Skocz do zawartości

Rozliczanie za długi ogon


sting2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie do osób, które stosują tą metodę pozycjonowania (long tail).

W jaki sposób rozliczacie się z klientem.

Przykładowo pozycjonujecie w ten sposób duży sklep np. ok. 20 tys. produktów. Na jakiej zasadzie rozliczacie się z klientem, czy ustalacie np. ilość miesięcznych wejść klientów albo rozliczacie się abonamentowo czy w inny sposób?!

Pozdrawiam

Sting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję model, który zaproponował Veal, jednak zazwyczaj przedstawiam kilka propozycji, np. ustalenie stałego miesięcznego budżetu (ewentualnie z premią za osiągnięcie określonego ruchu) albo niższy abonament z premią zależną od wzrostu ruchu w stosunku do poprzednich miesięcy. Drugiego rozwiązania nie zastosuje się jednak przy serwisach sezonowych, chyba że mają kilka lat i można zwrócić uwagę na zmiany w kilku ostatnich latach wynikające właśnie z sezonowości. Chociaż i od tego są wyjątki.

Można też wyodrębnić pewne grupy fraz i rozliczać się w zależności od ich ogólnych zmian w pozycjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jest tak że płaci się za pozycję od 1-10, pozycje po za top 10 nie są brane pod uwagę, aby to śledzić potrzebny jest program do monitorowania pozycji - i działający na serwerze codziennie sprawdza na pozycje i frazy. Np. wyceniamy frazę na 200 pln za pozycje 1-3, 150 pln pozycje 4-6 itd. Powyższe kwoty dzielone są na stawki dzienne i na koniec miesiąca sumowane. Taki sposób rozliczania ma większość firm pozycjonerskich i uważam że to najbardziej optymalne i sprawiedliwe rozwiązanie.

studio dźwiękowe - nagrania lektorskie

reklama - billboardy sponsorskie

film - filmy reklamowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie, ze ruch mozna wygenerowac - oczywiscie, ze monza, ale logiczne jest, ze klient nie bedzie placil za sam ruch, ale bedzie tez sprawdzana konwersja. Jak ktos ma konwersje na poziomie np. 5%, a Wy wygenerujecie mu ruch kilka razy wiekszy i konwersja bedzie na poziomie 0,5% to chyba bedzie oczywiste, ze cos jest nie tak. Poza tym przy generowaniu ruchu klient sobie latwo sprawdzi, ze frazy z long tail ani nie drgnely i niemozliwe jest, zeby nagle zaczely generowac kilka razy wiekszy ruch przy tych samych pozycjach.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logiczne jest, ze klient nie bedzie placil za sam ruch, ale bedzie tez sprawdzana konwersja

Ruch na stronie to jedno, konwersja - zupełnie co innego i jest ona zależna już od samej oferty, na którą pozycjoner nie ma wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruch ruchem ale liczy sie głownie ruch z serpów w przypadku LT .

stosuje dwa systemy rozliczeń

1. stała opłata plus premie za wzrost pozycji wybranych fraz

2. stała opłata plus premie za wzrost ruchu obliczany na podstawie porównania z analogicznym okresem przed pozycjonowaniem

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności