Skocz do zawartości

Nawiedzeni kilkacze i obciazanie rachunku - fair czy nie? I inne nie fair rzeczy w AdWords


Krzysztof_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sledze dosc mocno poczynania potencjalnych klientow (min monitoruje różne ich klikniecia w reklamy patrzac na gclid w URL) i bywa ze f...t (bo i tak nie kupil he...) kilka w reklame 6 SZESC razy w ciagu pol godziny. Widac wyraznie (po odwiedzanych url z wynikow naturalnych) ze czlowiek sprawdza konkurencje i nie pamieta zapewne jakie strony juz odwiedzil a jakie nie (ciagle uzywa tego samego hasla-frazy). Pacjent klika i zaraz wychodzi ze strony (odrzucenie) bo juz ja widzial albo mysli ze za darmo cos dostanie od mojej firmy.... Dlaczego google nalicza za takie cos pieniadze?

Nie uwazacie ze to nie jest fair naliczac kolejne, dodatkowe kilkniecia w odrebie kilku minut na TO SAMO wyszukiwanie przez tego samego typa? Sprawdzam w raportach ile klikniec google uznal za "wyludzeniowe" i zawsze sa tylko 1-2 z ogolu 50-60 dziennie wiec maja bardzo liberalna polityke na te "lewe" klikniecia = chetnie biora od nas pieniadze, mniej chetniej oddaja je.

----------------

No i co mnie boli a nie mam zielonego pojecia jak to wylaczyc (zapewne sie nie da). Reklamuje sie na haslo dajmy na to "Meble Kraków". Często widze klikniecia na hasła totalnie chybione - np ktos wpisuje "Opony Kraków" albo "Lotnisko Balice" i kilk, a ja przeciez reklamuje sie wylacznie na meble! Zostaje/czuje sie okradziony bo google wyswietlil haslo na fraze ktora zupelnie nie powinna mnie wyswietlic... :(

Sprawdzilem to sam: szukam "meble krakow" (jestem zalogowany na google) i widze kilka reklam tematycznych, w tym moją i wlasnie ja sobie klikam (juz nie pameitam czy podczas tego testu kliknalem czy nie, ale chyba tak). Cofam sie z mojej strony z powrotem do googole i nastepnie wpisuje coś innego: "Opony kraków", pojawiaja sie firmy oponiarskie online i z Krakowa - ALE CO TO qr*a - moja reklama "Meble krakow" wyswietla sie na 2 miejscu w top 3. O co chodzi?!!

Wielokrotnie zauwazyalem ze jak sie czegos szuka, a pozniej wpisuje zupelnie nowe kryteria wyszukiwania to google potrafi serwowac kilka reklam z poprzednich-"starych" wyszukiwan (a wiec meble gdy szukamy przeciez opon!). Nie uwzacie ze to nie jest fair? Jak z tym walczyc poza wylaczniem reklamy w ogole o czym juz wiele razy myslalem (koszty niezbyt adekwatne do zyskow) i nie miłe zasady naliczania za wariantów-klikaczy oraz fatalne dopasowywanie reklam do zupełnie odległych wyszukiwań od tego co reklamujemy. Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co mnie boli a nie mam zielonego pojecia jak to wylaczyc (zapewne sie nie da). Reklamuje sie na haslo dajmy na to "Meble Kraków". Często widze klikniecia na hasła totalnie chybione - np ktos wpisuje "Opony Kraków" albo "Lotnisko Balice" i kilk, a ja przeciez reklamuje sie wylacznie na meble! Zostaje/czuje sie okradziony bo google wyswietlil haslo na fraze ktora zupelnie nie powinna mnie wyswietlic... :)

frazy wielowyrazowe wpisuje się w cudzysłowie

jak wpiszesz normalnie to reklamujesz się na wszystko ze słowem "meble" i wszystko ze słowem "kraków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ustaw typ dopasowania frazy:

"fraza" lub [fraza]

Krzysiek

Koledzy, ja tak mam a dla tych hasel dla ktorych nie chcialem tego dac (bo ludzie wpisuja przeroznie dane haslo i na wyszukiwanie 'sklep z meblami w krakowie' tez chce reklame) mam niezwykle rozbudowana (kilka tysiecy) liste slow wykluczajacych. Mnie najbardziej boli wywalanie reklamy na juz zupelnie inne hasla - jesli szukalem czegos wczesniej (tak jak napisalem meble a pozniej opony - normalnie na opony jest tak duza konkurencja ze moja reklama nawet w dopasowaniu luznym nie powinna sie tam znalesc bo po prostu nie spelnia wymogow jakosciowych a jednak sie pojawia jak Filip z konopi po dopalaczach, ni z gruszki ni z pietruszki). Jesli Ty wpiszesz "opony krakow" to mojej reklamy nie zobaczysz.

A co powiecie na gnidki (wiem, moze nie znajda sobie sprawy ze generuja komus wielkie koszta) klikajace po 6 razy w ciagu ktorkiego okresu czasu i zliczanie ich klikniec przez G? To jest wg mnie nie fair, bardzo nie fair. Nie moze byc to konkurencja bo sa to przerozne IP nawet z calego swiata.

Lista IP do zablokowania liczy 20 pozycji - to jest kpina, nie uwazacie? Nawet przed idiotami nie da sie skutecznie chronic bo masz tylko 20 pozycji na liscie, koszmar. Przydaloby sie tez API w ktorym mozesz oprogramowac blokowanie danego IP na jakis krotki okres czasu ze swoich skryptow np w PHP. Zliczalbym czy pacjent nie kliknal dwa razy i nic nawet w sklepie nie ogladal, wtedy bym go dal do czarnej listy IP i zabezpieczyl sie przed szkodnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dosyć chaotycznie prowadzisz kampanie.

Użycie dopasowań jest Ci bardzo potrzebne. Każde użycie dopasowania przybliżonego plus odpowiednia stawka za kliknięcie sprawi, że reklama będzie pojawiała się na wszystkie frazy, gdzie ktoś użyje np frazy Kraków, której używasz przy meble kraków.

Poczytaj o dopasowaniach.

https://adwords.google.com/support/aw/bin/s...p;page=guide.cs

Poczytaj o jakości reklam.

https://adwords.google.com/support/aw/bin/s...p;page=guide.cs

Poczytaj o słowach wykluczających,

Poczytaj o narzędziu diagnozy reklam - nie musisz sprawdzać w wyszukiwarce czy reklama się pojawia bo zaniżasz sobie CTR a tym samym wynik jakości

Poczytaj o tym jak sprawdzić jakie hasła powodują wyświetlenie Twojej reklamy. Na karcie słowa kluczowe Zobacz wyszukiwane hasła.

Witaj,

Ustaw typ dopasowania frazy:

"fraza" lub [fraza]

Krzysiek

Koledzy, ja tak mam a dla tych hasel dla ktorych nie chcialem tego dac (bo ludzie wpisuja przeroznie dane haslo i na wyszukiwanie 'sklep z meblami w krakowie' tez chce reklame) mam niezwykle rozbudowana (kilka tysiecy) liste slow wykluczajacych. Mnie najbardziej boli wywalanie reklamy na juz zupelnie inne hasla - jesli szukalem czegos wczesniej (tak jak napisalem meble a pozniej opony - normalnie na opony jest tak duza konkurencja ze moja reklama nawet w dopasowaniu luznym nie powinna sie tam znalesc bo po prostu nie spelnia wymogow jakosciowych a jednak sie pojawia jak Filip z konopi po dopalaczach, ni z gruszki ni z pietruszki). Jesli Ty wpiszesz "opony krakow" to mojej reklamy nie zobaczysz.

A co powiecie na gnidki (wiem, moze nie znajda sobie sprawy ze generuja komus wielkie koszta) klikajace po 6 razy w ciagu ktorkiego okresu czasu i zliczanie ich klikniec przez G? To jest wg mnie nie fair, bardzo nie fair. Nie moze byc to konkurencja bo sa to przerozne IP nawet z calego swiata.

Lista IP do zablokowania liczy 20 pozycji - to jest kpina, nie uwazacie? Nawet przed idiotami nie da sie skutecznie chronic bo masz tylko 20 pozycji na liscie, koszmar. Przydaloby sie tez API w ktorym mozesz oprogramowac blokowanie danego IP na jakis krotki okres czasu ze swoich skryptow np w PHP. Zliczalbym czy pacjent nie kliknal dwa razy i nic nawet w sklepie nie ogladal, wtedy bym go dal do czarnej listy IP i zabezpieczyl sie przed szkodnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dosyć chaotycznie prowadzisz kampanie.

Użycie dopasowań jest Ci bardzo potrzebne. Każde użycie dopasowania przybliżonego plus odpowiednia stawka za kliknięcie sprawi, że reklama będzie pojawiała się na wszystkie frazy, gdzie ktoś użyje np frazy Kraków, której używasz przy meble kraków.

Poczytaj o dopasowaniach.

https://adwords.google.com/support/aw/bin/s...p;page=guide.cs

Poczytaj o jakości reklam.

https://adwords.google.com/support/aw/bin/s...p;page=guide.cs

Poczytaj o słowach wykluczających,

Poczytaj o narzędziu diagnozy reklam - nie musisz sprawdzać w wyszukiwarce czy reklama się pojawia bo zaniżasz sobie CTR a tym samym wynik jakości

Dziekuje za zabranie glosu jednak: kiedys bylo chaotycznie, pozniej sie doszkolilem (ale nadal nie uwazam siebie za PRO w tej dziedzinie). Faktycznie moze tak byc jak piszesz ze duza stawka (a musze dawac nie niskie na moje slowa) ale samo Krakow nigdy mojej reklamy nie wyswietlilo - trzeba wczesniej szukac mojej brazny a moja reklama juz na bardzo odlegle hasla jest przez googla kontynuowana - i o to pytam, co to za pieprzona za przeproszeniem opcja ze reklama moja ciagnie sie jak smrod za wojskiem, nie chce by tak ten system robil bo to mnie po prostu kosztuje.

Dopasowania najelepsze sa [ ] ale nie zawsze, "mevle krakow" ktos wpisze i juz ######, nie bedzie mojej reklamy a to zwykla pomylka v/b. Dopasowanie przyblizone w " " spowoduje ze reklama sie pojawi, bo jest pożądana w tym przypadku.

Mam liste hasel wykluczajacych - kilka ladnych TYSIECY wpisow, systematycznie rozbudowoywana, pisalem o tym wyzej. Google to kawal ***** bo jesli dodam do listy wykluczajacych slowo "tanie" to wejda mi na reklame na haslo "tanimi meblami krakow", w liscie hasel wykluczajacych nie ma opcji by google odmienial slowo tani i mnie bronil przed wyszukiwaniem "tanimi, taniutkie". Natomiast jak dasz reklame na slowa kluczowe "tanie meble" to juz google pokaze reklame jesli wpiszesz "tanimi meblami" bo sie domysli ,dopasuje w przyblizeniu - tam gdzie zarobic moga, tam odmieniaja slowa. Tam gdzie chcesz ustrzec sie przed wydaniem to musisz wpisac wszystkie odmiany, a obledach ortograficznych czy zwyklych literowkach nawet nie pisze bo nie wiesz jaka literowke ktos moze zrobic, za duzo roboty.

No i lista 20 IP - to śmiech, na liscie hasel wykluczjacych mozesz miec chyba 20 000 slow, a tu 20 IP TYLKO!!!

Pisalem ze nie ma API AdWrods, otoz znalazlem i jest, nie wiem czy jest metoda na dodanie IP i usuniecie go z listy, wtedy sam bym z poziomu skryptow dodawal idiotow (np co klikneli po kilka razy a nawet zadnej podstrony nie otwarli) a pozniej po 1 dniu usunal ten IP (bo lista ma 20 wpisow...).

AdWrods jest fajny ale zaczyna mnie irytowac wysoki koszt i duzo pajacow klikajacych nie wiem po co. Klikaja na dobre hasla, znam liste hasel wyszukiwanych (kiedys jak tego nie bylo to parsowalem logi apache przy pomocy AWK na linux i widzialem co szukali konkretnie) i klikniecia na hasla "z kosmosu" sa sporadycznie, obecnie przy kilkutysiecznej liscie wykluczajacych slow problem opanowalem.

Przypomina mi sie poterncjalny klient na konfiguracje adwrods ktory nie chcial dac mi 200zl za prawidlowe ustawienie kampani, przykladowo reklamuje sie na "fryzjer krakow", a widze ze klikaja mu na "psi fryzjer w krakowie", powodzenie z takim marnotrawieniem pieniedzy, dawno, dawno temu wydal to 200zl ktorych nie chcial dac mi. Wydal na latanie kryzysu w USA, dalby te pieniadze (zaoszczedzone) na biedne dzieci lepiej. Szkoda gadac.

Ludzie szukaja przykladowo "fyzjerka czynna w niedziele w krakowie" - jakim dopasowniem to "zlapiesz"? Ano tylko przyblizonym... tylko trzeba miec ogromna liste hasel wykluczajacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to masz dopasowania by opanować tą sprawę. Możesz tak dobrać hasła (konkretnie opisujące twoją branżę) i użyjesz dopasowania do wyrażenia i nie będziesz musiał używać aż tylu słów wykluczających.

Zastanów się co chcesz osiągnąć. Kampanie, w których używane jest dopasowanie przybliżone są bardziej nakierowane na wizerunek. Dlaczego? Bo to dopasowanie właśnie będzie powodowało masę odsłon reklamy, ale Klient nie tego oczekiwał po stronie na którą trafił stąd szybko wychodzą.

Tym bardziej czy masz frazy podzielone na grupy reklam?? Czy w grupach reklam masz ściśle dopasowane teksty reklam do tych fraz?? Czym lepiej zbudujesz strukturę kampanii tym bardziej konkretny Klient.

Nie nastawiaj się na ilość Klientów tylko na jakość. Czym bardziej dokładne frazy tym bardziej konkretny Klient na stronie. Pamiętaj, że dużo też zależy od tekstu, którym przyciągasz Klienta na stronę. Jeśli w tekście nie ujmiesz konkretnej wiadomości do Klienta czego szuka (przypominam w obrębie grupy reklam ściśle pasujące teksty do słów kluczowych) to Klient wchodząc na tekst typu

Najlepsze usługi

Zapraszamy do nas. Profesjonalna

obsługa. Zadzwoń........

Jeśli użył słowa kluczowego, które wykorzystując dopasowanie przybliżone Twoich fraz zupełnie nie ma powiązania z Twoją branżą to Klient wchodzi (bo sądzi, że dostanie profesjonalną obsługę tego czego szuka) a znajduje zupełnie inną rzecz...

Tekst reklamy jest bardzo ważny!!

Teraz strzelam co możesz mieć jeszcze źle ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności