Skocz do zawartości

Klient ciągle zapomina opłacić faktury.


Marcin1239

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z którym nie wiem jak sobie poradzić. Mianowicie jeden z moich klientów nigdy nie płaci faktury, dopóki się do niego nie zadzwoni i nie przypomni o konieczności zapłaty. Płatność faktury jest do 14 dni i po tym terminie zawsze trzeba wykonać telefon, aby się przypomnieć. I tak od ponad 6 miesięcy - za każdym razem jest to samo. Oczywiście płaci i to od razu, tylko że trzeba mu przypomnieć żeby zapłacił.

Macie jakiś sposób, aby klient nie zapominał o zapłaceniu faktury? Bo widzę że u niego to jest reguła, ale żadne upomnienia nie pomagają - klient obiecuje że kolejny raz zapłaci w terminie, ale na obietnicach się kończy.

Nudny jak czesanie owcy, ale za to darmowy, moderowany katalog stron. Zapraszam, łaaaa...

Jeszcze nie dość znudzony? Zobacz pijawki - ależ te przemiłe zwierzątka pomagają leczyć choroby! Słit focie pijawek included!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to już taki typ człowieka tak mi się wydaje, znam parę osób o podobnym podejściu, myślę że to jest zamierzone działanie już tak ma dla przetrzymania kasy nawet potrafią być niesłowni i nie honorowi - taki typ. Miałem tak samo żenująca sytuacja dopominać się o swoje pieniądze. Niestety w biznesie nie ma sentymentów i trzeba na zimno podejść do sprawy jeżeli telefon to skuteczna metoda egzekwowania pieniędzy to po co to zmieniać.

Może wyślij kalendarz na nowy rok i w nim zaznaczone terminy opłacenia faktury. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla klientów trzeba być elastycznym i przyzwyczaić się do ich zagrywek. Oczywiście można w umowie zawrzeć, że za opóźnienie w płatnościach zdejmujesz domenę czy coś, ale na dłuższą metę nie doprowadzi to do niczego dobrego. Oczywiście można być buńczucznym i obrażać się na klientów, tylko to do niczego dobrego nie doprowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaj się :)

Dokładnie. To częsta przypadłość.

Tak często jak się da żądaj płatności z góry. Jak sprzedajesz coś cennego dla nabywcy, to się zgodzi.

U mnie mniej więcej ze 20% klientów, trzeba poganiać, dzwonić i przypominać. W większości w końcu płacą.

Są jednak tacy (również na forum) którzy obiecują, kombinują, kłamią, a i tak nie zapłacą.

Staram się nie wystawiać następnej faktury, zanim nie jest zapłacona poprzednia.

Klientów też trzeba sobie wychować i nie współpracować z byle kim, jeśli są tacy którzy bez gadania płacą na rok z góry (najchętniej w listopadzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei nie mam klientów, nie pozycjonuje stron zawodowo, ale mam w obsłudze strony kolegów i "znajomych kolegów" - całkowicie non profit (no może trochę dla linków:D) i najśmieszniejsze jest to - mają serwer gratis, maja opłacać tylko domenę i informuję ich, że domena kończy się za 30 dni - 0 reakcji, 15 dni do końca - "ok zapłacę - podeślij linka", 5 dni do końca - "jutro zapłacę...hmm troche dużo - 79 PLN", 1 dzien do końca - "ok już płacę", 30 dni później SEDO PARKING- "czemu k...rwa nie opłaciłeś mi domeny, przecież wiesz, że zapłacę"... :)

Investkredit.pl - gdy szukasz pośrednika finansowego lub Investto.pl - kredyty masz firmę i myślisz o leasingu albo Banki.co.pl - gdy akurat jesteś w Trójmieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne rady. Najbardziej spodobała mi się opcja zaproponowana przez arnold44 z wysłaniem kalendarza z zaznaczonymi datami opłacania faktury. Jako że na święta wysyłam zawsze jakieś upominki do swoich klientów, to będzie trafiony pomysł.

Nudny jak czesanie owcy, ale za to darmowy, moderowany katalog stron. Zapraszam, łaaaa...

Jeszcze nie dość znudzony? Zobacz pijawki - ależ te przemiłe zwierzątka pomagają leczyć choroby! Słit focie pijawek included!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalendarz może zostać odebrany jako złośliwość (którą w istocie jest). Wszelkie formy "walki" z klientem (żądanie odsetek, wyłączanie usługi) zniechęcą klienta do współpracy. Chociaż to niedopuszczalne zaniedbanie w biznesie, niektórzy rzeczywiście zapominają o terminach. W przypadkach recydywistów odpowiednim rozwiązaniem wydaje mi się pomysł Krisssa: SMS co jakiś czas. Najlepiej gdyby ten SMS wyglądał na wysłany automatycznie w ramach standardowej procedury (a po uregulowaniu należności: "dziękujemy za wpłatę"). Granicą między przeoczeniem a chamstwem przy płatnościach miesięcznych są, moim zdaniem, trzy tygodnie, jeżeli było przynajmniej jedno upomnienie. Wtedy warto podjąć poważniejsze kroki - z zakończeniem współpracy włącznie, o ile pozycja na rynku pozwala nam na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawnie to jest po prostu wystawienie odsetek ustawowych i każde przeciąganie terminu to po prostu jest extra kasa dla Ciebie, fakt faktem - że raczej mała. Ale zawsze coś. Z tym - że jak ktoś pisał, takie zagrywki odstraszają klientów i raczej są ostatecznością.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności