Skocz do zawartości

Integracja z AdWords


piernik

Rekomendowane odpowiedzi

Rozróżnianie konwersji z rankingu i PPC zrobiliśmy sobie sami ponad rok temu,

Ja też to oczywiście mam, z tym że każdą kampanię identyfikuję jednym parametrem, a dane dotyczące słów i kosztów związanych z danym identyfikatorem mam zapisane w mojej bazie, tak żeby url wyglądał dla użytkownika w miarę ładnie.

Jeżeli chodzi o wiuarygodność kliknięć, to ważnym czynnikiem jest referrer, który często jest blokowany i nie wiem czy ktoś sobie zapisał tą stronę w ulubionych czy wszedł z kampani. Mam nadzieję, że Google będzie potrafiło to rozróżnić.

Na początku chciałem wypróbować jak działają domyślne ustawienia, czyli te co mieli sami zrobić, a później chciałem dopracować system sprawdzania ROI przez Urchina opisany tutaj.

Muszę jednak poczekać aż to zacznie działać, bo nie chce mi się modyfikować skryptów jeżeli nie wiem czy działa.

Mam nadzieję, że porównanie moich statystyk z GA da mi wynik najbardziej zbliżony do prawdy. :peace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
...dane dotyczące słów...

...Jeżeli chodzi o wiuarygodność kliknięć, to ważnym czynnikiem jest referrer, który często jest blokowany i nie wiem czy ktoś sobie zapisał tą stronę w ulubionych czy wszedł z kampani. Mam nadzieję, że Google będzie potrafiło to rozróżnić...

104842[/snapback]

ja uznałem za niepotrzebne umieszczanie tych danych w stringu, lecz wykorzystywać to co zapisują w refererach wyszukiwarki

dochodzą powroty, odświeżenia... przestałem zwracać uwagę na ten koszmar, po prostu zaakceptowałem to i tłumaczę to klientom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę z założenia, że lepiej owarcie przyznać się do tego, że nie potrafię tego rozwiązać niż to ukrywać. Dzięki temu jeszcze nikt nie zwrócił mi uwagi, że widzi rozbieżności między raportami moimi a raportami AdWords (a przecież czasem chodzi o niemałe pieniądze). Z tego powodu trzeba się raczej skupiać na trendach.

[edit] my tu gadu gadu, a może wystarczy usunąć własne stringi z docelowego urla - taki szalony pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem nowe subforum i temat rozdzieliłem na dwa, bo już się można było pogubić w tym poprzednim.

my tu gadu gadu, a może wystarczy usunąć własne stringi z docelowego urla - taki szalony pomysł...

Ciekawe, może i tak jest.

Ja jednak poczekam na odpowiedź od Google, tak jak pisałem wcześniej nie widzi mi się edytowanie reklam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetna decyzja z nowym subforum

usunąłem stringi z jednej z kampanii... a nóż...

a tak

<OFFTOPIC> zrobiłem to na kampanii, którą wstrzymałem 3 miesiące temu, a która nadal się wyświetla. Powiem też, że miałem reklamy jednego klienta, które wyświetlały się dla kompletnie innych słów innego klienta... ot taki </OFFTOPIC>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak pójdzie z usuniętymi stringami.

czy to jest tak, że reklamy się pokazują, a koszt jest zero :peace:

104903[/snapback]

"poklikałem" w nowe reklamy i czekam na reakcję statów.

A tak w ogóle to z jaką częstotliwością one się odświeżają?

Coś czytałem, że co do godziny - ale tego nie sprawdzałem (ja mam real-time :)

Co do kosztów tych "widm", to tak właśnie jest: zero

Niech by tylko spróbowali skasować klienta za słowa innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"poklikałem" w nowe reklamy i czekam na reakcję statów.

:peace:

A tak w ogóle to z jaką częstotliwością one się odświeżają?

tak było napisane, ale po tym co widzę, to raz dziennie, z tym, że za 16-tego wogóle nie ma statów.

Niech by tylko spróbowali skasować klienta za słowa innego...

Widocznie nie najlepiej im działa zarządzanie wieloma kontami, ale dobrze że chociaż sami filtrują te kliknięcia.

Mi jednak chodziło bardziej o

zrobiłem to na kampanii, którą wstrzymałem 3 miesiące temu, a która nadal się wyświetla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Widocznie nie najlepiej im działa zarządzanie wieloma kontami, ale dobrze że chociaż sami filtrują te kliknięcia.

2. Mi jednak chodziło bardziej o

zrobiłem to na kampanii, którą wstrzymałem 3 miesiące temu, a która nadal się wyświetla.

104911[/snapback]

1. Mam podpiętych trochę kont ale, ten przypadek dotyczy dwóch klientów na jednym koncie (dwóch kampanii)

2. Też zero, jestem "prawie" pewien bo nie używam już tych słów i nie widzę możliwości, żeby mnie tym obciążyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My Account -> user preferences

i tam jest nowa opcja "Analytics"

104921[/snapback]

jest! dzięki! może coś załapie

ale trochę mnie to wkurza, bo powtórzyła się ta sytuacja ze zmianą interfejsu na angielski.

Skąd do k**wy nędzy miałem się skapnąć, żeby wylogować się z ogólnego konta Google Professional i logować się do konta klienta... to jest głupie

ale oby zaczeło działać

[edit] OK widzę, że G dowalił swojego stringa, czekam na staty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd do k**wy nędzy miałem się skapnąć

Dokumentacja i help wogóle jest do :D.

Ja wpadłem na to, przeglądając Conversion University i w jednym z zartykułów pisali coś o wyłączeniu automatycznego tagowania, więc poszukałem.

Linki mi się jeszcze nie zmieniły. Może dlatego, że nie usunąłem swoich stringów.

Poczekam z tym do czasu odpowiedzi od Google, bo gdybym miał je usunąć to muszę swój własny skrypt do analizy przerobić na parametry od nich .... albo to olać.

//edit

OK widzę, że G dowalił swojego stringa, czekam na staty

a miałeś swoje stringi w urlach wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki mi się jeszcze nie zmieniły. Może dlatego, że nie usunąłem swoich stringów.

104933[/snapback]

G dorzucił stringa ?gclid=CNOQtqnuu4ECFTRLQgodqx7aaa do urla kampanii, o której pisałem, że usuwam stringi

(po kwadransie wciąż nie widzę w statach jako adwords)

teraz sprawdzę co w przypadku pozostawienia swoich stringów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności