Skocz do zawartości

[news] google przed sad za reklamy


melassa

Rekomendowane odpowiedzi

Google i nielegalne reklamy 

Google to najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa. Głównym źródłem jej przychodów są wpływy z reklam umieszczanych w formie linków sponsorowanych przy wynikach wyszukiwania. Prawie 95 proc. z sięgających prawie miliarda dolarów przychodów Google'a rocznie pochodzi właśnie z tego typu reklam. Podobną ofertę dla reklamodawców ma także serwis aukcyjny eBay i Overture Services. 

Kilka spółek w USA i Europie zarzuciło jednak firmie, że po wpisaniu ich nazwy do wyszukiwarki obok pojawiają się odsyłacze do stron konkurencji. Ich zdaniem w ten sposób Google niezgodnie z prawem wykorzystuje ich marki.

Jako pierwsze na drogę prawną przeciwko Google wkroczyły firmy francuskie: producent dóbr luksusowych Louis Vuitton i jeden z największych europejskich ubezpieczycieli Axa. W grudniu 2003 r. francuski sąd nałożył na Google karę wartości 90 tys. dol. za linki sponsorowane pojawiające się przy wynikach wyszukiwania dla zwrotu "flights marketplace" będącego równocześnie nazwą internetowej firmy turystycznej. 

Na początku roku podobne pozwy pojawiły się także w USA, a złożyły je American Blind and Wallpaper Factory, Pets Warehouse i ubezpieczyciel Geico. W tym ostatnim przypadku sąd na zamkniętym posiedzeniu pod koniec sierpnia uznał, że roszczenia Geico są uzasadnione. - Reklamodawcy wykorzystywali markę Geico i pozwane firmy można pociągnąć do odpowiedzialności za jej wykorzystanie - postanowił sąd. Jego decyzję dopiero w piątek ujawnił serwis Cnet. - Uważamy, że pozew jest pozbawiony podstaw i będziemy się zawzięcie bronili - powiedział rzecznik Google'a Steve Langdon. 

zrodlo: gazeta.pl

Check email deliverability tool Maildog

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym artykule jest niesprecyzowane, ze to nie google odpowiada za te problemy firm, tylko reklamodawcy chcacy wykorzystac to slowa

Jest to jak najbardziej powszechna praktyka.

Dodanuie nazwy firmy konkurujacej do swojej kampanii moze okazac sie doskonalym rozszerzeniem wlasnej kampanii adwords.

Jest to podowjny zysk, bo nie dosc, ze mozna tanio rozszerzyc swoja kampanie, a klienci sa bardzo "targetd", to jeszcze w dodatku kradniemy klientow konkurencji.

Etycznosc tego jest dosc dyskusyjna, ale jest to dosc skuteczna metoda na bardzo konkurencyjnym rynku amerykanskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności