Skocz do zawartości

Jak napisać dobra ofertę...


beha

Rekomendowane odpowiedzi

IMHO zależy do kogo kierujesz- jak do "działu informatycznego" to lepiej sobie odpuścić marketspeak i chrzanienie w bambus, misje, cele itp, napisać konkretnie co będzie działać i jak będzie działać, najlepiej w punktach.

A jak piszesz do marketoidów to niestety trzeba się wysilić i pobełkotać... a przy okazji unikać technicznych sformułowań, nazw technologii, protokołów, RFCków itp. Nietechniczni się tego boją i nie odróżniają API od HTTP :)

Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak piszesz do marketoidów to niestety trzeba się wysilić i pobełkotać... a przy okazji unikać technicznych sformułowań' date=' nazw technologii, protokołów, RFCków itp. Nietechniczni się tego boją i nie odróżniają API od HTTP :)

niezaleznie do kogo piszesz ZAWSZE unikaj dlugich tekstow i belkotu. Marketingowcy nie sa tu zadnym wyjatkiem. Im krocej, tym lepiej. "od myslnikow" to bardzo dobre podejscie

Jak debil ma młotek to wszystkie problemy wyglądają jak gwoździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezaleznie do kogo piszesz ZAWSZE unikaj dlugich tekstow i belkotu. Marketingowcy nie sa tu zadnym wyjatkiem. Im krocej, tym lepiej.

mowiac o bełkocie mam na mysli klasyczne przykłady marketspeak w rodzaju "od początku istnienia firmy naszym celem jest zapewnienie.... " itp.

Nie żeby to miały być elaboraty, długie teksty faktycznie sie "nie czytają", ale np. musiałem onegdaj dosłać do oferty "misję i cel firmy" bo pani z marketingu tego brakowało i poprosiła "żeby mnie lepiej poznać".

I miałem straszną ochotę napisać że celem firmy jest zarbianie grubej kasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weecioo napisał:

I miałem straszną ochotę napisać że celem firmy jest zarabianie grubej kasy

Słuchaj może takie postępowanie wbrew utartym konwencjom, nie byłoby czymś złym. :) To kto spróbuje ? A tak na poważnie to ile waszym zdaniem oferta powinna mieć np stron.? (max)

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszym celem oferty nie jest informowanie o produkcie/usludze tylko zauroczenie klienta przedstawiajac korzysci dla klienta wynikajace z posiadanie produktu (najlepiej oszczednosci).

Klient najpierw pyta "co z tego bede mial?" a pozniej dopiero "jak to dziala"

Jak debil ma młotek to wszystkie problemy wyglądają jak gwoździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Może jakiś książki psychologiczne by sie przydały ? :-))

To co pisalem w jednym ze swoich ostatnich postow, tyle ze co do tresci na www - krotkie akapity, wyboldowane jakies slowo czy fraza w kazdym by zanim sie zacznie czytac akapit mogl ktos po rzucie oka stwierdzic - czytam/czytam nastepny. Krotkie teksty, krotkie akapity, wyroznione najwazniejsze. A obok gdzies link/linki - dowiedz sie cwiecej o... / nie wiesz co to...? / zapoznaj sie szerzej z...

Mysle, ze ogolna zasada tyczy sie tez oferty. Krtoko, konkretnie, zeby ktos to wogole przeczytał!! Ludzie rzucaja bardziej okiem niz czytaja calosciowo, chyba, ze czegos nie wiedza, i bardzo im zalezy juz na szczegolach, ale to nie w pierwszym 'ataku' jakim jest oferta.

Nie wiem juz teraz, ktora to ksiazka mi sie spodobala, ale chyba "Architektura informacji w serwisach internetowych" O'Reilly, albo "Funkcjonalność stron internetowych" -Mark Pearrow. Na pewno przyda sie taka lektura, a uwazam, ze tycza sie te tresci takze oferty.

Aaaa teraz jeszcze mi wpadla w oko ksiazka na biurku i to byla chyba ona - "Profesjonalny serwis www" -Jonathan i Lisa Price. Tak, to bylo to - polecam! To mialem na mysli, ale tego co wyzej napisalem juz nie kasowalem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kilka rad:

- pisz krótko, konkrety, bez owijania w bawełnę,

- zamiast pisać o cechach produktu pisz o korzyściach, jakie odniesie klient, kiedy go kupi i podpieraj go cechami np. pisz "Kupując produkt X zyskasz mnóstwo czas, bo produkt X działa szybko i sprawnie" zamias "Produkt X działa szybko i sprawnie",

- pisz ładnym językiem,

- unikaj tekstów rodem z TVshop, większość z nich jest żenująca, ogłupiająca,

- pisz prawdę,

- twórz jasne i klarowne oferty,

- wstaw cenę (tak, niektórzy o tym zapominają...).

To tak na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kupując produkt X zyskasz mnóstwo czas, bo produkt X działa szybko i sprawnie"

to jest właśnie moim zdaniem

tekstów rodem z TVshop, większość z nich jest żenująca, ogłupiająca,

:spam:

wyprzedaż domen. domeny od 300 pln

 

idziesz na zakupy i po kody rabatowe czy wybierasz gotowanie w domu i potrzebujesz dobry przepis ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wstaw cenę (tak, niektórzy o tym zapominają...).

Niekoniecznie - to zależy od polityki cenowej firmy i produktu.

Zazwyczaj podaje się cenę produktów popularnych w swojej klasie, znanych klientowi co do klasy cenowej i raczej tanich.

z utęsknieniem czekam na kolejne wybory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności