Skocz do zawartości

Zwrot towaru do sklepu w ciagu 10 dni a uszkodzenie


Maximus Marius

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem sobie na allegro prezent za pomoca kup teraz.

Przesyłka dzisiaj dotarła jednak nie działa wiec zgłosiłem do sklepu internetowego że produkt nie działa !!!

Teraz sie zastanawiam czy mogę oddać jednak do tego sklepu uszkodzony produkt w ciągu 10 dni.

Bo "bujanie się" z reklamacją wydaj mi się niezbyt dobrym pomysłem , może lepiej oddać i kupić ponownie?

Od kiedy liczy się te 10 dni ?

Od momentu "kup teraz" ? czy od dostarczenia przesyłki ?

I przez te 10 dni sklep musi otrzymać z powrotem urządzenie czy też wystarczy tylko wysłać e-mail jakiś dokument a paczkę w późniejszym terminie ?

I co musi sie znaleźć takim odstąpieniu od umowy ?

Będę wdzięczny za wszelkie słowa otuchy i odpowiedzi !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym zwrotem, to oficjalnie nie trzeba zwracać sprawnego urządzenia ? A inaczej mimo wszystko reklamacje ?

Ja nie wiem - ale rodzi się myśl "wykończenia" konkurencji - kupując jakąś rzecz następnie ją uszkadzając i odsyłając w ramach tych 10 dni i tak cały czas. Taki hipotetycznie tylko piszę !!!

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo w ciagu 10 dni oddac rzecz kupiona 'na odleglosc'. Termin liczy sie od dnia w ktorym dostales rzecz, a jezeli sprzedawca nie poinformowal Cie o tym uprawnieniu to termin ten wynosi 3 miesiace (ale nie pamietam, czy w tym przypadku od dnia zakupu, czy od dnia dostania rzeczy). Musisz w tym terminie poinformowac sprzedawce, ze zwracasz rzecz - najlepiej listem za potweirdzeniem dobioru, ale wiekszosc sprzedawcow zna to prawo, wiec wystarczy mailowo, bo prawie kazdy i tak sie zgadza (jaki mial jakies problemy to wtedy napisz lepiej list).

Jedyne czego bedziesz stratny to koszty wysylki, to nie podlega zwrotowi, zarowno do Ciebie jak i od Ciebie.

Jest jeszcze kwestia otwarcia i uzywania rzeczy. Co do zasady rzecz ma byc nieuzywana i ma byc w oryginalnym opakowaniu. Tutaj moga pojawic sie pewne problemy przy niektorych towarach np. nie mozna zwraca otworzonych plyt cd / dvd. Podejrzewam, ze problem moze sie pojawic tez przy opakowaniach, ktore sie niszczy otwierajac np. opakowania blistrowe.

Napisz co konkretnie kupiles.

[edit] To czy jest rzecz uszkodzona, czy nie nie ma znaczenia. Masz prawo oddac rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales i nie jest istotne czy jest popsuta.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Carnagge

Czyli mogę wykupić cały towar ze sklepu, uszkodzić go - po czym stwierdzić, że taki uszkodzony do mnie przybył i wtedy odesłać zachowując te 10 dni? Szybki sposób jak kogoś "załatwić" w takim razie !!!

Bo mnie się zawsze wydawało, że o ile większość sprzedawców chce by sprawdzać przy kurierze stan przesyłki i ew. spisywać protokół uszkodzenia, a jak się tego nie zrobi - to o ile część sprzedawców się wypiera, że nie ponosi wtedy odpowiedzialności - to się z tym raczej nie można zgodzić - ale chyba wtedy trzeba reklamować towar a nie zwracać go. Trochę takie dziwne te przepisy :| Bo kombinatorzy przy takim prawie mogliby fajne machlojki robić.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Carnagge

Czyli mogę wykupić cały towar ze sklepu, uszkodzić go - po czym stwierdzić, że taki uszkodzony do mnie przybył i wtedy odesłać zachowując te 10 dni? Szybki sposób jak kogoś "załatwić" w takim razie !!!

Nie wiem czy byłoby to opłacalne, za towar na początku mimo wszystko trzeba zapłacić !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Carnagge

.. uszkodzić go - po czym stwierdzić, że taki uszkodzony do mnie przybył i wtedy odesłać zachowując te 10 dni?

Możesz stwierdzać, ale jeśli nie masz protokołu spisanego wspólnie z kurierem to odebrałeś towar nieuszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ M_a_T

No tak, ale zwracasz go w ciągu 2 dni a sprzedawca teoretycznie zwraca Ci pieniądze !!! i wtedy można je "inwestować" w kolejną konkurencję !!!

Dlatego dla mnie taki coś by było bardzo dziwne... z drugiej strony mamy również dziwne prawo, więc wszytko możliwe. Trzeba czekać na kogoś bardziej obytego w temacie.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to jakbys uszkodzil to musilabys w wiekszosci przypadkow rzecz rozpakowac, jakos naruszyc, a wtedy nie przysluguje Ci zwrot. Poza tym jakbys kupil partie towaru i tak zrobil to sprzedawca nie jest glupi i sie nie zgodzi na zwrot i Ci kasy nie odda, a wtedy pozostaje jedynie droga sadowa. W sadzie natomiast latwo udowodnia, ze jakos dziwnym trafem tylko jednemu klientowi sie popsulo 100 rzeczy, ktore zamowil !!! i tym sposobem stracisz mase kasy.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, żeby zwrócić towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny, opakowanie nie może być naruszone. Jeśli jest to opakowanie, na którym nie ma śladów, że było otwierane, nie powinno być problemów ze zwrotem, gorzej jeśli są naklejki-plomby, które zostały zerwane. Nie mniej już poinformowałeś sprzedawcę o stanie technicznym towaru, więc pozostaje reklamacja - jeśli towar ma gwarancję, nie będzie z tym kłopotu, bo towar wymienia producent.

Szukam aktualnego właściciela domeny filmside.pl

Proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szemron - "nie będzie z tym kłopotu, bo towar wymienia producent." - no wlasnie moze miec z tym klopot. Kupil od razu niesprawna rzecz, a producent sam decyduje czy bedzie ja naprawial czy wymienial na nowa (Ty jako kupujacy nie wybierasz). W wiekszosci przypadkow producent decyduje sie na naprawe i jeszcze musimy czekac nie raz z miesiac zanim naprawi, wiec nie jest to zbyt satysfakcjonujace rozwiazanie.

Wszystko zalezy od rodzaju pakowania i podejscia samego sprzedawcy. W ustawie jest to opisane w sposob nieostry, bo jest mowa, ze jest dopuszczalna zmiana w zakresie czynnosci zwyklego zarzadu. Trzeba by przyjac, ze w tym zakresie miesci sie otwarcie wiekszosci opakowan, bo bez tego to czesto nie mozna zobaczyc nawet jak rzecz wyglada.

Latwiej na pewno bedzie Ci to zalatwic jak kupowales w duzym sklepie, gorzej jak u malego sprzedawcy.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kalkulacji wyszło mi że taniej bedzie reklamować produkt niż oddawać.

W przypadku oddawania muszę wysłać na swój koszt + czas spaceru na pocztę + czas stania w kolejce

W przypadku reklamacji firma przysyła kuriera (zupełnie inna firma niż ta co sprzedała mi ) ;) co prawda bede musiał poczekać na naprawę

Pani w serwisie powiedziała mi że niektóre modele tak mają , ale po naprawie już działają już bez problemu ;)

MADE IN CHINA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie moze miec z tym klopot. Kupil od razu niesprawna rzecz, a producent sam decyduje czy bedzie ja naprawial czy wymienial na nowa (Ty jako kupujacy nie wybierasz). W wiekszosci przypadkow producent decyduje sie na naprawe i jeszcze musimy czekac nie raz z miesiac zanim naprawi, wiec nie jest to zbyt satysfakcjonujace rozwiazanie.

Pewnie, że klient nie wybiera. Jeśli coś się nadaje do naprawy (zazwyczaj drobna część do wymiany) to nie ma co wymieniać całego produktu. Rzecz w tym, że wówczas sklep nie robi z tym żadnych problemów bo naprawa/wymiana towaru pozostaje w gestii producenta.

Jeśli chodzi o czas oczekiwania na naprawę/wymianę towaru, to jest to kwestia indywidualna. Zależy co się kupiło i od jakiego producenta. Przykładowo jak siadł mi w monitorze Samsunga zasilacz, oddałem go do sklepu komputerowego w poniedziałek, a w piątek był już do odbioru. Jakby mi się popsuło coś od HP, to pewnie czekałbym cały miesiąc, bo o ich serwisie słyszałem same fatalne opinie. Zresztą sam miałem przygodę jak wadliwą klawiaturę w laptopie wymienili mi na nową - teraz mam trzy razy klawisz "K" - zamiast "L" i jednego Altu :)

Szukam aktualnego właściciela domeny filmside.pl

Proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności