Skocz do zawartości

Kurs Lexy


Rekomendowane odpowiedzi

Kurs jest dla początkujących, być może kolejny będzie dla średnio zaawansowanych

Marto, w sumie przydałby się kurs SEO dla zaawansowanych

Zastanawiałam się, czy odkopać ten temat czy założyć nowy, ale skoro już tutaj padły sugestie odnośnie kontynuacji... ;-)

Udało mi się zebrać w dość obszernej formie (161 stron) materiał o poziom wyższy, niż ten w kursie dla początkujących. Szczegóły nowego kursu znajdują się na moim blogu https://www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania-poziom-2

Tutaj podam najważniejsze informacje na jego temat:

  • skupiam się na temacie pozycjonowania szerokiego w oparciu o sklepy internetowe (głównie z branży odzieżowej) i serwisy ogłoszeniowe;
  • staram się ograniczać do minimum informacje na poziomie podstawowym i zazwyczaj zamieszczam je na początku każdego działu jako przypomnienie - później przechodzę do szczegółów na wyższym poziomie;
  • kurs zawiera sporo instrukcji krok po kroku (w szczególności w temacie doboru słów kluczowych), ale już zadania praktyczne zmuszają do samodzielnej pracy - nie są to więc zadania w stylu tych na poziomie podstawowym, gdzie dawałam pełną listę stron, na których należy zdobyć linka;
  • materiał jest podzielony na 8 części wysyłanych mailowo 2 razy w tygodniu;
  • kurs jest systematycznie aktualizowany;
  • najpełniejsze informacji o jego zawartości znajdują się w spisie treści poniżej.

Wstęp 3

1. Analiza konkurencji 4

Ustalenie, kto jest naszą konkurencją 4

Analiza widoczności w wynikach wyszukiwania 9

Analiza optymalizacji stron 12

Zadanie praktyczne nr 1 17

Analiza linków przychodzących i powiązań 18

Przegląd narzędzi i przykładowe linki 18

Analiza powiązań między stronami 26

Analiza efektów 29

Zadanie praktyczne nr 2 31

2. Dobór słów kluczowych 32

Przegląd narzędzi 32

Zbieranie danych 34

Filtrowanie danych i przypisanie do podstron 38

Frazy lokalne 42

Frazy sezonowe 46

Zadanie praktyczne nr 3 48

3. Audyt SEO i optymalizacja 49

Ogólna ocena kondycji strony 49

Audyt działań on-site 54

Kwestie techniczne 54

Optymalizacja kodu i treści strony 58

Schematy tytułów i nagłówków 60

Optymalizacja treści 64

Zadanie praktyczne nr 4 69

Adresy URL 70

Linkowanie wewnętrzne 75

Audyt działań off-site 87

Zadanie praktyczne nr 5 94

4. Opracowanie strategii link building 95

Ogólne zasady zdobywania linków 95

Odzyskiwanie linków 98

Działania SEO/promocyjne 108

Wykorzystywanie pomysłów konkurencji 126

Zadanie praktyczne nr 6 129

Inne źródła zewnętrzne 130

Monitorowanie linków i reagowanie w sytuacjach kryzysowych 135

Zadanie praktyczne nr 7 142

5. Zaplecze SEO 143

Szukanie domen pod zaplecze 143

Modele zaplecza 146

Tworzenie planu zaplecza 151

Schematy linkowania strony pozycjonowanej 156

Zadanie praktyczne nr 8 159

Zakończenie 160

W rozmowie padła informacja, że kurs na poziomie wyższym niż podstawowy musiałby zahaczać o BHS. Szczerze mówiąc, gdybym miała operować kolorami, to użyłabym od białego do jasno szarego, gdzie najciemniejsze odcienie dotyczą samego zaplecza. W dziale o LB skupiam się na tych źródłach linków, którym jest blisko do działań promocyjnych albo po których od razu nie widać, że są nastawione na korzyści SEO. Dopiero w dziale "Inne źródła zewnętrzne" wspominam o typowych źródłach w postaci katalogów czy precli.

Jeśli chodzi o pytania, które mogą się pojawić:

1. Kto skorzysta, a kto nie skorzysta z kursu?

Skorzystają z niego wszystkie osoby, które przeszły kurs na poziomie podstawowym i odpowiada im poziom oraz sposób przekazywania wiedzy. W dużym stopniu skorzystają (młodsi) specjaliści SEO, czyli te osoby, które zawodowo zajmują się pozycjonowaniem. Osoby na wyższych poziomach (zarówno jeśli chodzi o wiedzę, jak i stanowisko) będą mogły się zapoznać z odmiennym sposobem pracy, zwrócą uwagę na kwestie, które sami mogli pomijać, aczkolwiek sporo informacji mogą traktować jako przypomnienie (dodam, że właściciele firm często zamawiali kurs na poziomie podstawowym dla swoich pracowników). Z kursu nie skorzystają osoby, które liczą na Black Hatowe podejście i maksymalną automatyzację działań.

2. Czy można dostać od razu cały materiał?

Aktualnie nie i wynika to z kilku powodów, w tym z zaplanowanego harmonogramu kursu, który narzuca konieczność szczegółowego zapoznania się z nim. Ważniejszy jest dla mnie jednak fakt, że kilka osób na bieżąco przekazuje mi feedback (sama też mam 10 nowych pomysłów na sekundę ;-) ) i chciałabym zdążyć rozbudować niektóre lekcje, zanim większość osób zdąży je otrzymać.

3. Dlaczego tak tanio?

Ponieważ zdaję sobie sprawę, że cena kursu mailowego nie może być zbliżona do stacjonarnego z 2 powodów. Pierwszy to brak możliwości zadawania pytań na żywo. Drugi to sam fakt, że nie mam kosztów związanych z organizacją miejsca i przede wszystkim czasu, nie mam też ograniczeń w postaci liczby osób, które mogą się na niego zapisać. Tym samym i tak wyjdę na swoje ;-) I przy okazji ceny dodam, że jeszcze przez weekend utrzymam rabat.

4. Dlaczego w ogóle płacić za coś, co można znaleźć w Google czy na forum?

Bo czas to pieniądz. Albo wykorzysta się go w 100% sięgając po wiedzę w przysłowiowej pigułce, albo będzie się bawiło w szukanie rozwiązań i trafianie na sprzeczne lub nieaktualne informacje, tracąc na to nie godziny, ale miesiące. A tak można od razu przejść do działania i testować opisane rozwiązania.

5. Dlaczego edukuję swoją konkurencję przez przygotowywanie takich kursów?

To jeden ze sposobów na to, aby później nie narzekać, że młodzi pozycjonerzy ograniczają się do nawalania linkami i psują wizerunek branży (dotyczy to głównie kursu początkującego, bo to głównie wtedy mogłam wykorzystać czas, kiedy młodzi seowcy kształtują swoje podejście do SEO). Poza tym, zainteresowanie pozycjonowaniem jest coraz większe, więc dla każdego starczy klientów ;-)

Miało być krótko, ale nie wyszło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeden i drugi kurs zostały w ostatnich dniach zaktualizowane, więc dopisuję szczegóły na ich temat - tym razem krótko ;-)

  • kurs na poziomie podstawowym: https://www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania składa się obecnie ze 110 stron podzielonych na 8 lekcji wysyłanych raz w tygodniu. Materiał omawia podstawy pozycjonowania prostej strony firmowej, ale jest często zamawiany przez właścicieli agencji SEO, które chcą w ten sposób szybko wdrożyć w temat nowych pracowników;
  • kurs na poziomie średniozaawansowanym: https://www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania-poziom-2 składa się ze 187 stron podzielonych na 9 lekcji wysyłanych 2 razy w tygodniu. Materiał skupiony jest na temacie pozycjonowania szerokiego.

Do każdego z materiałów dołączane są dodatki typu listy stron dofollow, listy stron dofollow i nofollow do link buildingu czy rozpiska ze schematami linkowania. Mimo że kurs na poziomie średniozaawansowanym jest kontynuacją tego dla początkujących, można wybrać od razu ten drugi, bo przypominam w nim najważniejsze informacje z podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wyszły kolejne aktualizacje (25 sierpnia kurs podstawowy i 26 sierpnia kurs średniozaawansowany). Z nowości, teraz można je kupić w pakiecie 2 w 1 i dodatkowo w ofercie znajdują się dostępy do kilku narzędzi, ściąga z linkowania (gdzie jakie wstawiać anchory, skąd linkować do wybranych stron docelowych itp.) i świeżo przygotowana lista stron dofollow

 

Szczegóły są na https://www.lexy.com.pl/blog/pakiet-certyfikowanych-kursow-seo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

O systematycznych aktualizacjach kursów już dość dawno nie pisałam w tym wątku, ale tym razem są to większe zmiany. 

 

Informacje poniżej dotyczą zmian w kursie pozycjonowania dla początkujących:

  • oprócz wersji PDF jest już dostępna wersja EPUB 3 i MOBI;
  • wznowiłam test wiedzy z kursu, na podstawie którego (w przypadku pozytywnego wyniku) wystawiam zaświadczenie udziału w kursie. 

Oto najważniejsze informacje o kursie:

  • liczba stron: 148;
  • liczba zadań praktycznych: 8;
  • ostatnia aktualizacja: 13 marca 2019 r.;
  • cena: 180 zł (z VAT) - wystawiam faktury;
  • kurs można kupić osobno lub w pakiecie wraz z poziomem średnio zaawansowanym. 

 

Szczegóły na temat kursu dla początkujących: https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-poczatkujacych

Szczegóły na temat pakietu kursów (dla początkujących i średnio zaawansowanych): https://www.lexy.com.pl/blog/produkt/pakiet-kursow-pozycjonowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności