Skocz do zawartości

Obsługa klienta w home.pl


jubi

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiejsza rozmowa z 'supportem' na home.pl, po rozmowie na temat problemów z instalacją drupala, modyfikacją pliku .htaccess (kompresja gzip = abstrakcja gzip dla administracji), usunięciu (z wyjątkiem katalogu ze stroną z zainstalowanym drupalem przez ich autoinstall) wszystkich plików i wgraniem na nowo.

Chodzi o drupala 7, problem polegał na tym, że po wgraniu plików, a jeszcze przed instalacją pojawiał się plik settings.php z pełnymi danymi dostępu do bazy mysql nr. 1, których nie podawałem. Druga strona działała na innej bazie, a dane do połączenia z mysql w pliku były w 100% poprawne - o kur..?

Pierwszej rozmowy nie zapisałem, ale problem był opisany w miarę dokładnie. Oto druga:

Jas*** Łukasz: Witaj puszcza, w czym mogę pomóc?

puszcza: witam ponownie

puszcza: po wgraniu nowych plików, po raz kolejny system twierdzi, że drupal został zainstaowany

puszcza: automatycznie utworzył się plik /sites/default/settings.php

puszcza: którego jednocześnie nie mogę usunąć

puszcza: Status: Listowanie katalogów zakończone pomyślnie

Polecenie: DELE settings.php

Odpowiedź 550 settings.php: Permission denied.

Status: Odłączono od serwera

Jas*** Łukasz: Proponuje zmienic uprawnienia dla plikow instalacyjnych na wartosc np. 777 jezeli to nie pomoze to proponuje bezposredni kontakt do naszych administratorow pod adresem admin@home.pl, ktorzy beda w stanie sprawdzic co moze byc tego przyczyna.

puszcza: prawa do pliku settings.php sa 777

puszcza: nadal nie moge go usunac

puszcza: z tego co mi filezilla pokazuje, wlascicielem pliku jest 'nobody'

puszcza: tak samo zreszta jak wszystkiego tym hostingu

Jas*** Łukasz: W takim razie tak jak wspomnialem proponuje kontakt z naszymi administratorami pod adresem admin@home.pl aby sprawdzic co moze byc tego powodem.

puszcza: byłby Pan w stanie przesłać log naszej poprzedniej rozmowy?

Jas*** Łukasz: Niestety taka operacja nie jest mozliwa na kanale czat, prosilbym moze krotko opisac sytuacje pod adresem admin@home.pl to wystarczy aby nasi Administratorzy podjeli odpowiednie kroki.

puszcza: w takim razie, czy moze Pan przekazac log z naszej poprzedniej rozmowy administratorom? to nie jest już mój pierwszy problem z os cmsami na Państwa hostingu i, szczerze mówiąc, zbrzydło mi opisywanie podobnych problemów po raz kolejny

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Zbrzydło mi, ponieważ instalowałem na home.pl sporo cmsów i praktycznie zawsze było coś nie tak, pewnie nie jestem jedyny.

Ale rozłączenie się już tak solidnie mnie wk******o, że postanowiłem się wyżalić :huh:

Kiedyś jedna z najlepszych firm na rynku zachowuje się teraz jak firma "Tomek!! ktoś dzwoni, mówi że coś o komputery chodzi."

Zdecydowania odradzam ten hosting ludziom korzystającym z popularnych cmsów - jeżeli nie dzisiaj, to jutro napotkacie na problem, który mogą rozwiązać tylko administratorzy... za jakieś 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym to właśnie polega, żebyś z takimi problemami pisał na maila adminów, a chat jest od innych spraw, tak samo jak infolinia. Tam nie siedzi stado hindusów przy chatach i infoliniach, żeby rozwiązywać takie problemy a inni żeby czytali, patrząc na napis że są 50 osobą w kolejce.

Na chacie nie siedzi administrator serwera, tylko osoba z obsługi klienta. To różne poziomy specjalizacji.

Wystarczy zrozumieć i życie jest łatwiejsze.

Admini odpisują w miarę sprawnie i często robią/doradzają rzeczy przy których nie powinni nawet kiwnąć palcem, bo przykładowo dotyczą błędów w autorskim kodzie itd. Miałem nawet taki przypadek, że wkurzony admin praktycznie rozłożył na łopatki właściciela skryptu, który kupiłem i powytykał mu wszystkie błędy, a całość rozmowy odbywała się mailowo z kopią do mnie. Skończyło się na tym, że gość zwrócił mi pieniądze, bo nie był w stanie usunąć błędu i wycofał na jakiś czas aukcje z allegro.

A mogło się skończyć na zwykłym : problem nie leży po naszej stronie, proszę się kontaktować z programista.

Ja nie narzekam, a przerzuciłem już przez ten hosting trochę stron przez ponad 7 lat.

A odradzanie.. bo kiedyś każdy z nas będzie miał na bank problem..

Odsapnij i napisz tego maila do adminów:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak w amerykańskich firmach takie coś jest nie do pomyślenia. Tam możesz napisać problem do działu Sales, to nie odpiszą ci "proszę pisać tam i tam", tylko przekierują sprawę dalej. A w działach technicznych są zwykle "levele" supportu i też jest tak, że jak level 1 sobie nie radzi, to wysyła do level 2 a nie podaje gotowy komunikat i się rozłącza :)

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak w amerykańskich firmach takie coś jest nie do pomyślenia. Tam możesz napisać problem do działu Sales, to nie odpiszą ci "proszę pisać tam i tam", tylko przekierują sprawę dalej. A w działach technicznych są zwykle "levele" supportu i też jest tak, że jak level 1 sobie nie radzi, to wysyła do level 2 a nie podaje gotowy komunikat i się rozłącza :)

to chyba nie działa w dreamhost:) jak miałem włamanie na ich wirtualny serwer - to mi odpisali ze to w zasadzie moja wina bo mam nieaktualnego wordpressa - wersja 2.8. I sam musiałem sobie radzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy już od polityki firmy. Im większa tym trudniej o to.

Na przykład u nas, jako że firma jest mała można napisać do dowolnej osoby i przekaże info adminowi, więc problemu nie ma.

Z tego co pamiętam na home wprowadzili za opłatą czat techniczny z administratorami, którzy pomogą podobno we wszystkim. :) ale trzeba za tę dodatkową opcję płacić, na zwykłym czacie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Ja nie narzekam, a przerzuciłem już przez ten hosting trochę stron przez ponad 7 lat.

A odradzanie.. bo kiedyś każdy z nas będzie miał na bank problem..

Odsapnij i napisz tego maila do adminów:]

Drupal to nie jest jakiś cms pisany na kolanie przez studenta potrzebującego na piwo. Mają nawet drupala w swoim autoinstalatorze, tyle że wersję 6.x (swoją drogą zgłaszałem ten sam problem do adminów ponad pół roku temu przy instalacji drupala (wtedy wersja 6.x, dzisiaj 7.x)

Czyli polecasz odsapnąć trochę i napisać n-ty raz maila do adminów, kolejny raz opisywać problem, bo koles z chata logu nie chce wyslac zebym sobie zrobil ctrl + c, ctrl + v?

Spieprzona konfiguracja ich serwera to nie jest moja wina, że muszę im za karę pisać poematy na ten temat.

Stronę zrobię na localhost, jeżeli problem będzie jeszcze dzisiaj występował; a home.pl już nikomu nie polecę - nie dlatego, że mają [wyrażaj się !] serwer, ale dlatego:

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Utraciłeś połączenie z serwerem. Sprawdź swoje połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jubi, konfiguracja nie jest "spieprzona", tylko prawdopodobnie user 'www' i user 'ftp' to INNI użytkownicy, stąd pliki tworzone przez www można usunąć tylko przez www. Zainstaluj sobie jakiś edytor plików (np. https://www.hotscripts.com/listing/simple-php-file-editor/) i będzie po problemie.

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jubi, konfiguracja nie jest "spieprzona"

To oznacza, że kiedy wrzucam na hosting czystą wersję instalacyjną drupala, uruchamiam plik install.php i ni z gruszki ni z pietruszki mam info 'drupal already installed', skrypt sam z siebie tworzy plik konfiguracyjny z poprawnymi danymi do pierwszej bazy danych, to wszystko jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pm poszedł

<?php
echo shell_exec('rm /sites/default/settings.php');
?>

i

<?php
unlink('/sites/default/settings.php');
?>

Nie działają.

Log z filezilli:

Polecenie:	LIST
Odpowiedź	150 Opening BINARY mode data connection for '/bin/ls'.
Odpowiedź	226 Transfer complete.
Status:	Listowanie katalogów zakończone pomyślnie
Polecenie:	DELE settings.php
Odpowiedź	550 settings.php: Permission denied.
Status:	Ustaw prawa dostępu '/sites/default/settings.php' na '777'
Polecenie:	SITE CHMOD 777 settings.php
Odpowiedź	200 CHMOD command successful.
Status:	Uzyskiwanie listy katalogów...
Polecenie:	PASV
Odpowiedź	227 Entering Passive Mode (79,96,140,199,208,157)
Polecenie:	LIST
Odpowiedź	150 Opening BINARY mode data connection for '/bin/ls'.
Odpowiedź	226 Transfer complete.
Status:	Listowanie katalogów zakończone pomyślnie
Polecenie:	DELE settings.php
Odpowiedź	550 settings.php: Permission denied.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jubi, przecież na czacie masz przycisk zapisz rozmowę .. pisz do adminów i od razu podaj 3 ostatnie litery hasła bo się wkurzysz jak Ci po 24 godzinach odpiszą tylko że masz podać jakieś litery z hasła.. a osobiście najlepszy kontakt z home to wg mnie telefon i tak jest od lat

 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wqurwia mnie to nowatorskie podejscie home, ze na ich serwerze nic nie odpala normalnie jak na dziesątkach innych serwerach. tylko zawsze trza rzebać w pliko cms, wp i każdym innym cms.

wqurwia mnie sposób komunikacji supporta.

wqurwia mnie ograniczenie do niedawna 5 sql teraz 10 baz, w stosunku do ceny 366zł. rocznie.

wqurwia mnie falszywa troska i uwaga do mnie kiedy konczy się roczny abonament.

resta roku - home się zachowuje dosyć obojętnie do moich próśb i potrzeb.

Lącze się w bólu , jak to napisł niedawno Komorowski.

p.s. miałem dodkladnie takie same straty czasu z supportom, szkoda na nich czasu.

całe to podawanie hasel kilka razy , powtarzanie w kółko o co chodzi i za każdym razem inny rozmówcai znów tłumaczenie o co chodzi.

p.p.s. przykład chęci (nie) pomagania - ostatnia rozmowa - pytam się po dokładnej lekturze pomocy - czy dobrze zrozumiałem że na cron mam stworzyć plik cron-5.php żeby wywolać im częściej tego crona?

odpowiedz: prosze przeczytać stosowny dział pomocy.

pisze - przeczytałem, zawile opisane dział o cron 3 razy, obejrzałem przykłady, nadal nie rozumiem.

i t.d. - zamiast krótko odpisać, tak, cron-5.php.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście macie racje, natomiast nie rozumiem dlaczego czepiacie się wysyłania na email.

1. trafia do administratorów (teoretycznie)

2. jest pełna dokumentacja przypadku

3. nie zabierasz czasu przez telefon

Jak sobie wyobrażacie administratora, który 40minut tłumaczy gdzie kliknąć "wydrukuj fakturę" czy inny tego typu bzdet? Nie mówiąc, że support na telefonie jest wolniejszy od mailowego.

WebHostingTalk.pl - wszystko o webhostingu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności