Skocz do zawartości

Projekt w C++


Strefamocy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

potrzebuje osoby, która podjęła by się napisania projektu semestralnego z C++.

Oto możliwe tematy:

Projekty z programowania obiektowego

1. Obsługa wyrażeń algebraicznych ze zmienną x. Wyrażenia te mogą zawierać stałe rzeczywiste, zmienną x, nawiasy: ( i ), operacje dwuargumentowe: +,-,*,/ oraz funkcje elementarne: x^k (potęga), exp, ln, sin, cos, tg, ctg. Obsługa polega na pobraniu wyrażenia z klawiatury w postaci łańcucha znakowego, wypisaniu wyrażenia na ekranie, wyznaczeniu pochodnej symbolicznej, wyliczeniu wartości wyrażenia dla danej wartości x oraz uproszczeniu wyrażenia. Projekt powinien wykorzystywać dziedziczenie i polimorfizm.!

2. Klasa BigInt obsługująca bardzo duże liczby całkowite (zawierające nawet kilka tysięcy cyfr). Klasa powinna zawierać przeciążone operatory podstawowych działań arytmetycznych, silnię, symbole Newtona oraz metodę obliczającą wartości wyrazów ciągu Fibonacciego. Mile widziana jest konwersja liczby do układu dwójkowego oraz użycie algorytmu szybkiego mnożenia i potęgowania.

3. Zastosowanie algorytmu genetycznego zaimplementowanego w C++ z użyciem klas do rozwiązania klasycznego problemu komiwojażera (i innych problemów). Szczegóły dotyczące algorytmów genetycznych można znaleźć w bogatej literaturze dostępnej w bibliotece. Wybrane pozycje to:

Zbigniew Michalewicz , "Algorytmy genetyczne+struktury danych=programy ewolucyjne", Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1996

David E. Goldberg , "Algorytmy genetyczne i ich zastosowania", Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1998

Opis problemu można znaleźć również na stronie: https://republika.pl/k0pper/geny.htm#ksiazki

4. Symulacja sieci kolejowej (bez użycia grafiki).

Sieć kolejowa powinna zawierać tory o określonej długości oraz węzły (stacje, mijanki dwu pociągów, rozgałęzienia (rozjazdy) i końce torów oraz miejsca synchronizacji z użyciem semaforów dla pociągów jadących w tym samym kierunku). Węzły powinny być połączone co najwyżej dwoma torami. Przy stacjach powinna znajdować się pewna liczba torów z przeznaczeniem na postój pociągów, dzięki czemu stacje mogą pełnić rolę mijanek.

W sieci powinny kursować pociągi pasażerskie (osobowe, pospieszne i ekspresowe), oraz towarowe, składające się z wagonów. Każdy pociąg ma maksymalną dopuszczalną prędkość oraz prędkość średnią. Dodatkowo, pociągi towarowe mają maksymalną dopuszczalną wielkość składu (liczbę wagonów).

Między węzłami może znajdować się co najwyżej jeden pociąg. Pociągi pasażerskie powinny kursować według rozkładu. Pociągi towarowe mają tylko miejsce przeznaczenia. Pociągi osobowe nie zmieniają swojego składu. Wagony pociągów towarowych są odczepiane i dołączane na stacjach. Każdy wagon towarowy ma swoje miejsce przeznaczenia, które nie musi być miejscem przeznaczenia pozostałej części składu. System przydziela wagonowi nowe miejsce przeznaczenia, gdy ten dotrze do aktualnego miejsca przeznaczenia. System korzysta przy tym z informacji o miejscach przeznaczenia wagonów towarowych znajdujących się na stacji docelowej wagonu. Obsługa stacji stara się dołączać do przejeżdżających przez stacje pociągów towarowych wagony czekające na przejazd w kierunku zgodnym z kierunkiem jazdy przejeżdżającego pociągu. Zakładamy, ze każda stacja ma górkę rozrządowa i dodatkową bocznicę do przetrzymywania wagonów towarowych czekających na podłączenie do pociągu. Minimalny czas postoju na stacji pociągu towarowego zależy od liczby dołączanych i odłączanych wagonów, postój pociągu pasażerskiego trwa przez czas określony w rozkładzie jazdy. Jeżeli pociąg ma opóźnienie, może poruszać się z prędkością większą niż jego prędkość średnia. W przeciwnym przypadku porusza się z prędkością średnią. Aby zapewnić drożność systemu nie należy wpuszczać na tor składający się z wielu segmentów (oddzielonych semaforami) dwu pociągów z dwu stron. Niekiedy warto przepuścić pociąg ekspresowy przed towarowym (jadącym w tym samym kierunku) na mijankach. Na mijankach i stacjach pociągi towarowe czekają na pasażerskie, pociągi osobowe na pospieszne i ekspresowe, a pospieszne na ekspresowe.

Rozkład powinien być dopasowany do średniej prędkości jazdy pociągów.

System powinien zapewnić:

a) Bezkolizyjne i w miarę możliwości zgodne z rozkładem jazdy kursowanie pociągów pasażerskich oraz zgodne z miejscem przeznaczenia kursowanie pociągów towarowych.

:D Sprawdzenie parametrów symulacji (liczby pociągów i węzłów poszczególnych rodzajów, maksymalnej liczby wagonów i maksymalnej prędkość pociągów poszczególnych rodzajów, czasów ich postoju i przeładunku, itp.).

c) Wyświetlanie informacji o stanie wybranych stacji (listy oczekujących pociągów) oraz stanie pociągów (list tych, które stoją i jadą z uwzględnieniem wielkości składu, prędkości, stacji przeznaczenia, aktualnej pozycji).

d) Generowanie zdarzeń (awarii pociągu, uszkodzenia torów) przez nadanie im prawdopodobieństwa.

e) Wyświetlanie dokładnych wyników symulacji z podaniem czasów opóźnień, średnich prędkości pociągów, awarii, itp.

Bardzo ważna jest dokumentacja projektów, która powinna obejmować: opis problemu, algorytmy i struktury danych użyte w projekcie, opis ważniejszych funkcji, schematu dziedziczenia (o ile dziedziczenie występuje), listing programu (wydruk kodu), a także interfejs użytkownika. Zaletą jest użycie profesjonalnych narzędzi do wykonywania dokumentacji.

Chciałbym aby poważnie potraktować to ogłoszenie.

Interesuje mnie czas wykonania i oczywiście cena.

Propozycję należy przysyłać na mail: strefamocy@strefamocy.wer.pl

Chciałbym również aby projekt był napisany najprostrzymi metodami jak to jest możliwe, ponieważ muszęprzed oddaniem projektu rozumieć zasadę jego działania, oraz znać sposoby rozwiązań.

Z poważaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności