Skocz do zawartości

Problem z wycena za proawdzenie kampanii


colca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z wycena za prowadzenie kampanii, mianowicie klient przyznaje 2tys pln na miesiac plus moje wynagrodzenie na reklame w adwardsach, wplacajac kwote w mniejszych srodkach np. po 500zl

i teraz prowadzac mu kampanie udalo mi sie po 3 miesiacach dojsc do takiego rezultatu, ze za ostatni miesiac koszty zmalaly o 50-60%, a efekty nie ma co nawet porownywac z poprzednimi ;)

teraz wychodzi na to ze wplaty sa o polowe mniejsze na reklame 500zl i co za tym idzie pojawia sie u mnie problem z wycena przyklad:

przy wplacie - budzecie na klikniecia 2tys pln - zarobki np. 700zl

przy wplacie - budzecie na klikniecia 1tys pln - wychodzilo by ze zarobki sa np. 350zl - jak teraz to wycenic? mam rozumiec ze zarobki moje maleja? i wyznacznikiem wyceny jest tutaj kwota jaka klient wplaca za kliki?

bo rezultat jest u mnie taki ze p zmniejszeniu o 50-60% wydatkow na reklame miesiecznie i z dnia na dzien schodzenia do coraz to nizszych kosztow za klik, wieksze mozliwosci na inne slowa kluczowe, mam wiecej pracy niz w momencie, gdy kampania kosztowala 2tys zl (slabe rezultaty) i prowadzona byla przez ksiegowa :D

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz uświadomić, że nakład Twojej pracy jest taki a nie inny - jeśli Klient jest zadowolony z Twoich usług to przecież to zrozumie, że aby uzyskać takie efekty musisz poświęcić x czasu za co klient płaci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisane bede musial tak zrobic, ale czy to przejdzie bo juz mu pokazalem mniej wiecej jak to bede liczyl na stawkach ;)

ty nie miales takiej sytuacji? jesli tak to rozwiazales to tak jak powyzej? sadze ze nie jedna osoba ktora dluzej w tym siedzi tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bez przesady. Za chwile klient będzie płacił za reklamę tyle samo co za obsługę tej kampanii. Nie dziwię się, że sporo osób woli samemu prowadzić sobie, nawet nieprawidłowo, kampanie skoro w ten sposób są wyceniani.

Zwykle liczy się procentowo do budżetu, 20, 30 %. Twój nakład pracy przy kampanii już działającej może być duży, ale nie aż taki jak na samym początku gdy kampania powstawała. Trzeba było wycenić sobie samo przygotowanie kampanii, a prócz tego jej miesięczne prowadzenie.

Jeśli klient ma wydawać 1000 zł na reklamę i Tobie płacić jeszcze 700 zł za obsługę to ja z góry bym podziękowała. Stawki 1000 zł i 350 zł za obsługę w mojej ocenie jest ok choć i tak dużo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że moje stawki jako Certyfikowanego Partnera są bardzo niskie - mimo to w tej cenie przeprowadzam audyt Klienta strony, bardzo często sam ją poprawiam, by kampania była skuteczniejsza, wgrywam kod analyticsa, łącze konta adwords z analyticsem, wgrywam kody konwersji i śledzę pod tym względem kampanię by ją optymalizować.

Dodatkowo w ustalonych terminach raporty z kampanii i na życzenie Klienta.

Sądzisz, że taka miesięczna obsługa konta to 3 godziny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audyt, podpięcie kont, umieszczenie kodów to jednorazowa usługa. To można wliczyć w pierwszą kwotę "Przygotowania kampanii". Natomiast dalsze prace przy kampanii to owszem, nie 5 minut dziennie, ale nie poświęcasz na to nie wiadomo ile czasu. raporty to zwykle gotowe szablony lub ewentualne komentarze dla klienta. Gratuluje certyfikacji, choć zdanie jednego z 3 zaawansowanych egzaminów nie czyni Cię jeszcze mistrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paolciass zdajesz sobie sprawę, że Google non stop wprowadza nowe funkcjonalności, które trzeba testować i się ich uczyć jeśli chodzi o ich zachowanie dla konkretnych klientów - nie uważam się za mistrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że uzależnianie kwoty pobieranej za obsługę kampanii od wysokości budżetu nie ma w zasadzie żadnego odzwierciedlenia w prowadzeniu kampanii.

Zdarzało mi się prowadzić kampanię o wartości 5k miesięcznie o wiele prostsze w konstrukcji od tych za 2k miesięcznie.

Osobiście w ofercie wyliczam sobie ilość godzin jaką będę musiał poświęcić na pracę dla klienta i na podstawie tego przedstawiam ofertę cenową. Taki układ w moim mniemaniu jest jak najbardziej uczciwy.

@colca - odpowiadając na Twoje pytanie w pierwszym poście. Jak wspomniał ktoś wcześniej. Teraz będziesz przeznaczał znacznie mniej czasu na kampanię - więc teoretycznie powinieneś obniżyć stawkę jaką będziesz pobierał.

Herbit.pl - sklep z herbatami. Najwyższej jakości produkty na wagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Redjasper wedlug mnie masz bardzo atrakcyjne ceny za prowadznie kampanii adwards :) i nawet sie nie wypowiadam bo z doswiadczenia wiem jak i czytajac twoje posty ze robisz wiecej dla klintow niz zarabiasz

Nie dziwię się, że sporo osób woli samemu prowadzić sobie, nawet nieprawidłowo, kampanie skoro w ten sposób są wyceniani.

juz takich expertow widzialem ponosili na tyle straty, lub minimalne zyski po rozliczeniu rocznym(w skali czasu zauwazalne), ze wychodzili na tej kampanii i tak ze zlymi wynikami jak by zainwestowali w nas - juz nie wspomne o straconym czasie i nieumiejetnej konfiguracji rozrastajacego sie panela a co za tym idzie slabej skutecznosci reklamy

Zwykle liczy się procentowo do budżetu, 20, 30 %. Twój nakład pracy przy kampanii już działającej może być duży, ale nie aż taki jak na samym początku gdy kampania powstawała. Trzeba było wycenić sobie samo przygotowanie kampanii, a prócz tego jej miesięczne prowadzenie.

Tak z tymi 20-30% zgadzam sie tak wyceniam co do stawki lecz to jest dobry wyznacznik poczatkowy, co jesli firma wplaca 1500zl na kampanie,a dzieki mojej pracy budzet wydany to koszt 1000zl? miesiecznie a nie 1500zl jak to wyceni klient? jak sadzisz? bo ja sadze ze odliczy od 1000zl procenty

dodam ze to ma byc solidnie przeprowadzona kampania reklamowa, optymalizacja, panelu adwards, kazdej podstrony na witrynie klienta, dopasowywanie slow kluczowych na podstronach wraz z tresciami boxow reklamowych kampani, zmiana stawek w danej Grupie reklam i nie wylacznie automatycznie ustawienie stawki np. 2zl na grupe slwo kluczowych lecz takze reczne dopasowywanie stawek, do tego dodaj sobie wahania stawek o okreslonych godzinach przez konkurencje, prowadznie raportow na statach i weryfikacja tego o roznych porach dnia, utrzymywac stawki w 3-pierwszych wynikach wyszukiwan i wiele wiecej...) do tego dodaj sobie tempo rozwoju funkcji google, uwierz mi jesli porzadnie przeprowadzasz kampanie reklamową i zalezy ci na osiaganiu jak najlepszej sredniej ;) to ciezko jest twoim tokiem myslenia wycenic koszt za prowadzenie kampani reklamowej adwards

Jeśli klient ma wydawać 1000 zł na reklamę i Tobie płacić jeszcze 700 zł za obsługę to ja z góry bym podziękowała.

no to juz jest przesada i zaliczylbym takie stawkowanie do mitu niz do faktow, choc jak mowia czlowiek potrafi :P

Audyt, podpięcie kont, umieszczenie kodów to jednorazowa usługa

Nie jest to prawda wszystko jest zalezne od typu branzy, stawek, ilosci slow kluczowych, zasiegu, ilosci stron klienta (juz nie wspominam tu o sklepach www) widac po tym wpisie jakie masz doswiadczenie :) bez urazy...

Osobiście w ofercie wyliczam sobie ilość godzin jaką będę musiał poświęcić na pracę dla klienta i na podstawie tego przedstawiam ofertę cenową. Taki układ w moim mniemaniu jest jak najbardziej uczciwy.

Jak jak bym tak wyliczal i bral za godzine pracy tak jak ty to piszesz to klienta bym puscil z torbami ;) policz sobie matematycznie masz 3klientow z budzetem po 600zl (stawki za klik od 0,05 do 0,5) z tego miesiecznie 30dni x 1h pracy=30h x stawka moja 50zl(stawka niska jak na posiadana wiedze i umiejetnosci ale niech juz bedzie srednia za 1h robotnika - znam osoby ktore za godzine biora nawet 350zl) ja stwierdzam ze jesli bym sie trzymal twojej tezy i wyliczen to bylbym bezrobotny :)

@colca - odpowiadając na Twoje pytanie w pierwszym poście. Jak wspomniał ktoś wcześniej. Teraz będziesz przeznaczał znacznie mniej czasu na kampanię - więc teoretycznie powinieneś obniżyć stawkę jaką będziesz pobierał.

jest w tym duza doza prawdy, ale nie jest tak kolorowo jak sadzisz przyklad: wystaczy ze pojawi sie w danej branzy wieksze grono konkurencji :D lub trafiasz na sezon w ktorym jest bum...a ty masz osigac wyniki od 1 do 3 miejsca

Podsumowujac temat, wycena za prowadznie kampani powinna odbywac sie na podstawie uczciwej, indywidualnej analizie wszystkich tych czynnikow ktore maja wplyw na wzrost zaangazowania w prowadznie kampanii i dostosowanie tego do adekwatnego wynagrodzenia zleceniodawcy...jesli nie zgadzaja sie ze soba te analizy to albo robie wiecej za mniej i ledwo co wyrabiam srednia krajowa, a zleceniodawca wozi sie i zbiera odp. profity albo mam to w D... i szukam lepszej oferty...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności