Skocz do zawartości

Nieaktywne produkty w sklepie


jakub0004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Co waszym zdaniem robić ze stronami nieaktywnych produktów w sklepie?

U mnie obecnie strony z nieaktywnymi przedmiotami są ciągle obecne w google.

Ktoś mi kiedyś mówił, że warto takie strony pozostawić przez jakiś czas.

Nie za bardzo widzę celowość takiego zabiegu, ale może się nie znam. Ja bym takie strony przekierowywał przez 301 np. na stronę główną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tematyka sklepu jest jedna - załóżmy sprzedajesz sprzęt sportowy to mi się wydaje że lepiej jeśli takie linki zostaną w google ponieważ dany produkt jest nieaktywny to i tak to jest jakaś reklama dla sklepu - przykładowo w stopce lub w menu wyświetla się lista aktywnych produktów. Im więcej linków widzi do Twojego sklepu google tym lepiej dla Ciebie bo zawsze pośrednio ktoś może dojś do produktu który go interesuje. Chyba że jest to sklep z żywnościa a nieaktywne masz produkty sportowe to wtedy nie ma to sensu chodz też bym zostawił takie linki

Katalog franczyz - dodaj lub przeglądaj firmy

Pomysł na biznes - przeglądaj wiadomości biznesowe i pomysły na biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym takie strony przekierowywał przez 301 np. na stronę główną.

Jeśli już chcesz zastosować 301 to nie na stronę główną tylko kategorię, w której był produkt. Po 1. jest szansa, że użytkownik trafiając tam znajdzie podobny produkt, a po 2. da to więcej korzyści pod kątem SEO, bo jednak wzmocnisz tym podstronę kategorii zoptymalizowaną pod podobne frazy co podstrona usuniętego produktu.

Wszystko jednak zależy od tego, czy produkt znika na stałe czy jest tylko chwilowo niedostępny i w drugim przypadku - jak długa jest to chwila. Można byłoby się zastanowić nad przysłonieniem podstrony JSową nakładką informującą o tym, że produkt jest niedostępny albo po prostu wrzucić taką informację na podstronę produktu i przy sortowaniu produktów oflagować niedostępne tak, aby zawsze wyświetlały się na końcu. Tym samym użytkownicy dopiero na końcu dotrą do nich, ale podstrony nadal utrzymają się w indeksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już chcesz zastosować 301 to nie na stronę główną tylko kategorię, w której był produkt. Po 1. jest szansa, że użytkownik trafiając tam znajdzie podobny produkt, a po 2. da to więcej korzyści pod kątem SEO, bo jednak wzmocnisz tym podstronę kategorii zoptymalizowaną pod podobne frazy co podstrona usuniętego produktu.

No tak to lepsze niż strona główna. A może zamiast przez 301 wstawić <link rel="canonical".... z adresem kategorii w której był produkt?

Wszystko jednak zależy od tego, czy produkt znika na stałe czy jest tylko chwilowo niedostępny i w drugim przypadku - jak długa jest to chwila.

Produkty raczej znikają na stałe. Prawdopodobieństwo ponownego pojawienia się produktu w sklepie w ciągu miesiąca, kwartału półrocza to odpowiednio 5%, 15%, 30% (w przybliżeniu oczywiście). Oczywiście na karcie produktu jest adnotacja "przedmiot niedostępny".

Jeżeli tematyka sklepu jest jedna - załóżmy sprzedajesz sprzęt sportowy to mi się wydaje że lepiej jeśli takie linki zostaną w google ponieważ dany produkt jest nieaktywny to i tak to jest jakaś reklama dla sklepu

Tematyka sklepu jest jedna. Na pewno plusem są dodatkowe wejścia i jakaś tam "reklama", ale czy klient nie odniesie wrażenia że w sklepie wszystko jest niedostępne? Trochę mam dylemat czy usuwać czy zostawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast przez 301 wstawić <link rel="canonical".... z adresem kategorii w której był produkt?

Nie przekierujesz wtedy użytkowników.

Produkty raczej znikają na stałe.

W takim razie faktycznie w grę wchodzi tylko 301 i nie ma sensu utrzymywać podstron tych produktów w indeksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności