Skocz do zawartości

Budzet pozycjonowania


luinalcar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio spotkalam sie z roznymi dziwnymi wyliczeniami dotyczacymi pozycjonowania.

Jedni biora 1500-3000 zl za pozycjonowanie, inni 100-150zl/msc. (Mowa tu takze o firmach)

Zastanawia mnie jak oszacowac faktyczny koszt optymalizacji i wypozycjonowania serwisu ktory ma PR=0 i nawet nie jest w wyszukiwarkach a slowa kluczowe maja 500 000, 1mln, 2mln wywolan.

Wiadomo ze na poczatek trzeba wlozyc jak najwiecej ale stopniowo - jak wiec mozna budowac efektywna baze linkow do strony za 150zl/ msc ???? Oczywisce to jeden z kosztow ale tez wiadomo ze to ten ktory nie koniecznie zalezy od pozycjonera a co z reszta? Co z optymalizacja kodu? Co z caloscia pracy nad strona?

Co sie dzieje z takimi kosztami?

Jakos nie jestem sobie w stanie wyobrazic pozycjonowania za 150zl/msc ale moze sie myle.

Licze na jakies sugestie i pomysly i moze jakis przyklad takiego opacowania budzetu.

pozdrawiam,

L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferty pozycjonowania przez tzw. allegrowiczów za 10-100 zł łatwo wyjaśnić. Są to zwykle osoby uczące się/ studiujące, utrzymywane przez rodziców, "pozycjonowaniem" jedynie dorabiające sobie. Nie ponosza żadnych prawie kosztów (nie płąą zusu, podatków, zwykle nie płacą też za internet). Pozycjonują na banalne frazy, często stosując spam czy cloaking. Przy ambitniejszych frazach efekty są mizerne...

Co do firm pozycjonujących za 100 zł - jest to albo cena wywoławcza - typu klient sie zaciekawi, a wtedy mu wytłumaczymy ze to kosztuje dużo więcej, albo pozycjonowanie na banalne frazy dzieki dużemu i niewykorzystywanemu aktualnie zapleczu. No i są jeszcz [ nierzetelni partnerzy ]....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slowa kluczowe maja 500 000, 1mln, 2mln wywolan.

Rozumiem, że chodzi Ci o liczbę wyników dla słowa/frazy? np. 1 mln dla "byłam kiedyś"...

Otóż to nie ma nic do rzeczy. Na cenę składa się wiele czynników np. wartość słów (korzyści klienta z wypozycjonowania), konkurencyjność słów (innymi słowy trudność w wypozycjonowaniu), sposób rozliczeń (za pozycje, za ruch, za konwersje itd), doświadczenie pozycjonera (w tym organizacyjne), wielkość i sposób budowy strony... i masa innych czynników w zależności od tego, które kto uznaje za ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slowa kluczowe maja 500 000, 1mln, 2mln wywolan.

Otóż to nie ma nic do rzeczy

Ja bym jednak aż tak nie radykalizował. Osobiście ilość wyników na dane słowa kluczowe jest dla mnie jednym z czynników wyceny usługi - pomaga również ocenić wielkość garbage-market czyli ilość stron niezwiązanych tematycznie z serwisem klienta wyświetlanych w serpach na dane keywordsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi Ci o liczbę wyników dla słowa/frazy? np. 1 mln dla "byłam kiedyś"...

Otóż to nie ma nic do rzeczy. Na cenę składa się wiele czynników np. wartość słów (korzyści klienta z wypozycjonowania), konkurencyjność słów (innymi słowy trudność w wypozycjonowaniu), sposób rozliczeń (za pozycje, za ruch, za konwersje itd), doświadczenie pozycjonera (w tym organizacyjne), wielkość i sposób budowy strony... i masa innych czynników w zależności od tego, które kto uznaje za ważne.

z tego co napisales to chyba jednak do rzeczy... :D

Jesli na dane slowo kluczowe jest duza liczba wynikow to chyba to swiadczy o popularnosci slowa i zapewne o silnej konkurencji (ale nie zawsze).

No tak, owszem to wszystko jest wazne co napisales - dlatego ciekawi mnie po prostu jakis przykladowy budzet. Jesli mozna uznac ze malo doswiadczony pozycjoner moze wziac bardzo malo za optymalizacje serwisu i inne merytorycznne czynnosci o tyle nie widze w ogole miejsca na zakup powaznych linkow za tak niski budzet.

Co do firm pozycjonujących za 100 zł - jest to albo cena wywoławcza - typu klient sie zaciekawi, a wtedy mu wytłumaczymy ze to kosztuje dużo więcej, albo pozycjonowanie na banalne frazy dzieki dużemu i niewykorzystywanemu aktualnie zapleczu. No i są jeszcz [ nierzetelni partnerzy ]....

No tak - gorzej jednak gdy firma placi po uzyskaniu wynikow.

Wtedy pozycjoner sponsoruje platne linki i inne rzeczy a pozniej mu sie dostaje jakis tam znikomy procent od tych 150zl. Heh. Choc moze wypozycjonuje na 2-3 msc - to jakos czesciowo zwroca mu sie koszta ale gdzie zarobek? :zeby:

L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - gorzej jednak gdy firma placi po uzyskaniu wynikow.

Wtedy pozycjoner sponsoruje platne linki i inne rzeczy a pozniej mu sie dostaje jakis tam znikomy procent od tych 150zl. Heh. Choc moze wypozycjonuje na 2-3 msc - to jakos czesciowo zwroca mu sie koszta ale gdzie zarobek? :zeby:

L.

Nie może być tak, że firma płaci jakiekolwiek pieniądze dopiero po (wiadomo, że co do pewnych kwestii można się umówić, że opłata za optymalizację, badanie konkurencji, budowanie LP itd. płatna z góry (przedstawiasz wyniki swojej pracy), natomiast opłata końcowa po uzyskaniu wyników). Każdy ma swój wypracowany sposób działania.

Ale część kosztów firma musi zapłacić odrazu - przecież to są tak jak wyżej napisałem badania konkurencji, optymalizacja kodu strony, wpisy do płatnych katalogów i wiele innych czynności przygotowujących daną stronę do pozycjonowania - poświęcasz na to swój czas...

Więc wszystko zależy od tego jak podejdziesz do sprawy, czyli jak będziesz rozmawiał z firmą zainteresowaną Twoją usługą.

Pozdrawiam

rpnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyliczeniem ceny za optymalizację, pomyśl jak dobry jestes w tym co robisz i określ godzinową stawkę...

Oczywiscie biorąc pod uwagę koszty firmy: podatki, zusy, telefony itd

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w temacie nie ma "zmiłuj się" koszty muszą być pokryte a co do ilości wyników to przy konkurencyjności fraz nie jest to wykładnia.

Jeden serwis na 1.000.000 wprowadzałem na top 1 przez rok

a inny na 4.000.000 wyników po 3ch miesiacach był już top 1

także wykładnia ilości linków nic nie świadczy, po prostu trzeba mieć rozeznanie i doświadczenie w opracowywaniu kosztorysu nabyte praktycznie (do dzisiaj dokładam do jednej stronki bo jak zaczynałem zmyliła mnie mała ilość wyników :zeby: )

Także złotego środka na cene pozycjonowania nie ma , każde zlecenie ma zbyt dużo indywidualnych uwarunkowań aby to jakoś uśrednić.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde zlecenie ma zbyt dużo indywidualnych uwarunkowań aby to jakoś uśrednić.

Jedno zdanie i wszystko0 jasne :zeby:

Pozycjonowanie jest jak garnitur szyty na miarę, musi być dokładnie dopasowane do klienta. Ceną też.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiany N-razy zapraszam do innych wątków:

https://www.forum.optymalizacja.com/index.php?s...99entry106499

https://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=10215&hl=

https://www.forum.optymalizacja.com/index.php?s...470entry89470

generalnie składa się na to tamtyka zagadnienien, an które prawie każdy na tym forum zna odpowiedź, a jednak świat SEO kręci się inaczej:)

a) pozycjonowanie na frazy podane przez klienta

.. Klient nasz pan che top10 Google na "niewymiarowe deski klozetowe z cyny" niech płaci..

:zeby: minimalne koszty pracy "organicznej" nad serwisem, frazami badaniem konkurencji

..Chiałbym, żeby za 100zł na miesiać (3,3zł dziennie) składał mi Pan raporty, badał codziennie frazy, dopisywyał do nowych katalogów, przeglądał konkurencję ...

c) kłamstwo dobrego dla klienta - nie ma wyniku - nie ma zapłaty

Tak jak Panu obiecaliśmy bierzemy tylko 50 zł za frazę/misiąc, udało nam się włożyc do top30 Google "urwyniołki zęboliste", "Krawaciarki niskobeczlowe", "urliczki wielobrzeżne" i "kropaniwienki zębolistne" - nie udało się "aparaty cyfrowe", "praca","sex" więc zamiast 350 płaci pan tylko 200:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byłbym taki pewien czy zawsze, dochodzą koszty: zatrudnienia pracownika, stanowiska pracy i oprogramowania, serwerów, domen itd. to nie są małe pieniądze, a zlecając to na zewnątrz płaci się tylko za efekt, więc kwestia kalkulacji kosztów, czasami też polityki firmy, czy jest chęć pokazania pewnych sposoób działania (zarabiania kasy) na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Panu obiecaliśmy bierzemy tylko 50 zł za frazę/misiąc, udało nam się włożyc do top30 Google "urwyniołki zęboliste", "Krawaciarki niskobeczlowe", "urliczki wielobrzeżne" i "kropaniwienki zębolistne" - nie udało się "aparaty cyfrowe", "praca","sex" więc zamiast 350 płaci pan tylko 200:

Hehe, fajne frazy.

Nie wiem jak Wy ale to ja przeważnie ustalam frazy dla klienta, włąśnie po to by nie wymyśłił sobie jakiś tam. Przecież ktoś kto choduje "urwyniołki zęboliste" (nie wiem ale kojarzy mi się to z rośliną !!! ) może być dobry w tym ale nie musi być dobry w marketingu. Jemu zależy by to sprzedać i może mu się wydawać że promując tą fraze cosik sprzeda i pewnie tak będzie. Z drugiej strony ja bym zaproponował "nawozy" czy powiedzmy "rośliny ozdobne" bo ktoś kto nie zna takiej nazwy tego nie znajdzie a zapalony ogrodnik IMHO mógłby szukać właśnie czegoś takiego co mu potrzebne do ogrodu.

Kiedyś na, której ze stron o pozycjonowaniu przeczytałem, że to "pozycjoner" powinien zaproponować frazy i w 100% się z tym zgadzam. Co do analizy ile to ma kosztować, mi taka analiza zajmuje 2-3 tygodnie bo zawsze sprawdzam jak mocno jest to fraza oblegana i promowana by się nie wkopać w mało wyników i rok do top 1, jak ktoś tu napisał.

p.s.

Przeraszam wszystkie "urwyniołki zęboliste" jeśli nie mogłby być rośliną i czują się urażone mym skojarzeniem:)

Z cyklu "Przysłowia Polskie":
- "We wakacja jak i w wiosnę - Google podskakuje se radośnie."
Mój blog o pozycjonowaniu i nie tylko... Strona firmowa - www.antygen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na, której ze stron o pozycjonowaniu przeczytałem, że to "pozycjoner" powinien zaproponować frazy i w 100% się z tym zgadzam. Co do analizy ile to ma kosztować, mi taka analiza zajmuje 2-3 tygodnie bo zawsze sprawdzam jak mocno jest to fraza oblegana i promowana by się nie wkopać w mało wyników i rok do top 1, jak ktoś tu napisał.

jak rozumiem sprawdzasz conajmniej 30 pierwszych stron - i analizujesz jak kazda znich silnie wykorzystuje dane slowo kluczowe?

pozdrawiam,

L.

ps. jeszcze takie pytanie - z jakich korzystacie statystyk. Komercyjnych, niekomerycyjnych, umieszczacie tylko kod na stronie pozycjonowaniej a calosc znajduje sie u was czy instalujecie u klienta. Jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności