Skocz do zawartości

Adkontekst: pierwsze starcie


szy

Rekomendowane odpowiedzi

Mi najbardziej podoba sie sposob dobierania reklam hehe :D

Dla chetnych polecam lekture kodu zrodlowego hahaha. Nie ma zadnego robota indexujacego strony i dobierajacego slowa kluczowe (czyli takiego odpowiednika mediapartners) :-) To kazdy user z osoba wysyla informacje o tym co zawiera strona...rozwiazanie conajmniej kontrowersyjne. nie dziwie sie ze brakuje im zasobow :P No ale przy tym pracyja profesjonalisci :-) To juz chyba sam bym zrobil to lepiej za przeproszeniem (nie mowiac juz o samym sposobie generowania reklam poprzez JS ). Programisci chyba sie nie postaralii..ciekawe ile za to kasy dostali.

:D

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... skoro to wszystko leży na WP, to i pewnie

ludkowie z WP to stworzyli.

W ogóle wygląda jakby w ten sposób WP po cichu

chciała dosiąść się do Onetu, Interii, itp.

A zarobki - niższe, dużo niższe niż w G., jednak

nie na tyle, na ile sądziłem że będą.

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niw mam własnych doświadczeń z AK (zgłosiłem się, mam akceptację), ale jak Szy coś twierdzi, to można się na tym oprzeć. Wygląda na to, że aktualna wersja to szyta grubą nicią (rewelacje AdSenseLab-a) beta. Mocno spóźniona, by wyrwać z tortu sensownej wielkości kawałek. Nie znam relacji WP-NetSprint, ale czarno widzę i przypuszczam, że skończy się na wygodnym, pewnym i dochodowym powieleniu decyzji Interii. Chyba, że wzajemne zależności firm sa tak głębokie, że oprą się rynkowym realiom.

NetSprint (pomijając ostatnią aktywność Jakuba, którego interwencji zawdzięczam uzyskanie odpowiedzi na przesłane zapytanie - po raz pierwszy) zapracował sobie (vide: archiwum PiO) na marginalizację (vide: ranking.pl) i chyba jest za późno na gesty w stosunku do tej części rynku, która teraz jest im dla realizacji projektu niezbędna - mowa o wydawcach. Co do reklamodawców - nie widzę znaczącego elementu konkurencyjności w stosunku do AS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry panel Ak - nie czysty i przejrzysty jak strony Netsprinta, ale jakiś mało friendly na... Wirtualnej Polsce. Pierwsze kroki w panelu i mam wrażenie że to panel nie dla mnie, a dla 'drugiej' strony ('strony gdzie jest wyświetlana Twoja reklama', itp.).

panel jest jeszcze w wersji roboczej i wymaga pewnej asysty z naszej strony; Ma to w wlasnie na celu zapewnienie możliwości wprowadzania szybkich i zmian usuwania bledów, które nie pojawily się podczas wdrazania Adkontekstu na Wp.pl. Dlatego też proponujemy na razie Adkontekst tylko wybranym Partnerom, którzy są „informatycznie zaawansowani”. :D

Żeby zacząć wyświetlać reklamy, trzeba stworzyć kanał i paletę kolorów. I tu był problem. Bo kanał dało się stworzyć - przy okazji wybierając dlań kategorię z katalogu WP (po co?!), ale późniejsza edycja powodowała wyczyszczenie wybranych wcześniej kategorii katalogu... Wściec się można...

Po co jest kanał i kategorie? Z naszych obserwacji forum AdSense, wiele osób kombinowało, w jaki to sprytny i przebiegły sposób zasugerować systemowi odpowiednie reklamy. U nas, dopasowanie odbywa się na 2 płaszczyznach: pierwsza, podstawowa, to automatyczna analiza treści strony (co jeszcze np. u Ciebie Szy nie dziala na 100% poprawnie – pracujemy nad tym – porównaj np. z banki.wp.pl (dol strony). Drugą jest określenie charakteru kanalu poprzez przyporządkowanie odpowiednich kategorii. Pomaga to Adkontekst dobierac dobre reklamy, które sa jednoczesnie zgodne z treścią strony i charakterem całego serwisu.

Odnosnei samej uwagi dotyczącej znikania kategorii- będzie to usunięte asap.

Kurczę blade! System oddany, obcy wchodzą, a to jeszcze musi tak działać, że samo w sobie nie działa? Oj Jakubie, bez ostrzeżenia na forum się nie obędzie :>

Ogólnie - pełno niedoróbek i trochę dziwne, że system w takim stanie puszczono 'do ludzi'. Z drugiej strony - w końcu 'nie od razu AdSense zbudowano' ;]. Oby było lepiej.

Gdybym to ja nad Adkontekstem pracował, miałbym jeden cel - stworzyć kopię AdSense, nie naruszającą żadnych guglowych praw i patentów, ulepszoną, o ile to możliwe, o pomysły użytkowników.

Gdy zaczęło się wyświetlać... Znów zdziwienie. Chciałem 'bilboard', a miałem... full screen ;]. Otóż jednostka linków (x4) nie chciała zmieścić się w żadnych ramach mojego serwisu, więc widać ją było na całej szerokości, w przeciwieństwie do zmasakrowanego layoutu serwisu.

Szerokość bilboardu to 750px - znowu bezsens. Dlaczego wyważać otwarte przez AdSense drzwi? Skoro coś się przyjęło, tysiące tego używają, to po co inny niż już istniejący format? Tym bardziej jeśli chce się poprzednika z rynku wygryźć... Na szczęście są style - overflow:hidden i już nasz Adkontekst ma cywilizowany rozmiar.

Po pierwsze nie obcy, a nasi Partnerzy, których zgodzili się system przetestować i których uwagi są dla nas cenne. :D

Co do kopiowania Adsense. Zalezy nam na tym żeby pod przynajmniej kilkoma wzgledami system był lepszy od Adsense, a nie rownie dobry (po to go przeciez robimy). Co do dodania identycznych form jak w Adsense, masz racje. Stopniowo, jak najszybciej je wprowadzimy.

Co do samej zasady. Będziemy stopniowo udostpniac coraz wiecej opcji, natomiast niestety nie możemy się zgodzic na zmiany w kodzie lub zmiany wyglądu (po okresie testowym wdrozenia). Postaramy się, żeby rozwiazanei było na tyle elastyczne, żeby nie było to konieczne.

A istniejący URL... cóż, na białym tle wystarczy zadeklarować biały kolor napisu... Adkontekst to nie AdSense i nie zauważy że czegoś nie widać. (Nie) stety. Dośc irytujące jest również to, że cztery boksu w billboardzie nie są równego rozmiaru... Grrr. Kurczę, jeśli się ma świra na punkcie swojego serwisu, to szlag rafia gdy nagle jest coś, co nijak nie pasuje do reszty...

Pozwólcie adkontekstowiczom mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklam. Jeśli chcą mieć 728x90, bez ramek, bez podpisu, może i bez URLi - pozwólcie na to. Przecież łączy nas wspólny interes :>

Takiego AdSense'a nie da się chociażby ładnie wtopić w serwis korzystający z fontów szeryfowych. URLe znikają tylko w jednym przypadku. Nie można zmienić formatowania i fontu.

W niedalekiej przyszłości Adkontekst będzie posiadał opcję wyboru nie tylko formy prezentacji reklam, ale również jego podtypu: z URL i bez. System będzie umożliwiał jak najlepsze wkomponowanie Boksów Adkontekst w layout swojej strony.

Na większości serwisów, mimo że dość istotnie różńiących się tematyką, są te same reklamy. Nawet dwie jednostki reklam na jednym dokumencie zawierają te same reklamy... :/

A teraz trochę pozytywów. Trzy pierwsze kliki dały CPC w wysokości 0,45 PLN. Całkiem więc sympatycznie, porównując do 'polskiego' G.

A zarobki - niższe, dużo niższe niż w G., jednak nie na tyle, na ile sądziłem że będą.

Jedna podstawowa uwaga. Chcemy dobrze placic Wydawcom. Aby było to możliwe system musi dobierac jak najlepsze reklamy z bazy naszych kilku tysięcy reklamodawców oraz akceptowany CTR musi być na w miare wysokim poziomie. Reklamowcy pochodza zarówno z bazy Linkow Sponsorowanych jak i Boksów, co powinno gwarantowac srednio wyższe wynagrodzenie niż w konkurencyjnych rozwiązaniach.

Co do doboru reklam na serwisie Szy, to tak jak pisalem wystąpił tam pewien bug, który jeszcze dzis powinnismy usunąć. Generalnie system powinien zczytywac cala tresc strony (w tej chwili tego nie robi) dobierac najlepsze reklamy. Jest wiec znacznie bardziej elastyczny od Adsense, ktory wymaga indeksowania.

Zaś wracając do kontekstowości systemu... Działa chyba inaczej niż AdSense – pierwsze wyświetlenie danej strony już zawiera właściwie dobrane reklamy, choć w części tylko, pewnie ze wzgledu na niedość dużą bazę reklamujących się.

Jak więc strona jest 'oglądana'? Może podczas indeksacji przez Netsprinta gromadzone są dane potrzebne do Adkontekstu?

Dla pewności jeszcze raz :D

Adkontekst dokonuję analizy zawartości danej strony na bieżąco online. System nie wymaga indeksowania stron (dzieki temu może reagować natychmiast na zmiany wprowadzane na stronie).

Dodatkowo brane sa pod uwage:

a) CTR reklamy

:D CPC reklamy

c) Dopasowanie do kategorii serwisu.

W sumie walczy ze soba kilka tysięcy reklam.

Mi najbardziej podoba sie sposob dobierania reklam hehe Dla chetnych polecam lekture kodu zrodlowego hahaha. Nie ma zadnego robota indexujacego strony i dobierajacego slowa kluczowe (czyli takiego odpowiednika mediapartners) :-) To kazdy user z osoba wysyla informacje o tym co zawiera strona...rozwiazanie conajmniej kontrowersyjne. nie dziwie sie ze brakuje im zasobow No ale przy tym pracyja profesjonalisci :-) To juz chyba sam bym zrobil to lepiej za przeproszeniem (nie mowiac juz o samym sposobie generowania reklam poprzez JS ). Programisci chyba sie nie postaralii..ciekawe ile za to kasy dostali.

Odpowiedz powyżej. Generalnie oczywiście zupełnie się nie zgadzamy :)

Na pewno też bardzo brakuje rotacji reklam. Na 80% odsłonięć stron widzę cały czas te same reklamy. Jakub, gdzie ta ilość reklam i reklamodawców, o których pisałeś? :]

Dwie uwagi: W tej chwili dobieranie reklam u Ciebie nie dizala w pelni poprawnie i to przede wszystkim powoduje, ze reklamy dosc slabo rotuja. Dzis, najpóźniej jutro to naprawimy.

W dalszej perspektywie, rotacje reklam będziemy tjunowac (najprawdopodobniej będzie rzeczywiście zwiekszona).

... skoro to wszystko leży na WP, to i pewnie

ludkowie z WP to stworzyli.

W ogóle wygląda jakby w ten sposób WP po cichu

chciała dosiąść się do Onetu, Interii, itp.

A zarobki - niższe, dużo niższe niż w G., jednak

nie na tyle, na ile sądziłem że będą.

Adkontekst jest wspólnym projektem NetSprint i WP. Stad np. panel partnerów znajduje się na stronach Wp, Reklamy pochodza zarówno z systemu Linkow Sponsorowanych jak i Boksów, zas za duza cześć technologii odpowiada NetSprint.

Zupelnie nie rozumiem uwagi a propos dosiadania się do Onetu i Interii.

Co do zarobków i oceny zarobków, prosimy jeszcze o cierpliwość (do momentu kiedy usuniemy wskazany wczesniej blad). My z wynikow na WP (moto.wp.pl, banki.wp.pl itd.) jesteśmy zadowoleni i wydaje mi się, ze system będzie działał tak, żeby być konkurencyjnym pod tym względem do Adsense. Oczywiście dodatkowo, widzimy jeszcze sporo miejsca na dalsze poprawianie dzialania systemu, co przelozy się na dalszy wzrost zarobkow parterów.

I jeszcze raz dzieki za uwagi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub:

Jasne..Szkoda tylko ze jak mam serwis ktory przykladowo dziennie jest milion razy przeladowywany przez userow to milion razy kazdy user wysle mi 1000 bajtowy fragment mojej strony (zdaje sie ze jest takie niby ograniczenie w kodzie..chociaz nie do konca chyba dziala) to dziennie otrzymujecie 1000*1000000 bajtow czyli 1Gb do analizowania. I niby po co? Nie starczy botem sciagnac nawet raz dziennie cala strone? Sproboj dotrzec do ludzi ktorzy to pisali niech odpowiedza na te pytania :-)

:)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Fakt. I Szymon z tego API korzysta. ;)

Prawdę mówiąc z dystansem podchodzę i do Netsprintowskiego TrafficIndex/megapanelu (w wypadku moich fraz daje to efekt kompletnego wywrócenia wyników Google i mijanie się z celem - moje strony, najpopularniejsze w Polsce, najczęściej odwiedzane, jedne z najlepiej ocenianych i dostarczające jednych z najbardziej wartościowych treści są zawsze pierwsze w Google/Yahoo/MSN, a w Netsprincie strącone gdzieś na dno przepaści).

Po co jest kanał i kategorie? Z naszych obserwacji forum AdSense, wiele osób kombinowało, w jaki to sprytny i przebiegły sposób zasugerować systemowi odpowiednie reklamy. U nas, dopasowanie odbywa się na 2 płaszczyznach: pierwsza, podstawowa, to automatyczna analiza treści strony (co jeszcze np. u Ciebie Szy nie dziala na 100% poprawnie – pracujemy nad tym – porównaj np. z banki.wp.pl (dol strony). Drugą jest określenie charakteru kanalu poprzez przyporządkowanie odpowiednich kategorii. Pomaga to Adkontekst dobierac dobre reklamy, które sa jednoczesnie zgodne z treścią strony i charakterem całego serwisu.

Czy aby na pewno w dobrym kierunku?

Analogicznie jak w wypadku TI/megapanel, i tutaj jestem sceptyczny. Myślę że za bardzo uzależniacie wyniki od czynnika ludzkiego, który jest najsłabszym ogniwem, Jakub. W wypadku DirectHITa (później: klikoHITa) algorytm się nie sprawdził. Teraz - wyśrubowany i dopracowany do granic możliwości... Kwestia dyskusyjna. Netsprint nie pobił Google, więc chyba też nie jest lepszy.

Jak rozumiem, z jednej strony, strona jest oceniana przez robota, a z drugiej strony przez człowieka (nie ma to znaczenia czy przez wydawcę, czy moderatora Adkontekstu). Dodaje Wam to kupę zbędnej pracy. A i tak, jeśli nie będziecie na bieżąco kontrolować większości podstron (oczywiście przez anonimowe proxy) należących do wydawców, to wydawcy i tak będą wycinać Wam numery i naginać przepisy. W grę wchodzą niejednokrotnie spore pieniądze dla tych ludzi, więc niejednokrotnie to dobrzy koderzy, których przecież życiową pasją jest dociekanie, jak zarabiać więcej, nagiąć system, wykorzystując do tego cały swój potencjał (i oczywiście, więcej wypozycjonować).

Google, będące od Was większe, nie zdecydowało się na silną moderację, bo by nie wyrobiło.

(...) Pozwólcie adkontekstowiczom mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklam. Jeśli chcą mieć (...) bez podpisu, może i bez URLi - pozwólcie na to.

W niedalekiej przyszłości Adkontekst będzie posiadał opcję wyboru nie tylko formy prezentacji reklam, ale również jego podtypu: z URL i bez. System będzie umożliwiał jak najlepsze wkomponowanie Boksów Adkontekst w layout swojej strony.

I tutaj radzę uważać. Prawo nakazuje oznaczyć reklamę, jeśli jest już reklamą. Abstrahuję tu już od wszystkich emocji związanych z kryptoreklamą w filmach (czy właśnie SEO, które jest jedyną oczywistą, lecz nieoznaczoną reklamą - stąd jej drastyczna skuteczność), oznaczanie reklam jest konieczne. Gdyby tak nie było... O ile większą mielibyście klikalność? ;)

Pozdrawiam, J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Dzisiaj postanowiłem się zapisać do adkontekst i moje spostrzeżenia są takie:

jakaś dziwna metoda rejestracji, wysyłanie umowy, dobieranie reklam ogólnie zbyt dużo kombinacji, odstrasza to bardzo ale się przełamałem, na próbę dałem stronkę o małym ruchy, jakieś 10-15 tyś odsłon w miesiącu i jakie było moje wielkie zdziwienie gdy po rejestracji zobaczyłem napis że najpierw zostaną rozpatrzone wnioski stron które mają ponad 100 tys odsłon miesięcznie, czyli potraktowano mnie bardzo źle bo mam mały ruch na stronie.

Zobaczymy co bedzie dalej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

najpierw zostaną rozpatrzone wnioski stron które mają ponad 100 tys odsłon miesięcznie

Na stronach poniżej 100 tyś odsłon nie opłaca się, a co dopiero na stronie z 10 tyś na miesiąc

na zachodzie niektóre firmy mają wymagania by przystąpić do takich programów na poziomie 10 mln ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności