Skocz do zawartości

Cudzyslowy we frazach AdWords


lakota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejalem wlasnie obowiazki bylego juz niestety pracownika naszej firmy, konkretnie kampanie AdWords. No i mam kilka pytan, dla kogos kto sie juz tym zajmowal pewno banalnych.

1. Mam aktywne frazy ujete w cudzyslow ("cos tam") oraz takie, ktore wystepuja bez niego (cos tam). Jaka jest roznica pomiedzy nimi?

2. Czy warto dodawac slowa/frazy, ktore ja uwazam za bardzo trafne, jednak maja one niskie prawdopodobienstwo, ze wogole sie pokaza. Wymyslony przyklad:

Powiedzmy ze sprzedaje uzywane opony do Stara w miejscowosci Koluszki.

Wiadomo, ze: 'opony', 'star' czy 'koluszki' nabija mi wyswietlen, ale CTR bedzie raczej niski. Z kolei jesli dam: 'Uzywane opony Koluszki', czy 'Opony do Stara Koluszki' trafiam w sedno z userem, pytanie tylko, czy takowi wogole sie trafia, bo prognozowany ruch jest bliski zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak przestanie all być clear, to zacznij słowa z lepszymi CTR umieszczać w nawiasach kwadratowych w osobnych [edit] poprawka: grupach reklam a nie kampaniach

będziesz miał większą kontrolę nad CTRem

osobne kampanie oczywiście dla search i context

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a jak przestanie all być clear, to zacznij słowa z lepszymi CTR umieszczać w nawiasach kwadratowych w osobnych [edit] poprawka: grupach reklam a nie kampaniach

będziesz miał większą kontrolę nad CTRem

osobne kampanie oczywiście dla search i context

po porownaniu wynikow z search i context praktycznie zrezygnowalem z tego drugiego. Przynajmniej narazie. Mam w nim wyzszy CPC, nizszy CTR, a wiekszosc stron na ktorych sie pojawiam to zwykly spam. Wole wiecej zainwestowac w search (chetnie uslysze jakies argumenty, jesli ktos uwaza, ze to blad:))

Pytanie odnosnie nawiasow [].

Czy mam frazy z najlepszym CTR robione z "" zamieniac na takie z [], czy po prostu dodawac je jako kolejne?

No i jaki mam z tego zysk. Czy jesli 2 osoby placi za ta sama fraze ten sam max CPC, powiedzmy, ze mieli taki sam CTR, czy ja bede wyzej jesli moja fraza bedzie w [] ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(chetnie uslysze jakies argumenty, jesli ktos uwaza, ze to blad:)

Błędem nie było korzystanie z reklamy kontekstowej, lecz zaznaczanie dla jednej kampanii zarówno search jak i context. Ta druga opcja po prostu, zwykle dewastowała CTR. Dziś, po kilku tygodniach, żyjemy trochę w innej rzeczywistości - mamy osobne stawki dla search i context. Niestety nie potrafię jeszcze ocenić tej zmiany i wciąż zakładam osobne kampanie dla search i context.

Co do kwadratowych nawiasów... Hipotetycznie, jeżeli ktoś ma identyczny CPC i CTR, to istotne stają się kolejne czynniki np. historia reklamy, słowo kluczowe w treści reklamy... (zobacz AdQuality). Natomiast same kwadraty umożliwiają utrzymanie wysokiego CTR dla niektórych słów. Innymi słowy, czasem niektóre słowa zaniżają CTR grupy reklam. Warto wtedy, słowa o wysokim CTR wyrzucić w kwadratach do osobnej grupy reklam. Sam musisz potestować i zobaczyć co działa w Twoim przypadku.

[edit] Odpowiadając wprost na Twoje pytanie... załóż osobne grupy reklam dla "słów" i [słów], porównaj CTR, i dowiesz się czy w Twoim przypadku to działa. Zerkaj też w jakieś statystyki np. GA, bo w AdWords nie widzisz czego naprawdę szukali użytkownicy [/edit]

Reklama kontekstowa jest super OK. Wymaga jednak większej uwagi. Pamiętaj, że w AdSense możesz decydować zarówno o tematyce jak i o ADRESIE strony. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności