Skocz do zawartości

Od czego zależy pozycja w AdWords?


fuser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytania może i banalne, ale nigdy za bardzo się adwordsem nie interesowałem.

Załóżmy, że jest 5 różnych stron, które reklamują się w adwordsie na frazę "abc". Od czego zależy to, że jedna strona jest zaraz nad wynikami organicznymi, a reszta po prawej stronie?

Od czego zależy to, że raz reklam adwordsa nad serpami jest 3, raz jedna, a raz w ogóle?

Czy chodzi tutaj o wysokość maksymalnej stawki za kliknięcie czy np maksymalnego budżetu dziennego?

Od czego zależy jakoś i trafność słów kluczowych? Mam np stronę reklamowaną na frazę ABC. Fraza ABC pojawia się na stronie około 10 razy. Dodatkowo jest w znaczniku h1, a trafność słów kluczowych jest tylko 3/10. Czy od tych wyników jakości zalezy też pozycja strony?

Oczywiście mowa tutaj cały czas o tych samych stronach i tej samej frazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja reklamy wyliczana jest ze wzoru

Wynik jakość x CPC

Niski wynik jakości w Twoim przypadku może się wiązać ze źle dobranymi frazami, źle użytymi dopasowaniami do fraz, zbyt niskimi CPC, złą jakością strony docelową, złymi tekstami reklamowymi, złymi adresami docelowymi.

Witam

Pytania może i banalne, ale nigdy za bardzo się adwordsem nie interesowałem.

Załóżmy, że jest 5 różnych stron, które reklamują się w adwordsie na frazę "abc". Od czego zależy to, że jedna strona jest zaraz nad wynikami organicznymi, a reszta po prawej stronie?

Od czego zależy to, że raz reklam adwordsa nad serpami jest 3, raz jedna, a raz w ogóle?

Czy chodzi tutaj o wysokość maksymalnej stawki za kliknięcie czy np maksymalnego budżetu dziennego?

Od czego zależy jakoś i trafność słów kluczowych? Mam np stronę reklamowaną na frazę ABC. Fraza ABC pojawia się na stronie około 10 razy. Dodatkowo jest w znaczniku h1, a trafność słów kluczowych jest tylko 3/10. Czy od tych wyników jakości zalezy też pozycja strony?

Oczywiście mowa tutaj cały czas o tych samych stronach i tej samej frazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zależy jakoś i trafność słów kluczowych? Mam np stronę reklamowaną na frazę ABC. Fraza ABC pojawia się na stronie około 10 razy. Dodatkowo jest w znaczniku h1, a trafność słów kluczowych jest tylko 3/10. Czy od tych wyników jakości zalezy też pozycja strony?

Oczywiście mowa tutaj cały czas o tych samych stronach i tej samej frazie.

przy wyniku jakości 3/10 strona Ci się nie wyświetli w adwords niezależnie od stawki i budżetu.

Apartamenty i hotel na godziny kraków jedyne takie miejsce w Krakowie - Hotel MARGOT apartments

Mapa dojazdu do pokoje na godziny Kraków profil MARGOT apartments

Podgórze apartamenty na godziny Kraków - margotkrakow.pl - noclegi w Krakowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy słowa kluczowe pojawiają się w treści reklamy?

Współczynnik jakości też uwzględnia występowanie tekstu frazy na która jest wyświetlana reklama w samej reklamie.

Dlatego kampanię dzieli się na grupy reklam pod względem występowania słów kluczowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fraza kluczowa wyświetla się w domenie, tytule strony, znaczniku h1 i kilka razy w samej treści...

Czy masz pogrupowane słowa kluczowe??

Czy używasz dopasowań do słów kluczowych??

Czy stawki są odpowiednie by średnia pozycja była 1-3??

Pisałem już, że pozycja wyliczana jest ze wzoru CPC x Wynik jakości. Wynik jakości to nie budżet dzienny, czy tylko dopasowanie frazy jak pisze jedna osoba. Wynik jakości to zestaw wartości, które trzeba spełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja reklamy wyliczana jest ze wzoru

Wynik jakość x CPC

Niski wynik jakości w Twoim przypadku może się wiązać ze źle dobranymi frazami, źle użytymi dopasowaniami do fraz, zbyt niskimi CPC, złą jakością strony docelową, złymi tekstami reklamowymi, złymi adresami docelowymi.

tutaj chyba(!) sie zapędziłeś- a napewno wg google

choć niestety czasem odnosze wrażenie, że to własnie niskie cpc powoduje także niskie QS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja reklamy wyliczana jest ze wzoru

Wynik jakość x CPC

Niski wynik jakości w Twoim przypadku może się wiązać ze źle dobranymi frazami, źle użytymi dopasowaniami do fraz, zbyt niskimi CPC, złą jakością strony docelową, złymi tekstami reklamowymi, złymi adresami docelowymi.

tutaj chyba(!) sie zapędziłeś- a napewno wg google

choć niestety czasem odnosze wrażenie, że to własnie niskie cpc powoduje także niskie QS

Dobrze, że nie jesteś pewien co piszesz i użyłeś "chyba"

Poczytaj

Ranking reklam kierowanych na słowa kluczowe na stronie wyników wyszukiwania ustala się na podstawie maksymalnej stawki kosztu kliknięcia (CPC) dopasowanego słowa kluczowego oraz jego Wyniku Jakości. Uwaga: witryny niektórych partnerów wyszukiwania mają inny układ strony niż Google.

Ranking reklamy = stawka CPC × Wynik Jakości

Wynik Jakości dla rankingu reklamy w Google i w witrynach partnerów wyszukiwania wyznaczają następujące czynniki:

* historyczny współczynnik klikalności (CTR) słowa kluczowego i odpowiadającej mu reklamy w witrynie; W przypadku Google brana jest pod uwagę tylko historyczna skuteczność. W przypadku partnerów wyszukiwana brana jest pod uwagę skuteczność w witrynie konkretnego partnera wraz z wynikami reklamy w całej sieci wyszukiwania.

* historia konta mierzona na podstawie CTR wszystkich reklam i słów kluczowych na koncie;

* historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam;

* trafność słowa kluczowego w stosunku do reklam w danej grupie reklam;

* trafność słowa kluczowego i dopasowanej do niego reklamy w stosunku do wyszukiwanego hasła;

* skuteczność konta w regionie geograficznym, w którym reklama ma być wyświetlana;

* inne czynniki wpływające na trafność.

źródło: https://adwords.google.com/support/aw/bin/a...amp;answer=6111 - rozwiń część Reklamy kierowane na słowa kluczowe w Google i w witrynach partnerów wyszukiwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakaś pomyłka tutaj mam miejsce najpewniej...

z Twojego postu zrozumiałem, że wynik jakości zależy m. in. od niskiego CPC

ranking reklamy owszem, ale wynik jakości podobno nie...

edit

sie zdublował post..;/

A o to Ci chodziło - nie zauważyłem wyboldowania. Na szybko odpisywałem wtedy. Niskie CPC nie ma wpływu na wynik jakości.

Sądziłem, że chodzi Ci o sam wzór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności