Skocz do zawartości

Google Instant


marcus1

Rekomendowane odpowiedzi

No to mamy Instant już w Polsce. Przynajmniej u mnie. Po paru minutach sprawdzania mam wrażenie, że jeśli chodzi o pozycje w SERP, mogą na tym stracić strony na dalszych pozycjach (np. 6-10). Wszystko odbywa się dynamiczniej i aż się klika od razu w wyniki, zamiast popatrzeć spokojnie na wyniki i poczytać opisy.

Ciekaw jestem jak będą wyglądać statystyki stron po wprowadzeniu tej innowacji.

Szukam aktualnego właściciela domeny filmside.pl

Proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jesli chodzi o long taila to raczej nic nie powinno sie zmienic. Zgodze sie naotmiast z Szemeronem straca strony na dalszych pozycjach i na dalszych stronach jesli juz... ludzie mogą zacząć nerwowo skakać po wynikach... wpisując na przykład wyrażenie i widząc ze wyniiki mu nie odpowiadaja zamiast je przegladac dalej bedzie zmienial szukane haslo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najwięcej będzie widać po GA, póki co, po dniu wczorajszym nie zauważyłem w statystykach spadku ani też przypadkowego wejścia z dziwnych, cząstkowych fraz. Choć zdaje sobie sprawę, że ludzie, którzy wykorzystali wczoraj Instant to malutki odsetek.

Ludzie z czasem powrócą do precyzyjnego wyszukiwania, "pomijając Google Instant" (poszukają swojego i enter), żeby mieć jak najtrafniejsze wyszukania. Zresztą Google zawsze dbało o najlepsze wyniki zwrotne w serpach i choćby nie wiem co ludzie będą szukać to co chcą znaleźć.

Moim zdaniem w perspektywie czasu wiele się nie zmieni, bo kluczem do tej funkcji wg mnie są wyświetlające się podpowiedzi i te już są od dawna. Teraz natomiast wpisując słowo kluczowe w wyszukiwarkę każdy może przeglądnąć te podpowiedzi i w gruncie rzeczy wybrać najlepszą dla siebie podpowiedź w szybszym tempie.

Chodzi o to, że może zmniejszyć się ruch na naszych stronach przypadkowych ludzi, którzy tylko zaniżają czas spędzony w witrynie i zawyżają współczynnik odrzuceń. Im więcej danych w ciasteczkach tym bardziej precyzyjne wyszukania, tym większe dopasowanie reklam, a co za tym idzie większa klikalność.

Poza tym kto wie czy instant działa już pełną parą...

Póki co wdrażanie tego wszystkiego tych instantów i nie instantów miesza w serpach co chyba najbardziej wkurza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, ciekawe myslenie o nowej opcji - zaczynamy od liczenia w czyjejś kieszeni ?

no ja też tylko w ten sposób myślę o tej opcji

np. jest fraza jednowyrazowa 300 wyszukań na miesiąc i dwuwyrazowa 30000 wyszukań na miesiąc

jak reklamujesz się na jednowyrazową używając [] to teraz userzy szukający dwuwyrazowej (przez chwilę) zobaczą twoją reklamę

co obniża wynik jakości, bo jak wiadomo dla google reklamy z niskim ctr są niekorzystne

a gorszy wynik jakości to większy cpc

gdzies juz cos o tym pisali:

Teraz wyświetlenie będzie zliczane jeśli spełniony zostanie jeden z trzech warunków:

* na zakończenie zapytania internauta uderzy klawisz [enter],

* reklama wyświetlana będzie min. 3 sekundy,

* internauta wejdzie w interakcje z listą wyników (kliknie którykolwiek link).

Chyba najwięcej będzie widać po GA, póki co, po dniu wczorajszym nie zauważyłem w statystykach spadku ani też przypadkowego wejścia z dziwnych, cząstkowych fraz. Choć zdaje sobie sprawę, że ludzie, którzy wykorzystali wczoraj Instant to malutki odsetek.

Ludzie z czasem powrócą do precyzyjnego wyszukiwania, "pomijając Google Instant" (poszukają swojego i enter), żeby mieć jak najtrafniejsze wyszukania. Zresztą Google zawsze dbało o najlepsze wyniki zwrotne w serpach i choćby nie wiem co ludzie będą szukać to co chcą znaleźć.

Moim zdaniem w perspektywie czasu wiele się nie zmieni, bo kluczem do tej funkcji wg mnie są wyświetlające się podpowiedzi i te już są od dawna. Teraz natomiast wpisując słowo kluczowe w wyszukiwarkę każdy może przeglądnąć te podpowiedzi i w gruncie rzeczy wybrać najlepszą dla siebie podpowiedź w szybszym tempie.

Chodzi o to, że może zmniejszyć się ruch na naszych stronach przypadkowych ludzi, którzy tylko zaniżają czas spędzony w witrynie i zawyżają współczynnik odrzuceń. Im więcej danych w ciasteczkach tym bardziej precyzyjne wyszukania, tym większe dopasowanie reklam, a co za tym idzie większa klikalność.

Poza tym kto wie czy instant działa już pełną parą...

Póki co wdrażanie tego wszystkiego tych instantów i nie instantów miesza w serpach co chyba najbardziej wkurza...

no wlasnie, mysle ze uzytkownicy beda bardziej zwraca teraz uwage na podpowiedzi i znich korzystac, czyli tak naprawde zapytania moga byc bardziej szczegolowe

Drzwi,okna i podłogi na remos.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi dopiero dzisiaj weszło, ale nie działa tak sprawnie jak na com.

obstawiam że to się ludzikom nie spodoba bo po prostu robi chaos

Pozycjonowanie i reklama Reklamedia.pl - Pozycjonowanie - Reklamy Porady, opinie, newsy i przemyślenia o SEO. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że jednak sporo się pozmienia. Niektórzy będą musieli zmienić pozycjonowane frazy. Przykładowo: jeśli ktoś obecnie pozycjonuje pod frazę filmy, jest usmażony, bo pokazują się od razu wyniki dla frazy filmy online. Bardziej ogólne frazy, które są wpisywane dosyć często i przynoszą spory traffic już nie będą nakręcać tak oglądalności.

Inny przykład (może taki trochę bezsensowny): wpisujesz Google, a wyniki masz dla Google Maps. Lepiej zobaczcie, jak Instant się zachowuje na waszych frazach.

A ludzie chyba nie bardzo będą to coś wyłączać, gdyż nie będą wiedzieli jak.

Zastanawia mnie to jak Google Trends będzie traktował zapytania. Czy tam będą brane pod uwagę tylko te po wciśnięciu Enter? Nie mam pojęcia...

Szukam aktualnego właściciela domeny filmside.pl

Proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności