Skocz do zawartości

Na co zwrócić uwagę


banan

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy strone firmową, mamy kilka dobrze[moim zdaniem] wypozycjonowanych słów, na inne przyszłaby pora, PG4, ale mamy możliwość przekazania roboty innym:

na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy???

np:

-żeby nasze dotychczasowe pozycje po zakończeniu umowy z pozycjonerska firma nie były gorsze,

-żebyśmy dostawali raporty tygodniowe,

-co z ingerencją w kod strony,

-co z kosztami po zakończeniu umowy,

- sposób/metody pozycjonowania [pasitive/negative]

nie wiem - a wy pewnie tak,

pozdrawiam,

Banan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko ..

Umowa na pozycjonowanie nigdy nie zapewni ci pozycji więc jest sprawą drugorzedną. Jeżeli przykładowo w umowie masz napisane, że płacisz po uzyskaniu wyniku na danej frazie to

a ) Najcięzsze frazy i tak sobie firma odpuści bo dostanie pieniądze za pozostałe

b ) zapłacisz za frazy które "się same" wypozoycjonowały.

-żebyśmy dostawali raporty tygodniowe

Wystarczają miesięczne, ale ze sredniotygodniowymi pozycjami. Po tygodniu trudno cokolwiek wywnioskować.

-co z ingerencją w kod strony,

To zależy od ciebie. Najgorszy wariant to uważać, że w stronie nie da się nic zmienić. Genralnie dla niezoptymalizowanej strony optymalizacja prawie ZAWSZE podnosi pozycje. Zazwyczaj są dwie metody - pierwsza konsulting - oni mówią twój webmajster robi, druga sami ingeruja w kod. Wariant pierwszy wymaga albo inteligentengo webmajstra co to problemów z CSS XHTML MODREWRITE nie bedzie robił, albo firmy która jest na tyle dobra, że poprowadzi majstra od stron.

-co z kosztami po zakończeniu umowy,

Nie rozumiem? Ale to chyba przyczyna jest niezrozumienie tematu - stronę nie pozycjonuje się, żeby osiągneła na chwilę jakąś pozycję - Pozycjonowanie to proces CIĄGŁY - jak raz zaczniesz nie możesz przestać inaczej zawsze po jakimś czasie spadniesz. W konsekwencji ZAWSZE jest tańsze powolne i sukcesywne pozycjonowanie strony i utrzymwanie pozycji niż "Pozycjonowanie z doskoku".

- sposób/metody pozycjonowania [pasitive/negative]

No trudno, żebyś narzucał metody, ale na pewno na 100% możesz nie zgodzić się na umiesczeni spamu na twojej stronie. Pod żadnym pozorem nie zgadzaj się na jakiekolwiek linki na twoich serwisach do innych stron - to ich zajęcie. Inaczaej może sie zdarzyc, że pewnego dnia zaczniesz pozycjonować swoimi stronami konkurencję która lepiej zapłaciła ;-). Firmy rzadko zdradzają swoje zaplecze (ale może pokarzą przykłady) idelana sytuacja, kiedy pozycjonują kilkoma metodami (linki statyczne, kontekstowe, "podbijanie" linków z katalogów itp) wtedy ewentulana zmiana algorytmu nie grozi spadkiem.

Generalnie umowa Ci nie zapewnia bezpieczeństwa - poważnie. Nie mówię, żebyś jej nie podpisywał, ale po prostu bardziej musisz zwrócić uwagę na metodologię firmy. Pozorna gwarancja - bieżemy pieniądze po wykonaniu zadania - sprwadza się do tego, że każdy trudniejszy (czyli to co jest potrzebne) przypadek zostaje odpuszczony.

Minimalne wymagania względem firmy pozycjonującej (nie hurtowni linków):

doradztwo w zakresie optymalizacji - samą optymalizacja nie wypozycjonuje ci trudnych fraz, ale zapewni lżejsze i pomoże trudniejszym (napewno).

Dopisywyanie do katalogów - to drobny szczegół ale firma powinna dopisywać regularnie (nie hurtowo) naszą stronę do katalogów - przy okazji coś nam zostanie w przypadku rozwiązania umowy.

doradztwo w wyborze i analiza fraz - zobacz czy potrafią pracować na frazach. Standardowy przypadek naciągaczy to "Nie polecamy Państwu frazy Okna gdyż kosztowała by dużo - w zamian proponujemy lufciki, wyłazy dachowe, panienka z okienka". To nie jest trudne i średniointeligentny człowiek domysłi się, ale czesto po prostu nie czytamy dobrze tego co do nas piszą :-). Inny tekst może brzmieć podobnie, ale bedzie już świadczył o rzeczowym podejściu do tematu: "fraza Okna jest bardzo popularna, więc nie możemy gwarantować TOP5 - oczywiście mimo to fraza znajdzi się możliwie najwyżej - proponujemy w ramach tych samych kosztów wprowadzenie dodatkowych fraz "okna dachowe", "okna połaciowe", "nowoczesne okna", "okno", "zakup okien" i ustabilizowanie pozycji najskuteczniejszych pod względem wejśc".

pozycjonowanie szerokie - firma wykazuje się umiejętnościa pozycjonowania na na szereg fraz pochodnych i pomocniczych w ramach kosztów (najlepiej ryczałtowych). Nie znam Twojej strony, ale w przypadku e-commerce zęsto niezbedne jest pozycjonowanie np.: na wszystkie grupy asortymentowe co może oznaczać konieczność wporwadzenia np.: 50 dodatkowcyh (ale stosunkwo niedrogich) fraz.

"Łagodne odejście" - Skoro często (nie zawsze) najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się na ryczałt za całość usług, to ważna jest możłiwość rezygnacji z usługi w przypadku marnych efektów (oczywiście z jakimś realnym wyprzedzeniem dla obydwu stron - np.: miesiąc) Dodatkowym atutem jest gwarancja "ściągania" linków co najmniej przez 30 dni. W tym czasie Nowa firma powinna już podtrzymać pozycję i zmniejszych ewentualne spadki do minimum.

Cena - nie może być za niska. Oczywiście sprawdza się świetnie zasada, że Jasiu w domku jest tańszy od 30 osobowej firmy, ale Jasiu może nie mieć zaplecza (duża firma co prawda też). Dalczego cena nie może być za niska?.

Otóż prawidłowe pozycjonowanie oznacza praktycznie, że codziennie zostanie coś zrobione dla Naszej strony (dodany link, sprawdzone statystki, podpatrzenie konkurencji, dobranie nowej frazy, rakacja na filtr itp). To oczywiście można zmieścić w kilkunastu - kilkudziesięciu minutach dziennie + czas potrzebny na poważniejsze ingerencje i kontakt z firmą. Ale to i tak w sumie daje min. 8-10 godzin w mięsiacu wyłacznie dla klienta (nie licząc czasu na budowę i rozwój zaplecza oraz zdobywanie wiedzy), do tego dochodzą opłaty za zaplecze w sumie łatwo sobie przeliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności