Skocz do zawartości

Pozycjonowanie - modele rozliczeń


goral605

Rekomendowane odpowiedzi

Jak rozliczacie się z klientami? Rozliczanie za efekt jest dobre patrząc od strony klienta a dla nas ma sens chyba jedynie przy mało konkurencyjnych frazach. Najlepszym wyjściem jest pewnie łączenie różnych modeli, np stała opłata+opłata za efekt. Podzielcie się własnym doświadczeniem w tym temacie.

Dzięki

skuteczna-reklama.com.pl - zobacz jak się skutecznie reklamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 99% to płatność za efekt bo to jedyne uczciwe rozliczenie, klient płaci za coś co robisz a nie płaci a ty się obijasz...

1% to płatność ustalonej części z góry to jeżeli jest fraza bardzo trudno, to zabezpieczenie przed tym gdyby klient się "rozmyślił"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoneczko z tego co się orientuje ma najbardziej korzystną umowę (dla nich samych oczywiście) mało pracy i ciężka kasa :)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozliczam się tak

w miesiącu 4 raporty

dwa skrajne odrzucane

z dwóch środkowych biorę średnią i za to płaca jeśli jest w top 10 jeżeli srednia nie wykazuje liczby całkowitej uznaje pozycję za niższą czyli z korzyscią dla klienta

płatne tylko za efekty ( top 10 )

Katalog franczyz - dodaj lub przeglądaj firmy

Pomysł na biznes - przeglądaj wiadomości biznesowe i pomysły na biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- płatność za efekt.

- z klientem ustalasz kilka przedziałów np. 1-5, 6-10, 11-20.

- każdą frazę wyceniasz wg. tych przedziałów za kwotę miesięczną bycia w każdym z nich

- rozliczasz się wg. każdego dnia wg. tego przedziału w jakim był

Dla przykładu:

frazę "X"

-wyceniasz dla przedziału

1-5 = 200zł,

6-10 = 150zł

11-20 = 100zł

Dany miesiąc ma 30 dni. Fraza jest 7 dni na pozycji 3-ciej (liczysz 7/30*200zł), fraza jest 13 dni na pozycji 6-tej (13/30*150zł), fraza jest 5 dni na pozycji 19-stej (5/30*100zł), fraza jest 5 dni na pozycji 22-giej (klient nic nie płaci za te dni). Sumujesz (7/30*200zł)+(13/30*150zł)+(5/30*100zł)=128.33zł

I tyle klient płaci, proste rozliczenie i wydaje się być sprawiedliwe dla każdej ze stron.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie dobrym sposobem jest rozliczanie za ruch pochodzący z Google (google (organic)). Pojedyncze odwiedziny można wycenić na podstawie adwords lub na podstawie wcześniejszych średnich opłat klienta za pozycjonowanie. Wtedy pozycjoner dobiera frazy i nie jest ograniczony do kilku podstawowych, a jednocześnie klient widzi, z jakich fraz ma wejścia więc jest przejrzyście. Oczywiście odpadają wtedy frazy "montaż okien na kicie gliwice".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- rozliczasz się wg. każdego dnia wg. tego przedziału w jakim był

Dany miesiąc ma 30 dni. Fraza jest 7 dni na pozycji 3-ciej (liczysz 7/30*200zł), fraza jest 13 dni na pozycji 6-tej (13/30*150zł), fraza jest 5 dni na pozycji 19-stej (5/30*100zł), fraza jest 5 dni na pozycji 22-giej (klient nic nie płaci za te dni). Sumujesz (7/30*200zł)+(13/30*150zł)+(5/30*100zł)=128.33zł

Wg mnie tak jest sprawiedliwie. Sam sobie to obmyśliłem, ale spoko wiem że to nie jest tak trudne jak całkowanie w dziedzinie częstotliwości.

-wyceniasz dla przedziału

1-5 = 200zł,

6-10 = 150zł

11-20 = 100zł

Tu mam do Was pytanie. Czy macie stałe przedziały do wyliczania wartości fraz dla top 10? Czy zależne jest to od fraz, branży?

Bo rozumiem że Ptaq podał tylko przykład, bo jak się ma pozycja 1 do 5, no na pewno nie są warte tyle samo ;)

SEO, SEO i SEO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności