Skocz do zawartości

Jak wycenić optymalizację?


Tomaan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałem się Was poradzić, poprosić o pomysły, jak wycenić wytyczne optymalizacyjne dla programistów i webmasterów, których mam pod kontrolą?

Jest serwis, jest sztab ludzi, jestem Project Managerem zajmującym się także webusability ale to już detale.. przygotowałem szereg wytycznych, zmian, instrukcji itp. dotyczących serwisu pod kątem SEO, trochę tego jest, są to profesjonalne instrukcje.

Mam dylemat. Jak to wycenić? Jak sprzedać NOW HOW? Chodzi tylko o wiedzę i szczegółowe porady dla ogromnego serwisu, który kręci się tylko w oparciu o Long Tale.

macie jakieś pomysły? Porcjami, np. strategia nazewnictwa title dla całej struktury serwisu to np. jedna cena, jeden etap?

Poradźcie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

know how i long tail :D long tale to długa opowieść a nie długi ogon :)

Jak coś zajęło 2 minuty, to kiepsko przeanalizowałeś problem. Sprzedawaj porcjami, bo łatwiej będzie ustalić cenę.

Przeznaczony czas x MINIMUM 50 PLN

lub

Planowany_czas x 2-5 x MINIMUM 50PLN

BTW: jak po przeanalizowaniu strony i gadaniu z klientem wpadłeś na pomysł, żeby zmienić strukturę URLi i napisanie specyfikacji zajęło 2 minuty to nie znaczy, że masz liczyć za 2 minuty :)

Dla mnie przygotowanie np. strategii nazewnictwa URL-i dla dla ogromnego serwisu, który kręci się tylko w oparciu o Long Tale. raczej wygląda na 2 dni a nie na 2 minuty. Jak się planuje takie rzeczy, które będą stosowane przez najbliższe lata - to niezbyt dobrze tak to olać, bo jak coś w tym spieprzysz to może kosztować firmę setki (jeśli nie tysiące) roboczogodzin. A programiści? Gadałeś chociaż z nimi, jak oni to widzą?

Wiecie, pytam bo nie chcę psuć branży, wiadomo o co chodzi.

Zaniżanie / zawyżanie cen to bajki. Sprzedajesz za tyle za ile ci się opłaca, kogo obchodzi co o tym myśli ktoś z branży? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przygotowanie np. strategii nazewnictwa URL-i dla dla ogromnego serwisu, który kręci się tylko w oparciu o Long Tale. raczej wygląda na 2 dni a nie na 2 minuty.
nie pisałem, że audyt serwisu zajął mi 2 minuty.. 2 minuty a nawet 2 sekundy zajęło mi sprawdzenie, że podstrona nie ma nawet żadnego H a title mają niepoprawną kolejność.. to miałem na myśli ;) to są rzeczy typowe dla now how, które kosztują tylko spojrzenie osoby znającej się na temacie, taką mamy branżę, jeśli chodzi o niektóre detale prawda? :D
Zaniżanie / zawyżanie cen to bajki. Sprzedajesz za tyle za ile ci się opłaca, kogo obchodzi co o tym myśli ktoś z branży? :)
niby tak.. moja utopia, sory :)

ale z tym 50 zł to przesadziłeś, ceń się bardziej ;)

dzięki za rady Panowie, już to sensownie ogarnąłem jako tako, najwyżej minę się z ceną, trudno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy do kogo raportujesz...

nie zrozumiałeś mnie, pytasz się jak newbie ile, to ci odpowiadam jak i ile ...

czy to będzie word, czy burt, czy kurd nie ma znaczenia, jak potrafisz w 5 minut zoptymalizować portal, to poświęć kolejne 5 do napisania profesjonalnie wyglądającego raportu i zgarnij pieniążki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty a nawet 2 sekundy zajęło mi sprawdzenie, że podstrona nie ma nawet żadnego H a title mają niepoprawną kolejność

Nie chcesz chyba liczyć czasu za sprawdzenie każdego z detali oddzielnie? Masz chyba przygotowaną listę elementów do sprawdzenia, a ta nie powinna się ograniczać do samych nagłówków i tytułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty a nawet 2 sekundy zajęło mi sprawdzenie, że podstrona nie ma nawet żadnego H a title mają niepoprawną kolejność

Nie chcesz chyba liczyć czasu za sprawdzenie każdego z detali oddzielnie? Masz chyba przygotowaną listę elementów do sprawdzenia, a ta nie powinna się ograniczać do samych nagłówków i tytułów.

Naturalnie, mam całą listę etapów optymalizacji, które podzieliłem na grupy wg ważności wdrożenia. Wiele opiera się o Twoje artykuły Lexy :)

ps. a może odpiszesz mi tutaj? ;)

W ostatnim arcie na SM piszesz, że adresy, które chcemy wyłączyć z obiegu wewnętrznego pod kątem PR Sculpting, można zablokować JSem i w robots.txt.. ale czy Disallow w robots.txt to nie odpowiednik Nofollow? Zatem czy nie spowoduje tego samego "zginięcia" Link Juice co zwykły Nofollow w kodzie strony?

Czytając fragment na https://www.audettemedia.com/blog/arguments-against-nofollow/, mój angielski mówi mi, że Disallow nie starczy, Noindex z kolei nie zaindeksuje strony a tego nie chcemy, JS z kolei jest także czytany przez boty Google:

Robots.txt is useless because the disallowed URLs will still accumulate PageRank. So if you have 10,000 du*e pages that are disallowed they are still making it difficult for more valuable pages from breaking into the main index and ranking.

więc jaki ten JS ma być? !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności