Skocz do zawartości

Pozycjonowanie dwóch modeli sklepu


Rekomendowane odpowiedzi

(identyczny temat umieściłem w dziale dedykowanemu sklepom internetowym - tam jednak nie uzyskałem żadnej nawet przybliżonej odpowiedzi - wydaje mi się, że charakter pytania bardziej pasuje do działu poświęconego optymalizacji)

Witam!

Stoję przed wyborem oprogramowania sklepu internetowego. Ostateczną decyzję podejmę gdy wyjaśnię kwestię jaki model będzie się lepiej pozycjonować.

Założenie projektu:

Stworzenie sklepu wielojęzycznego, który w każdym języku będzie się dobrze pozycjonował, w każdym wybranym kraju.

Możliwości:

Do wyboru mam tak naprawdę 2 skrypty:

Prestashop oraz Magento.

Presta jest dla mnie znacznie przyjemniejsza w obsłudze i wolałbym ją. Nie ma jednak pewnej funkcji, która posiada Magento - multistore czyli wielosklepowość. W przypadku Presty moja wielojęzyczność będzie polegała na łamaniu adresu sklepu np. tak: mojsklep.com/pl (strona główna pod domeną .com), mojsklep.com/fr (francuski), mojsklep.com/de (niemiecki).

Magento umożliwia natomiast tworzenie systemu multistore czyli pozwala oprzeć wszystko o jeden silnik i tworzyć sklepy korzystające z jednej bazy danych i uruchamiane np. pod nowymi domenami regionalnymi - mojsklep.de, mojsklep.pl...

Z jednej strony pod jednym adresem bedzie wiecej podstron - mojsklep.com/de, mojsklep.com/pl - ten model bedzie naprawdę dużo treści - będą tam wszystkie języki.

Jak postąpić? A może jeszcze inaczej?

Podsumowanie - czy lepsze będzie tworzenie sklepów z domenami regionalnymi mojsklep.de, mojsklep.pl, mojsklep.br czy tez dobrze ma prawo wypozycjonować się regionalnie sklep mojsklep.com/pl mojsklep.com/de mojsklep.com/br - dlaczego lepiej? Np. z tego względu, że będzie posiadać znacznie więcej podstron (wszystkie przedmioty będą przedstawione w różnych językach) - czy to może mieć jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepiej będzie z subdomenami. Ewentualnie domeny główne też wykup i zrób z nich przekierowanie.

Z tą presta rzeczywiście możesz mieć problem przy wielu sklepach. Chyba, że je jakoś zintegrujesz przy pomocy autorskiego rozwiązania.

boxnaprezent.pl - wyjątkowe BOXy prezentowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea budowy wielu sklepów jest potrzebna tylko i wyłącznie po to aby dobrze je ustawiać pod kątem pozycjonowania na różne języki. Prestashop bardzo dobrze radzi sobie z opcjami regionalizacji jeżeli chodzi o ustawienia.

Czyli lepiej pozycjonować mojsklep.com/de mojsklep.com/pl mojsklep.com/br zamiast mojsklep.pl mojsklep.de mojsklep.br ?

Co i jak ustawic aby google wiedzialo do jakiego języka odnieść daną podstronę?

Kolejna sprawa - co jest lepsze - mojsklep.com/pl czy pl.mojsklep.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zależy jaką nazwą jest mojsklep.com, jezeli to nazwa własna wszedzie utozsamiana tak samo bez względu na język np. amazon, yahoo, sony to lepiej zrobić w postaci np. mojsklep.com/de lub de.mojsklep.com, jezeli jest to jednak np. polska nazwa, sklepzbutami.com to wg mnie dla dla kazdego jezyka zarejestrować osobną domenę główną, bo jakoś sobie nie wyobrazam zeby francuz wpisywal sklepzbutami.com/fr co prawda on to moze postrzegac jako nazwe która dla niego nie ma zadnego znaczenia, ale jednak wydaje mi się to bez sensu.

generalnie wszystko zalezy czy sklep bedzie wielobranżowy czy też będzie promował jedną markę, zwróćcie uwagę że nawet głupie allegro w różnych krajach ma różne nazwy choć zapewne mogłoby zarejestrować domeny allegro wybrało inne lokalne.

troche zagmatwałem ale mysle ze wiadomo o co chodzi :)

SFM Filtry - wysokiej jakości filtry powietrza do systemów wentylacji i klimatyzacji.

W naszym sklepie internetowym filtry powietrza do wentylacji kupisz szybko, tanio i bezpiecznie.

centrale telefoniczne Siemens, Panasonic, Slican

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te uwagi już dają coś do myślenia - dzięki!

Branża jest raczej specjalistyczna a nazwa abstrakcyjna - ma być rozpoznawalna w skali globalnej. Wybór nazwy więc nie jest problemem. Czyli nie bawić się w domeny krajowe tylko oprzeć wszystko na schemacie mojsklep.com/de mojsklep.com/pl

Czy robic subdomeny pl.mojsklep.com ? Nie rejestrowac wielu mojsklep.pl mojsklep.de?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robic subdomeny pl.mojsklep.com ? Nie rejestrowac wielu mojsklep.pl mojsklep.de?

To pytanie na które nie otrzymałem odpowiedzi a myślę, że na pewno nie jest trudna, myślę także, że informacja taka byłaby przydatna nie tylko mi...

z góry bardzo dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał mojsklep.com/pl mojsklep.com/en itd. ponieważ duża część mocy pozycjonującej przechodzi ze strony głównej na poszczególne języki, natomiast w przypadku subdomen musisz pozycjonować każdą osobno.

Tani, szybki i niezawodny hosting, już od 35zł rocznie  - Webhosting1st

Sklep z częściami do laptopów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności