Skocz do zawartości

Zapisywanie do pliku.

Irek

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas zapisu do pliku przez kilka osób może się pojawić sytuacja, że dwie osoby będą chciały zapisać równocześnie.

Chcę aby skrypt czekał aż plik będzie wolny do zapisu.

Napisałem to w taki sposób

while (!flock($plik,6))
{
flock($plik,2);
}
... zapis do pliku...
flock($plik,3);

Mam pytanie do znawców tematu.

Czy to będzie działać prawidłowo ?

Wszędzie gdzie szukałem (może słabo) jest to zrobione przez

if($plik && flock($plik,LOCK_EX))
{
... zapis ...
}

Jednak przy takim rozwiązaniu dane są tracone.

Niestety nie mam jak tego sprawdzić w praktyce ;)

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

Irek

Patrzac na sam algorytm nie zalecałbym takiego stosowania w pętli while.

Teoretycznie istnieje takie prawdopodobieństwo, ze nigdy nie uzyska dostepu a tym samym zapetli sie program...

Jest tam jeszcze potrzebne dodatkowe zalozenie, ktore pozwoli sprawdzic ilość takich pętli albo czas ich trwania.

Druga sprawa tojest taka, ze nei zabezpieczysz pliku jesli go nie ma ! I tu juz jest błąd.

Kolejny błąd to wykonywanie FLOCK 2 razy po zabezpieczeniu w petli brak weryfikacji

Mysle ze to powinno wyglądać jakoś tak:

if($plik) {
$petla=0; # dla petli
$zabezpieczone = 0;  # dla weryfikacji po wysciu z petli
while (!$zabezpieczone && ($petla<1000)) {
$zabezpieczone = flock($plik,6);
$petla++;
}
if ($zabezpieczone) {
... dzialania po zabezpieczeniu
} else {
.... dzialania gdy nie mozna zabezpieczyc
}

} else {
... dzialania gdy brak pliku
}

Odradzam prace na plikach - zastosuj baze danych i bedziesz mial z glowy wspoldzielenie.

kcs_kataloog_info.gif - katalog stron KCS promocja stron - dodaj ciekawą stronę

pks-katalog.gif - katalog stron PKS interesujące strony - dodaj interesującą stronę

Najlepsze miejsce dla e-mieszkańca powiatu piaseczyńskiego to serwis e-piaseczno i okolice