Skocz do zawartości

Ilość kliknięć w adwords vs analytics


treben

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może ktoś pomoże mi zrozumieć skąd się bierze różnica w ilości kliknięć.

Kampania w adwords pokazuje mi wyższe kliknięcia niż google analytics wszystkie wejścia z danego dnia :) Średnio o około 20 % więcej.

A mam nie tylko wejścia z kampanii, ale również organiczne z google, czy też z sieci przekierowujących.

Może mam coś gdzieś źle ustawione? Miał już ktoś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś pomoże mi zrozumieć skąd się bierze różnica w ilości kliknięć.

Kampania w adwords pokazuje mi wyższe kliknięcia niż google analytics wszystkie wejścia z danego dnia :) Średnio o około 20 % więcej.

A mam nie tylko wejścia z kampanii, ale również organiczne z google, czy też z sieci przekierowujących.

Może mam coś gdzieś źle ustawione? Miał już ktoś podobny problem?

Wszystko jest w porządku. To normalne. To dwa odrębne produkty i co innego zliczają.

Przeczytaj część Kliknięcia a Odwiedziny poniżej

Istnieje istotna różnica między kliknięciami (np. w raporcie Kampanie AdWords) a odwiedzinami (w raportach Wyszukiwarki i Użytkownicy). Kolumna Kliknięcia w raportach wskazuje, ile razy reklamy zostały kliknięte przez użytkowników, odwiedziny pokazują zaś liczbę zainicjowanych przez użytkowników niepowtarzalnych sesji. Te dwie wartości mogą się różnić z kilku przyczyn:

* Użytkownik może kliknąć reklamę kilka razy. Gdy ta sama osoba kliknie w czasie jednej sesji kilka razy tę samą reklamę, AdWords zarejestruje kilka kliknięć, natomiast Analytics rozpozna poszczególne odsłony jako te same odwiedziny. Zachowanie takie jest częste w przypadku użytkowników dokonujących porównywania ofert.

* Użytkownik może kliknąć reklamę, a następnie podczas innej sesji powrócić bezpośrednio do witryny za pomocą zakładki. W tym przypadku zostanie zachowana informacja o skierowaniu z pierwszych odwiedzin, zatem jedno kliknięcie zostanie odnotowane jako kilka odwiedzin.

* Użytkownik może kliknąć reklamę, ale zapobiec pełnemu załadowaniu strony, przechodząc na inną stronę lub klikając przycisk ,,Zatrzymaj" przeglądarki. W takim przypadku kod śledzący Analytics nie zostanie wykonany i nie prześle danych do serwerów Google. Kliknięcie zostanie jednak zarejestrowane przez system AdWords.

* Aby zagwarantować większą dokładność rozliczeń, system Google Adwords automatycznie odfiltrowuje nieprawidłowe kliknięcia z raportów. System Analytics rejestruje jednak te kliknięcia jako odwiedziny witryny, aby wyświetlić pełny zestaw danych dotyczących ruchu.

więcej informacji o różnicach poniżej

https://adwords.google.com/support/aw/bin/a...mp;answer=57164

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności