 5 tys. na adwords, mailingi (gdzie) itp.

Oczywiście nie mam takiej kasy :( Chciałbym zobaczyć po prostu jak każdy z Was by to wykorzystał. Mógłby być z tego dobry poradnik.

Ja bym rozłożył to tak:

Pozycjonowanie:

- kupno linków na stronach o zbliżonej tematyce, min. z góry na 6 miesięcy, najlepiej do 2 lat, tak by po tych 10 miesiącach nagle nie poznikały linki ;-)

7000 zł miesięcznie (3,5 tys. na ANG, 3,5 tys. na PL), dla domen głównych mocne linki, dla podstron trochę słabsze i tańsze. (połowa kasy na domeny główne, połowa na podstrony)

- zlecenie pisania artykułów i dodawania do precli lub za opłatą informacji o stronie na blogach komputerowych geeków, webmasterów etc.

1000 zł

- Systemy wymiany linków stałych (chociaż jestem przeciwnikiem, trochę się przyda by prześcignąć konkurencje, dla pl najlepiej statlink lub ewentualnie linkme elite, dla usa nie mam pojęcia ;-) )

500 zł miesięcznie przez 6 miesięcy, kolejne 6 po 1000zł

- katalogowanie

500 zł miesięcznie przez pierwsze 6 msc, później zgłaszanie samemu, jeśli pojawi się jakiś bardzo wartościowy katalog, w którym jeszcze nie jesteśmy.

Wychodzi chyba 92 tys., 8 tys zostawił bym sobie na koniec, żeby jeszcze coś przedłużyć po tych 10 miesiącach, niektóre linki np. o kilka miesięcy czy pkt w SWL o kolejne 6 miesięcy (pewnie dla takiego klienta + miesiąc gratis ;-) )

W tym czasie, oczywiście można tworzyć jakieś małe, wartościowe serwisy tematyczne, które będą dobrym zapleczem.

Reklama:

Tutaj chyba bez zbytniego kombinowania..

- adwords

4 tys. miesięcznie

- mailingi do stron gdzie znajdziemy webmasterów, informatyków

1 tys. miesięcznie

- w dwóch miesiącach bym z tego zrezygnował, by zapłacić jakiejś firmie za stworzenie dobrej informacji prasowej i zgłoszeniu jej do odpowiednich portali i blogów.

A Wy jak byście to wykorzystali?

podobne_firmy_468x60.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci powiem gdzie na pewno możesz zaoszczędzić

Systemy wymiany linków: wylicz sobie zapotrzebowanie mniej więcej miesięcznie i o tyle zwiększaj systematycznie (nie wynajmuj odrazu za całą kasę punktów po jaką cholerę masz płacić za wynajem ptk których nie wykorzystasz?)

Jeszcze bardziej opłacalne od wynajmowania jest zlecenie budowy zaplecza robiłem wyliczenia i razem z robocizną, serwerami i domenami średni koszt miesięczny za 1k ptk w statlinku (na przestrzeni 1 roku) wyszedł mi na poziomie 16,1 zł/miesiąc; w drugim roku koszt ten wychodzi 3,3 zł/miesiąc za 1 tyś ptk

Wylicz sobie jak to wyjdzie u Ciebie żeby potem nie było pretensji :(

Katalogowanie:

Tutaj przynajmniej w polskim internecie nie ma sensu dodawać do więcej niż 500 katalogów więc o ile nie zamierzasz płacić 3 zł za 1 wpis również dużo zaoszczędzisz ;-)

No i szczerze życzę powodzenia w znajdowaniu rzetelnych wykonawców oraz ogólnie w projekcie (mógłbyś za jakiś czas pochwalić się jakie efekty przyniosło wykorzystanie aż takiego budżetu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podtsawowa sprawa to olac kupno linków - to nic nie daje. lepiej za 5 tys na miech dac komuś stworzenie zaplecza pod główną stornę. po 10 miesiącach w sumie za 50 tys można mieć 200-400 stronek napędzajacych... to całkiem porzadne zaplecze (oczywiscie kwestia tematyki)

IT i mailing - no tom się uśmiał - pokaż mi ktory informatyk (w tym ja) czyta mejlingi od dechy do dechy - nie masz szans ! nie ta branża !

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematyka strony, nowe technologie, internet etc.

Bardzo istotne jest jakiego typu jest to strona. Sklep z laptopami i telefonami, blog, forum? Jaki jest cel kampanii? Sprzedać jak najwięcej, zdobyć jak najwięcej uzytkowników, wygenerować ruch, zwiekszyć rozpoznawalność jakiejś marki? Dla róznych stron i celów zastosowałbym rózne strategie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podtsawowa sprawa to olac kupno linków - to nic nie daje. lepiej za 5 tys na miech dac komuś stworzenie zaplecza pod główną stornę. po 10 miesiącach w sumie za 50 tys można mieć 200-400 stronek napędzajacych... to całkiem porzadne zaplecze (oczywiscie kwestia tematyki)

IT i mailing - no tom się uśmiał - pokaż mi ktory informatyk (w tym ja) czyta mejlingi od dechy do dechy - nie masz szans ! nie ta branża !

Ale jeśli bym miał tyle kasy, to pewnie bym miał i pracowników, więc zaplecze było by tworzone.

Jeśli mailing jest dobrze napisany i przede wszystkim produkt jest dla Ciebie pomocny, to czemu masz nie przeczytać :) ? Mówię o jakiś fajnym projekcie, a nie sklepie z laptopami.

Wojciechu, myślę że przede wszystkim zwiększyć ruch, zdobyć użytkowników, zwiększyć rozpoznawalność marki.

benq, jeśli chodzi o katalogi miałem na myśli głównie zagraniczne.

Ja Ci powiem jedno jakbys miał taki budżet to nie bawiłbyś się w takie akcje jak opisałeś:)

Czemu, jeśli np. miałbym stronę 100 tys. uu/msc a za tą kasę miałbym dojść do progu, powiedzmy 2-4 mln/msc?

^ Dokładnie, przy takim budżecie inaczej się to rozgrywa. W Twoim projekcie to wygląda jak przeskalowanie "normalnego" SEO.

Więc powiedz jak ;-) Ja nie powiedziałem, że to cały budżet.. może ktoś mieć np. jeszcze kasę na 10 pracowników, reklame w TV itd. :)

Ciekawi mnie tylko jeśli ktoś by Wam dał tyle kasy, jak byście ją optymalnie wykorzystali aby zwiększyć znacznie ruch, wykorzystując pozycjonowanie i reklamę.

podobne_firmy_468x60.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz. Mając 10 tys mc nie powiela się czynności za 1 tys x 10 bo przyniesie to 10 razy lepszy efekt. To tak nie działa. Korzysta się ze znacznie innych metod. Jakich? Np. 301 z dobrych serwisów. Koledzy pewnie więcej Ci napiszą:)

Mówimy o pozycjonowaniu czy pozycjonowaniu i reklamie? Bo 10 tys mc na reklame to nie budzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie, dajmy na to że przychodzi do Was firma, mówi że da Wam 10 tys. msc na pozycjonowanie i 5 tys. na reklamę (typu adwords etc. żeby uzyskać wejścia z jakiś fraz dopóki ich nie wypozycjonujecie) (przecież mogą się sami jeszcze reklamować później w tv etc., a od tworzenia zaplecza mają pracowników), a za to dostaniecie miesięcznie x kasy. Macie po prostu dobrze to wykorzystać, strona ma nie dostać żadnego filtra i być pozycjonowana bez żadnego spamu czy przekierowań. To czy się zwróci to już nie nasz problem. Ty masz z oglądalności x, dojść do dużo większej oglądalności y. Jak byście najlepiej wykorzystali te pieniądze?

podobne_firmy_468x60.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym 10 tyś, wykorzystał na tworzenie dobrego zaplecza, dodawanie do dobrych katalogów, zamkniętych dobrych precli i inne sposoby których nikt nie zdradzi.A 5 tys np. na marketing szeptany, daje dużo lepsze efekty niż Adwords.

Za taką kasę naprawdę konkurencyjne frazy można wbić w top 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup za to IBP&Arelis zastosuj się do podanych przez nich zasad (masz z głowy rynek amerykański), z jednego miesiąca wynagrodzenia pozostaje ci na wczasy z wieloosobową rodziną. Za pozostałe miesięczne wynagrodzenie wynajmij firmę i niech robią to za ciebie a to co ci zostanie przeznacz na swoje przyjemności. Bujanie w chmurach dobra rzecz ale warto mieć na piwo buja się o wiele przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli strona interesująca i dobra, ja bym wrzucił większość w reklamę a AdSense (być może inną reklamę, ale nie sądzę bo jednak AdSense z dobrymi słowami kluczowymi nie ma konkurencji). Jeśli strona słaba część kasy na poprawienie kontentu/oferty/dizajnu, potem kasa w AS

Przy takich pieniądzach jest możliwość zrobienia interesującej strony, która sama się wypozycjonuje (wspomaganie reklamą oczywiście wskazane). Wrzucanie pieniędzy w dodawanie do katalogów wg. mnie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności