Skocz do zawartości

Własny poruszający sie napis, zamiast adresu url


djeros

Rekomendowane odpowiedzi

<script>
//Document title scroller- By dasi 
var repeat=0 //enter 0 to not repeat scrolling after 1 run, othersise, enter 1
var title=document.title
var leng=title.length
var start=1
function titlemove() {
titl=title.substring(start, leng) + title.substring(0, start)
document.title=titl
start++
if (start==leng-1) {
  start=0
  if (repeat==10000000000000)
  return
}
setTimeout("titlemove()",240)
}
if (document.title)
titlemove()
</script>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladniej to chodzi mi o napis poruszajacy sie tutaj :

ttty.jpg

Mam taki kod, ale on nie działa :

 </SCRIPT>
<script language="JavaScript">
<!--

//set message:
msg = "napisssssss";
timeID = 100
stcnt = 16;
wmsg = new Array(33);
	wmsg[0]=msg;
	blnk = "															   ";
	for (i=1; i<32; i++)
	{
			b = blnk.substring(0,i);
			wmsg[i]="";
			for (j=0; j<msg.length; j++) wmsg[i]=wmsg[i]+msg.charAt(j)+b;
	}
function wiper()
{
	if (stcnt > -1) str = wmsg[stcnt]; else str = wmsg[0];
	if (stcnt-- < -40) stcnt=31;
	status = str;
	clearTimeout(timeID);
	timeID = setTimeout("wiper()",100);
}
wiper()
// -->
</SCRIPT>

zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<script type="text/javascript" language="javascript">
var speed = 10 
var pause = 1500 
var timerID = null
var bannerRunning = false
var ar = new Array()
ar[0] = "bla bla "
ar[1] = "bla bla bla bla "
ar[2] = "bla bla bla bla bla bla "
ar[3] = "bla bla bla bla bla bla bla bla "
var message = 0
var state = ""
clearState()
function stopBanner() { 
// if banner is currently running
if (bannerRunning) 
// stop the banner 
clearTimeout(timerID) 
// timer is now stopped 
timerRunning = false
}
function startBanner() {
// make sure the banner is stopped
stopBanner() 
// start the banner from the current position
showBanner()
}
function clearState() { 
// initialize to empty string
state = "" 
// create string of same length containing 0 digits
for (var i = 0; i < ar[message].length; ++i) { 
state += "0" 
}
}
function showBanner() { 
// if the current message is done
if (getString()) { 
// increment message 
message++ 
// if new message is out of range wrap around to first message
if (ar.length <= message) 
message = 0 
// new message is first displayed as empty string
clearState() 
// display next character after pause milliseconds
timerID = setTimeout("showBanner()", pause) 
} 
else {
// initialize to empty string
var str = "" 
// built string to be displayed (only character selected thus far are displayed)
for (var j = 0; j < state.length; ++j) { 
str += (state.charAt(j) == "1") ? ar[message].charAt(j) : " "
} 
// partial string is placed in status bar
window.status = str 
// add another character after speed milliseconds
timerID = setTimeout("showBanner()", speed) 
}
}

function getString() {
// set variable to true (it will stay true unless proven otherwise)
var full = true 
// set variable to false if a free space is found in string (a not-displayed char)
for (var j = 0; j < state.length; ++j) { 
// if character at index j of current message has not been placed in displayed string
if (state.charAt(j) == 0) 
full = false 
} 
// return true immediately if no space found (avoid infinitive loop later)
if (full) return true 
// search for random until free space found (braoken up via break statement)
while (1) { 
// a random number (between 0 and state.length - 1 == message.length - 1)
var num = getRandom(ar[message].length) 
// if free space found break infinitive loop 
if (state.charAt(num) == "0") 
break 
} 
// replace the 0 character with 1 character at place found
state = state.substring(0, num) + "1" + state.substring(num + 1, state.length)
// return false because the string was not full (free space was found) 
return false
}

function getRandom(max) {
// create instance of current date
var now = new Date() 
// create a random number (good generator)
var num = now.getTime() * now.getSeconds() * Math.random()
// cut random number to value between 0 and max - 1, inclusive
return num % max
}
startBanner()
// -->
</script>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności