Skocz do zawartości

[startup] seoTXT.pl - Zlecenie tekstów jeszcze nigdy nie było takie proste


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 469
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Przydała by się opcja udostępniania tekstów w miarę realizacji zlecenia.

Teraz jest tak, że składam duże zlecenie i czekam aż wszystkie teksty będą gotowe, a np. mógłbym w międzyczasie dostawać paczki z tym co jest już gotowe.

Oczywiście zawsze można zlecenie rozbić na kilka mniejszych, ale wtedy traci się zniżki związane z jednorazowym zlecaniem wielu znaków.

No chyba, że można przeprojektować zniżki. Np. w taki sposób, że uwzględniane są jeśli w ciągu 24h zostanie zleconych xxx znakó, a nie jak teraz w jednym zleceniu...

Śledź odwiedzających Twoją stronę opartą o WordPress -> Pobierz bezpłatnie WP Tao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sam termin oczekiwania na propozycje strasznie się rozciągnął, nie mówiąc już o 2 tygodniowych terminach na napisanie 100k znaków.

Skoro jest takie branie, może pomyślicie nad rozszerzeniem piszących osób, zamiast obniżać jakość usługi.

TANIE PUNKTY SWL - Automatyczna transakcja - punkty w 5 minut na Twoim koncie (seomatik, gotlink, statlink)

HURTOWE ILOŚCI: Linki z PageRank (ponad 1000 domen PR1-5)

Sławomir Siudek+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panowie,

Chwilę mnie na forum nie było, przepraszam za brak aktywnego udzielania się w ten sposób. System cały czas działa, aktywnie realizuje zlecenia. Opóźnienia nadal się zdarzają, ale cały czas staramy się zmniejszać ich skalę.

Jeśli chodzi o sugestie/pytania związane z częściowym oddawaniem zleceń to taki moduł jest już gotowy i testujemy go wspólnie z kilkoma klientami - jak wszystko będzie okey to na dniach zostanie wdrożony dla wszystkich.

Jeśli chodzi o problemy z terminowością to niestety kolejny raz muszę stwierdzić, że zachłysnęliśmy się sukcesem. Brakuje osób do pisania. Na ogłoszenia zawsze odpowiada grubo ponad 100 osób, z czego może kilka nadaje się do pisania (reszta potrafi w przykładowych tekstach pisanych w wordzie robić błedy ortograficzne), a z nich większość nie potrafi sumiennie wykonywać obowiązków - uroki pracy zdalnej. Zatrudnienia w biurze na razie nie zwiększymy z dwóch powodów - pierwszy to rentowność przy obecnych stawkach, a drugi to wahania ilości zleceń w różnych miesiącach. W jednym miesiącu potrzeba nam 3 osoby, w kolejnym 11, a w jeszcze następnym 6 osób. Chcemy to rozwiązać tak, że w biurze będzie sztywna ilość ludzi, którzy pokryją pewne zapotrzebowanie, a nadwyżki będą realizowane przez pracowników zdalnych.

Łącznie z częściowym oddawaniem zleceń system zostanie zaktualizowany o jeszcze jedną funkcję - wymagania od pracowników określonego dziennego "przerobu", który trzeba będzie oddać do zleceń. Jeśli pracownik określi sobie przykładowo "piszę minimalnie 10 tys znaków w dni robocze" to dokładnie tyle będzie musiał wykonać.

Pozornie wydaje się to małą zmianą, ale w praktyce pozwoli wcześniej wyłapywać nam problemy. Jeśli ten pracownik obecnie weźmie zlecenie na 100 tys znaków to dopiero za 10-11 dni zauważymy, że coś jest nie tak bo zlecenie się przeterminowało (mówimy tu o pracowniku zdalnym). Jeśli będzie wymóg oddawania codziennie po 10 tys znaków, to jeśli powiedzmy trzeciego dnia to minimum nie zostanie oddane, będziemy mogli od razu zareagować na długo przed deklarowanym terminem.

Zmiana ta pozwoli nam wdrożyć jeszcze jeden dodatek - automatyczne podawanie terminów, nawet przed wpłatą pieniędzy. Obecnie pracownicy podają terminy sami i ma to dużo minusów. Po pierwsze - pracownik nigdy nie wie, które zlecenie dostanie, więc podaje terminy "na oko". Dodatkowo niekiedy zdarza się tak, że dostanie ich za dużo i nie jest w stanie się wyrobić. Częstą praktyką jest też akceptowanie terminu przez klientów po kilku dniach. Pracownik ma pełne obłożenie, a tu nagle klient akceptuje zlecenie, do którego podał termin 2 tygodnie temu, kiedy miał luźniejszy okres.

Teraz system na bazie obserwacji i tych minimalnych deklaracji dziennego "przerobu" sam wyliczy termin od każdego pracownika. Skończy się więc czekanie na podanie tych terminów i dodatkowo klienci będą wcześniej widzieli "kolejkę" danego pracownika - jeszcze zanim wpłacą pieniądze i dodadzą zlecenie.

Kolejną zmianą jaką już teraz mogę zapowiedzieć będzie likwidacja rabatów na jakość standard. Gdyby sumiennych osób do pisania było wielu - moglibyśmy te rabaty utrzymać. Niestety wobec problemów z copywriterami musimy z nich zrezygnować. Najniższa stawka standard generuje nam ok 80% przychodów, ale jest odpowiedzialna jedynie za 5-10% zysków i praktycznie za 100% problemów z terminami. Liczymy się ze spadkiem przychodu, ale dzięki temu skończy się wiele problemów i klienci nie będą musieli na siłę "upychać" wielu zleceń w jedno, żeby tylko dostać rabat - będą mogli podzielić je między kilku pracowników, co na pewno poprawi terminowość i różnorodność tekstów.

Jakość "niestandard" zostanie w obecnej formie usunięta, a na jej miejsce wejdzie jakość premium o podwyższonej stawce. Dzięki temu klient z góry będzie znał cenę za lepsze teksty. Do jakości premium zostanie początkowo dopuszczonych 1-2 pracowników, którzy mają najlepsze oceny i którzy wg mnie piszą najlepiej. W jakości premium nie będzie synonimów - to mają być np. opisy produktów w sklepach czy teksty na strony docelowe.

Jakość lite pozostanie, ale bez dodatkowego rabatu - będzie stała stawka 1,5 zł netto za 1000 znaków.

Dodatkowo testowo wprowadzone zostaną teksty w języku angielskim o jakości preclowo/zapleczowej, których cena będzie podobna do jakości premium.

Od powyższych stawek będzie możliwość uzyskania 15% rabatu w momencie doładowań lub podpisania stałego kontraktu na zakup punktu. Czyli nie trzeba będzie "kombinować" z rozmiarami zleceń, tylko zamiast tego doładować jednorazowo większą kwotę (najprawdopodobniej min 3000 pkt) lub podpisać stały kontrakt na comiesięczny zakup punktów (najprawdopodobniej min. 1000 pkt miesięcznie).

Zdaję sobie sprawę z tego, że przez te zmiany część klientów odejdzie - zwłaszcza tych dużych - ale musimy pracować na zysk, a nie tylko obrót. Dodatkowo poprawią one rentowność, a to spowoduje, że będzie nam się opłacało większą ilość ludzi zatrudniać w biurze, zamiast zdalnie co z pewnością podniesie poziom usług.

Wszystkie te zmiany będą w najbliższym okresie stopniowo wdrażane. Być może tego nie widać, ale codziennie system jest rozwijany i modyfikowany. Niestety spora część zasobów idzie na walkę z nieuczciwymi pracownikami - niektórzy potrafią podawać fałszywe dane do umów, byle tylko nie ponosić konsekwencji.

Myślę, że wszystko to pozwoli nam poprawić terminowość i jakość usług. Obecnie patrząc od początku istnienia systemu 92,5% zleceń oddaliśmy w deklarowanym terminie. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to wynik rewelacyjny, ale i tak zdecydowanie lepszy niż na rynku freelancerskim.

Jeśli są jakieś propozycje/pytania dot. systemu to proszę pisać - postaram się znów częściej udzielać w tym temacie i przynajmniej raz dziennie wchodzić na forum.

Pytania o konkretne zlecenia proszę kierować najlepiej na priv podając numer zlecenie oraz swój login w systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dołożyliśmy 20 nowych precli, z kolejnymi dodatkowymi chwilowo się wstrzymaliśmy w obliczu masowych banów na domeny regionalne i katalogi (np. z listy kulfiego). Chcieliśmy poobserwować i poczekać na wnioski, żeby się nie okazało, ze praca idzie na marne.

Mamy kilka pomysłów na usprawnienie samych domen preclowych, żeby zminimalizować ryzyko banów itp, więc niedługo poprawimy obecne domeny i wznowimy proces dostawiania kolejnych.

Jeśli chodzi o wiadomości w projektach preclowych to jest od nich moderator, za chwilę zerknę czy na wszystkie pytania tam zadane zostały udzielone odpowiedzi.

Same projekty preclowe obecnie realizujemy raczej w terminie. Ostatnio był chwilowy poślizg bo jeden z klientów dodał jednorazowo dużą ilość i pracownik oddelegowany do pisania tekstów pod precle przestał się wyrabiać. Nie mogliśmy skierować nikogo innego bo wszyscy mieli pełne obłożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności