Skocz do zawartości

Duplicate content w sklepie internetowym


michal89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Licze na Waszą kwestii w dwóch nurtujących mnie kwestiach, które być może zostały już gdzieś poruszone; ja nie mogłem się jednak doszukać.

1. W jaki sposób przerabiać standardowe teksty z hurtowni w taki sposób, żeby wujaszek G nie traktował ich jako kopie hurtownika (i zarazem głównego dostawcy). Wystarczy zmienić jakąś małą część tekstu, moze dac jakieś linki w opis? Co proponujecie?

2. Chciałbym umieścić 1 produkt w 3 kategoriach (kategoria główna i dwie podkategorie) i tutaj powstaje pytanie: czy nie wpłynie to niekorzystnie pod wzgledem zduplikowanej treśći (3 takie same produkty, 3 takie same opisy w obrębie sklepu)? Jak ewentualnie sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam

C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania 2go...tak, będzie jeszcze masa innych. Ten produkt podałem przykłądowo, a w rzeczywistości chciałbym zrobić tak z wszystkimi.

Ogólnie chodzi o to, żeby ustalić kategorie bardziej tematyczne, bo np obecnie jako przykłąd weźmy "biznes". Ktoś wchodząc w nią widzi pozycje zarówno z giełdy, ekonomii, prawa w biznesie itp. Rzecz tyczy się księgarni.

Co poradzicie?:sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zmienić jakąś małą część tekstu, moze dac jakieś linki w opis? Co proponujecie?

Im więcej zmienisz, tym lepiej. Masz możliwość wykorzystania w opisie danych technicznych produktów?

Możesz dodać boksy takie jak "podobne produkty", komentarze do produktów, albo przygotować synonimy, ale w tym przypadku bądź ostrożny, żeby nie wyszły z tego opisy jak z mieszarki ;-)

Chciałbym umieścić 1 produkt w 3 kategoriach (kategoria główna i dwie podkategorie) i tutaj powstaje pytanie: czy nie wpłynie to niekorzystnie pod wzgledem zduplikowanej treśći

Tylko jeśli przez to produkt będzie dostępny pod 3 różnymi adresami, tzn. jeśli w urlu będziesz miał aktualną (pod)kategorię. W takim przypadku zastanów się nad rel="canonical" i wybierz główny adres.

ps. Gdybyś podał adres strony, byłoby łatwiej o konkretne pomysły ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam nowo otwarty sklep tuningowy na Preście z przyjaznymi url-ami i produkt mimo pojawiania się w kilku kategoriach stoi zawsze pod jednym adresem url. Więc chyba nie będzie tu komlikacji z DC?

Nurtuje mnie jednak co innego. Mam produkty, powiedzmy filtry powietrza, takie same, tego samego producenta. Występują one w wielu wariantach, bo muszą pasować do różnych modeli aut. Jak wiadomo modeli jest całe multum. Filtry różnią się jedynie gabarytami i ceną. Dla tych powodów muszę tworzyć osobny adres dla każdego filtra pasującego do danego modelu auta. Opis filtra siłą rzeczy nie może się różnić bo to ten sam producent, ta sama pełniona funkcja, te same lub zbieżne parametry itd. itp. Opis więc pojawi się w liczbie minimum x300 o tej samej treści na rożnych url-ach w obrębie tego samego adresu www.

Trochę czytałem o DC w sklepach internetowych i są zdania podzielone, odnośnie opisów przedmiotów tam umieszczanych. Wolałbym mieć temat "rozjaśniony" i wiedzieć na czym stoję, by uniknąć błędów. Za wszelkie opinie i rady z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak znalazłem na angielskim forum darmowy moduł podobno eliminujący indeksowanie przez googla tych samych produktów zamieszczanych w wielu kategoriach... Dziwne że nie mogę znaleźć nikogo na naszych forach kto temat już przerabiał. No i nie jestem pewien czy ten moduł rozwiąże mój problem. Dzięki za info Tomierc, szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie z tym duplicate content to trochę chyba za dużo szumu, po pierwsze są treści których nie możemy zmienić chociażby ze względu na prawo. Przykładowo wiele agencji PR-owych podsyła arty na portale i teraz super by to wyglądało gdyby redaktorzy każdego portalu przepisywali artykuł i wrzucali w innej wersji - raczej żadna agencja na to by nie poszła.

Po drugie weźmy przykład ceneo, nokaut-a gdzie dane są zasysane z xmli - raczej nikomu nie będzie się chciało siedzieć nad każdym produktem i zmieniać opisów wszystkich produktów.

Po trzecie są portale które prezentują przetargi , teksty ogólnodostępne - no tutaj raczej już nikt nie może modyfikować treści.

Wg mnie nie ma szans na zrobienie strony całkowicie z unikalnym contentem. Po czwarte hmmm nie wiem czy tak do końca w to wierzyć skoro strony bez żadnego contentu są wypychane do TOP3 i da się.

A czy ktoś zna dokładnie co to znaczy duplicate content ? Jaki jest współczynnik treści oznaczenia G jako duplikat ?

Z drugiej strony patrząc czy to źle ze ten sam art jest na kilku stronach ? No chyba raczej nie, te same newsy widzimy na wp, onecie, interii ...

A teraz praktyka...

Zbieram oferty na portal, zasysam je poprzez xml, no raczej nie będę się wygłupiał i moderował 1000 opisów bo po co jest xml, na portal wrzucam opis idento na na portalu zrodłowym, portal źródłowy PR4 mój PR2 (jedynie fakt że portal źródłowy mniej BL) ale na wpisaną frazę jaką jest tytuł oferty ja jestem przed źródłowym w SERPach więc ? Zakosiłem content z innego portalu i jestem wyżej na tą frazę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bodhistawa link na anglojęzycznym forum. Tam jest zip do pobrania. Dziwne bo na oficjalnej stronie piszącego ten post, chyba ten sam moduł kosztuje $25.

@glina

Wydaje się, że masz sporo racji z tym szumem dokoła DC. Ja z 2 lata temu stworzyłem na darmowym serwerze i darmowej domenie stronę gdzie gromadziłem pewne dane (nie dla żadnych testów). Ponad 3/4 tekstów było kopiowane z innych www. I jakoś google nie wrzuciło stronki w żaden filtr. Mało tego strona pnie się w SERP-ach, a ja jej kompletnie nie pozycjonuję, od ponad roku nic już nie modyfikuję...

Z PrestaShop zaryzykuję i nie podepnę tego modułu. Poczekam czy w webmaster tools pojawi się komunikat o DC. Mam nadzieje, że nie będzie wtedy trochę pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Chciałbym umieścić 1 produkt w 3 kategoriach (kategoria główna i dwie podkategorie) i tutaj powstaje pytanie: czy nie wpłynie to niekorzystnie pod wzgledem zduplikowanej treśći (3 takie same produkty, 3 takie same opisy w obrębie sklepu)? Jak ewentualnie sobie z tym poradzić?

Dokłądnie do tego celu został stworzony Informacje o atrybucie rel="canonical" - wprowadź to od samego początku.

Nie mam pojęcia dlaczemu wyleciały i mają filtera Polskie znaki w adresach Joomla od nowa napisane, czytelnie i logicznie. Dylemat adres z www czy bez? Powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości.

Naprawiam kodowanie [krzaki, chińskie znaki, polskie znaki] dowiedz się także czymże jest kodowanie znaków bo to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie popadajcie w paranoje z tą dup-likacją ;) tak czy inaczej jak sie prezentuje jeden produkt w kilku działach to odpowiednio modyfikując "otoczenie" tekstu można mieć duplikacje na poziomie 10-20% (sprawdzone organoleptycznie)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O końca zeszłego roku, a zwłaszcza od momentu gdy panda zostanie wprowadzona w google.pl unikalna treść to jest/będzie jednym z ważniejszych czynników dobrego sklepu (i strony). Już teraz widać dużą różnicę pomiędzy sklepem będącym kolejną kopią źródłowego sklepu, a sklepem mającym choć trochę bardziej unikalną treść.

Przykład z mojego doświadczenia - sklep miał kiepskie statystyki wejść - był kolejną tysięczną kopią. Po częściowej zmianie opisów produktów, i nieco samej struktury sklepu - ilość wejść wrosła w krótkim czasie ponad 3 krotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak sie prezentuje jeden produkt w kilku działach to odpowiednio modyfikując "otoczenie" tekstu można mieć duplikacje na poziomie 10-20% (sprawdzone organoleptycznie)

Zgoda tylko, że ja mam dla przykładu po ponad 100 filtrów jednego producenta, z różnymi numerami seryjnymi (różnymi url-ami) odpowiednio do każdej marki auta. Przy tej ilości modyfikacje treści w moim przypadku odpadają. Trochę obawiam się powielania tego samego opisu w 100 różnych miejscach. Z drugiej strony sprzedaż produktów bez opisu, jedynie z numerem seryjnym raczej będzie mało efektywna, no i chyba słabo widoczna dla googla... Mam pewien pomysł jak sobie z tym poradzić i jak mi wyjdzie to się pochwalę.

@proelpack gdyby to nie był skrypt sklepowy to można by tworzyć dla człowieka. Tak czy owak staram się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności