Skocz do zawartości

Czy zasada Pareto sprawdza się w pozycjonowaniu?


Wojciech Łuczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy okazji przeglądania statystyk sprawdziłem jak się sprawdza zasada Pareto ( zasada 20/80 )w statystykach strony internetowej naszej firmy. Dawno temu była już dyskusja o zasadzie Pareto, "odwrotnej zasadzie Pareto", odwrotności "odwrotnej zasady Pareto" i tak dalej, ale nikt jakoś nie poparł dyskusji przykładem. Korzystając z okazji zamieszczam dane ze statystyk:

screeny.JPG

Ilość odwiedzin z Google w określonym czasie (czas jest tutaj nieistotny - nie chcę go podawać) wyniosła 2244. Ilość słów kluczowych wyniosła 588.

588 razy 20% = ok. 118. zgodnie z zasada Pareto 20% czyli 118 najlepszych słów kluczowych powinno wygenerować 80% wejść.

Jak wynika ze screenu 119 słowo i każde następne wygenerowało jedno wejście czyli 469 najgorszych fraz kluczowych (80%) ogółu) wygenerowało 469 wejść a więc dokładnie 20,9 %.

Podsumowując 20% najlepszych fraz wygenerowało 79,1% ruchu a 80% najgorszych wygenerowało 20,9% odwiedzin. Jak widać zasada Pareto jest w tym przypadku wręcz idealnie odwzorowana.

Ciekawi mnie jak jest na waszych stronach.

ps. nie reklamuje strony w Adwords, screeny z wiadomych względów zawierają tylko wybrane informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności