Skocz do zawartości

portal medyczny - dobór słów kluczowych

Gwozdyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pracuję nad stworzeniem portalu medycznego. Aktualnie piszę artykuły medyczne które będą zamieszczone na forum. Chciałbym pozycjonować portal pod kątem kilku kluczowych fraz tylko nie mam w tym doświadczenia i stąd moje pytania:

korzystałem narzędzia AdWords do wyszukiwania słów kluczowych i znalazłem na przykład takie

- wyniki badań 90 500 wyszukań

- ból brzucha 110 000 wyszukań

- forum medyczne 12 100 wyszukań

tylko nie wiem na ile są to trudne frazy, w AdWords wskaźnik "konkurencja" jest niski, ale nie wiem na ile jest to istotne

jak sprawdzić czy dana fraza jest trudna?

jakie frazy wybierać gdy nie ma się żadnego zaplecza i chce się bazować tylko na własnoręcznie napisanych artykułach?

czy poszczególne artykuły pisać pod jedną frazę czy starać się pod więcej?

frazami z jaką liczbą wyszukać warto się już interesować?

dzięki za informacje

Przede wszystkim musisz wiedzieć PO CO ten portal tworzysz? Jako hobby, dla jakiejś firmy, pod AdWords, pod inne formy reklamy, jako portal partnerski itp. itd.

Jeśli to portal ogólnomedyczny i nie masz żadnego zaplecza to szanse na wysokie pozycje niewielkie.. Co do pytań to trzebaby zrobić jakiś większy research ale ogólnie to:

1. trudność frazy zależy od konkurencji w top10 czy TOP20 - jak to sprawdzić? poczytaj forum albo zleć komuś kto się zna.

2. polecałbym w takim przypadku skupić się na long tail

3. zdecydowanie pod jak najwięcej fraz artykuły, chyba że portal nie będzie ogólny?

4. liczba wyszukań to tylko jeden z parametrów i to nie zawsze kluczowy. najlepiej jeśli ruszysz z kilkoma tysiącami (min. kilkaset) artykułów na początek i potem statystykami sprawdzisz konwersję wejść, wtedy sam będziesz wiedział jak rozwijać portal. Ale znowu pytanie o cel.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Ostatnio przeglądający   0 użytkowników