Skocz do zawartości

AdWords bez Pośredników


na3

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w google adwords na stronie pojawił się numer telefonu pomocy, pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to taka, że google chce pozbyć się pośredników/agencji i samemu przejąć cały rynek.

Dziś przez przypadek trafiłem na reklamę prezentowaną przez google, która zdaje się potwierdzać tą tezę.

Poniżej cytat z reklamy:

Reklama w Google

Bez pośredników, kontrola kosztów Wypróbuj i płać tylko za efekty!

Załóż konto - Szybki start - Reklama w Google - Szkolenia z reklamy w Google

Adwords.Google.com

Ciekawy jestem waszych odczuć co do przyszłości adwords i pozycjonowania?

Bo ja coraz bardziej jestem przekonany, że google chce cały tort zagarnąć dla siebie, bo po co się dzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tez Google chce pokazac ile to naprawde kosztuje. Czasem posrednik zwija bardzo duza kase i ludzie nie chca kupowac reklamy, bo mysla, ze jest strasznie droga. Ostatnio kumpel szukal firmy pozycjonujacej na fraze 'fotografia slubna' i jedna firma podsunela mu pomysl adwords i zaczal sie kazdej o to pytac. Dostal wyceny od roznych firm ile bedzie go kosztowalo prowadzenie kampanii (razem z ich dzialka) i ile kosztuje 1 klikniecie na te fraze, rozpietosc byla od 20gr do bodajze 2zl. Nie znam sie na AW i wiadomo, ze cena reklamy bedzie zalezec od wielu czynnikow, ale majac taka rozpietosc to widac, ze niektorzy musza sobie niezle liczyc za posrednictwo i google pewno chce z tym walczyc.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie chce z nikim walczyć. Google współpracuje z agencjami. Reklama pokazuje jedynie, że możesz sam poprowadzić taką kampanię, ale bez wiedzy będziesz wydawał więcej niż jakby kampanię przygotowała profesjonalna firma.

W tej chwili adwords zmienia się co chwilkę. Są pewne stale zasady, ale przyswojenie ich by przygotować poprawnie kampanie może sporo kosztować osobę - samouka.

Dostępne są wykłady - Centrum Edukacji Adwords z którego polecam każdy wykład by nauczyć się poprawnie przygotowywać, optymalizować jak i wyciągać wnioski z prowadzenia kampanii.

Rozpiętość kliknięć jest spora z podanego przykładu, ponieważ różne firmy w różny sposób się rozliczają z Klientami. Jedni podają koszt kliknięcia plus swoją prowizję, ale tak na prawdę do puki kampania nie ruszy nie będziemy wiedzieli jaki faktycznie jest ten koszt CPC.

Ja rozliczam się z Klientami budżetowo, czyli ustalony procent od założonego budżetu. Budżet w 100% przekazywany jest na kampanię, a ja otrzymuję jedynie procentową prowizję za prowadzenie kampanii. W przypadku takiego sposobu rozliczania podsyłam pełen raport z kliknięć, wyświetleń jak i poniesionych kosztów na poszczególne frazy. Automatycznie Klient otrzymuje informację podsumowującą kampanię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tez Google chce pokazac ile to naprawde kosztuje. Czasem posrednik zwija bardzo duza kase i ludzie nie chca kupowac reklamy, bo mysla, ze jest strasznie droga. Ostatnio kumpel szukal firmy pozycjonujacej na fraze 'fotografia slubna' i jedna firma podsunela mu pomysl adwords i zaczal sie kazdej o to pytac. Dostal wyceny od roznych firm ile bedzie go kosztowalo prowadzenie kampanii (razem z ich dzialka) i ile kosztuje 1 klikniecie na te fraze, rozpietosc byla od 20gr do bodajze 2zl. Nie znam sie na AW i wiadomo, ze cena reklamy bedzie zalezec od wielu czynnikow, ale majac taka rozpietosc to widac, ze niektorzy musza sobie niezle liczyc za posrednictwo i google pewno chce z tym walczyc.

Ciężko się z Tobą nie zgodzić, że częściowo pośrednicy są temu winni. Czarne owce trafiają się w każdej branży. Choć prawda często leży gdzieś po środku, szczególnie w tak młodej i nie do końca doprecyzowanej formie reklamy jaką jest pozycjonowanie, czy AdWords. Co do "fotografii ślubnej" każda stawka o jakiej pisałeś jest prawdziwa, wszystko zależy od tego jak często będzie miała się wyświetlać i na ile będzie można się przebić przez konkurencję, im wyższa stawka tym więcej klientów, częstsze wyświetlanie reklam, lepsze pozycje etc.

Do tego trzeba doliczyć koszty pośrednika, który panuje nad tym.

Ostatnio trafiła mi się taka przygoda z google: Moje reklamy zostały wstrzymane z powodu bardzo niskiej jakości przez google. Okazało się, że dostałem informację od google, że, aby poprawić wynik jakości i wznowić wyświetlanie reklam mam wpłacić 2500 zł za frazę miesięcznie. Ubawiłem się niemiłosiernie. ;) Też mi rada. Olałem to i puściłem kampanię jeszcze raz bez zmian. Póki co spokój.

I tak nawiązując do powyższego, jako pośrednik olałem temat bo mam umowę i nie mogę sobie na takie sumy pozwolić, ale gdyby tą kampanię prowadził klient bezpośrednio google mogłoby zarobić, bo klient chcąc wznowić reklamy zapłaciłby więcej. Z agencji nie da się tak łatwo wyciągnąć większych sum. Z nieznającego się klienta łatwiej wydusić większy grosz.

Więc gdyby google wyeliminowało pośredników, robiłoby co by chciało, stawki mogłyby pójść momentalnie w górę i to bez pośredników.

Może brzmi trochę jak teoria spiskowa, ale tak jakoś bardzo subiektywnie mi się to poskładało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a według mnie google zachowuje się jak sprzedawca samochodów, który każdemu powie to co chce usłyszeć.

Na jednym ze szkoleń googla dla agencji słyszałem że zależy im na tym aby klientów indywidualnych skłonić do korzystania z usług agencji bo wtedy są lepsze efekty kampani. Klientom indywidualnym wmawiają jak proste jest używanie AdWords i po co mają płacić agencjom. A sobie nadal wmawiają że ich misją nadal jest podawanie najlepszych wyników wyszukiwania.

A według mnie im zależy właśnie na klientach indywidualnych, bo oni nie bawią się w optymalizowanie kampani, słów kluczowych, stron docelowych itd. Oni żeby się wyświetlało dowalą CPC i tak stawki w aukcji do wyświetlania idą w górę. Do tego dochodzi niewiedza i brak doświadczenia przez co czegoś tam nie odhaczą, mają pełno wejść na stronę z bezsensownych fraz bo nie porobią wykluczeń i tak google zaczyna dobrze zarabiać na mało obleganych frazach.

Tak ogóle CPC w AdWords zaczyna mnie przerażać.

N.

www.dobre-precle.pl - 30 dobrych, płatnych presell page - PR 0-3

Wiadomości Sportowe - Subiektywne felietony o sporcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agencje były Googlowi potrzebne aby spopularyzować AdWords. Teraz, kiedy produkt już jest znany powoli można zacząć agencje ubijać. Taki jest styl działania Google.

Bildero - super wydajny serwer zdjęć, możliwość skalowania w locie, zoom, zdjęcia obrotowe (360 stopni), własny znak wodny i wiele innych możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są tak różne grupy docelowe, że nie ma mowy o zwalczaniu agencji. Infolinia i przystępna (choć rozwlekła) pomoc jest dla pani Krysi stawiającej oscommerce ze swoją biżuterią i z budżetem nie przekraczającym wysokość minimalnej opłaty za prowadzenie kampanii w agencji. Do agencji zgłaszają się inni klienci, zupełnie inna skala....

skutecznie i po cichu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności