Skocz do zawartości

"krzaki" w kodowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolega oddał mi swój katalog stron, ja go sobie przeniosłem na swój serwer ale nie oczekiwanie wyskoczyły "krzaczki".

Jak to mogę naprawić? Jestem laikiem, pierwszy raz mam ten katalog, chcę się czegoś nauczyć, przeszukałem nieco forum i kilka tematów na ten temat jest, ale nic mi to nie mówi nadal. Może ktoś pomoże? Będę wdzięczny!

Oto adres: https://katalog-test.xaa.pl/ (testowy). I tam widać warring w lewym panelu.

Hym... ale wgrałem taki jaki był w Internecie, więc czego tak? Jak dogram to znikną "krzaki" ?

Ps. mi znów napisali z hekko, że trzeba tylko kodowanie zmienić :| Czyli przez phpmyadmin i dalej co?

Mam utf8_polish_ci

Tak piszę w bazie danych - operacje. Chyba to to, nie wiem.

jak dograsz to prawdopodobnie znikną, a kodowanie zmień na utf8_general_ci

cytat z innego forum

Ale pamiętaj że to nie działa wstecz i zmiana kodowania bazy danych nie sprawi że błędne znaki zmienią się w prawidłowe.

Rekordy musisz wrzucić jeszcze raz po zmianie kodowania

Hym będę próbować, a mam pytanie.

Skopiuj poniższy metatag i wklej go na stronę główną witryny. Powinien znaleźć się w sekcji <head> przed pierwszą sekcją <body>.

Gdzie taką sekcję mogę znaleźć? Przepraszam że nie na temat.

crtl+f -> wpisz </head> i wklej to przed tym :)

Chcesz widzieć swój mocny link SEO w serwisie www.mediarp.pl ? Pozycjonuj się z SEOpilot, kliknij aby zobaczyć jak się reklamować

Jeśli chcesz możesz zarabiać na swojej stronie www lub blogu przeczytaj jak to zrobić

utf8_polish_ci to porównanie znaków - kodowanie to utf8.

Twoja strona pracuje w kodowaniu iso-8859-2:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2" />

W bazie danych to kodowanie nazywa się: latin2 - musisz ustawić to kodowanie (porównanie: latin2_general_ci) dla tabel i pól oraz dla połączenia katalogu z bazą.

Kodowanie dla bazy ustawisz zapytaniem: