Skocz do zawartości

Flash w Adsense


mchrapka

Rekomendowane odpowiedzi

Reklamy graficzne u mnie osiągają dużo wyższy CTR. Jest tak też na wielu stronach.

Prowadząc kampanie w AdWodrs wielokrotnie to obserwowałem.

Mechanizm jest dość prosty. Odwiedzający stronę w miejscu gdzie były linki tekstowe przy kolejnym odświerzeniu strony widzi reklamkę graficzną.

Takie urozmaicenie wpływa pozytywnie na CTR.

A co do Flasha. Stwarza on nowe możliwości. Dzięki temu kampanie mogą byś skuteczniejsze.

A na tym w końcu zależy reklamodawcom.

Część z nich będzie oczywiście robić kreacje promujące markę i dla nich wejścia nie będą ważne.

Ale większość kampanii zmierza do ściągnięcia internauty na stronę reklamodawcy.

Szczególnie ciekawe dla reklamodawców może okazać się wykorzystanie flashowych reklamek w kampaniach CPM.

Dobrze wykonana dynamiczna reklamka ma znacznie większą klikalność od statycznego obrazu.

Moim zdaniem wszyscy raczej zyskają na flashowych reklamach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem podobnego zdania. W życiu marketingowym najważniejsze jest zaskoczenie, zainteresowanie klienta, a różnorodność do tego się rewelacyjnie przydaje.

Poza tym obawiałem się czy reklamy linkowe się nie zużyją tak jak kiedyś bannerowe. Wszędzie ich pełno, więc samo z siebie to wpływa nużąco i ludzie w nie z czasem mogą mniej klikać. Reklamy graficzne a tym bardziej animowane wleją powiew świeżości.

Jak dla mnie rewelacyjny krok i nie obawiam się o swoje zarobki.

BTW - zauważyłem że kliki w tego teypu bannery (home.pl) jest zdecydowanie droższy (0,10-0,15 $) ale to nie są żadne badania tylko spostrzeżenie.

Polskie Szlaki.pl - społecznościowy portal wycieczek po Polsce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, ja tutaj nie próbuje przekonać wszystkich, ani nie twierdzę stanowczo, że wprowadzenie flash`a do AdSense to totalna klapa. Nie.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że wiekszy CTR mogą wygenerować reklamy graficzne w rozmiarach np 750x100, 120x600, 160x600 umieszczane w standardowych miejscach na stronie www.

Internauci mają wiele przyzwyczajeń, jednym z nich jest to iż w nagłówku "szukają" (wzrokowo) reklamy np. 750x100

Mniejsze kreacje (button) będą miały wielki problem aby uzyskać większy CTR od pojedyńczgo boxu AdSense.

Myślę także że musimy poczekać aż pojawią się pierwsze kampanie, których dokładne statystyki pojawią się także i w panelu AdSense - wtedy wszystko się wyjaśni.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę także że musimy poczekać aż pojawią się pierwsze kampanie, których dokładne statystyki pojawią się także i w panelu AdSense - wtedy wszystko się wyjaśni.

Takich statystyk w panelu AdSense nie zobaczysz.

15175 Zupełnie Cię nie rozumiem. Najpierw twierdzisz, że reklamy graficzne są oklepane i internauci nie zwracją na nie uwagi. Potem z kolei mówisz, że właśnie ich szukają na stronie. Kompletny brak konsekwencji.

Co do spekulacji. Najlepiej przeprowadzić testową kampanię AdWords i przekonać się jak to jest naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15175 Zupełnie Cię nie rozumiem. Najpierw twierdzisz, że reklamy graficzne są oklepane i internauci nie zwracją na nie uwagi. Potem z kolei mówisz, że właśnie ich szukają na stronie. Kompletny brak konsekwencji.

Co niektórzy chcieli zrozumieć za szybko.

Zauważ że dyskusja zmieniła nico kierunek - do efektywności danych kreacji w rotacji - tekstowa z graficzną na zmianę - w tym przypadku faktycznie, reklama graficzna może wypaść lepiej (nie zawsze, zależy od treści samej kreacji i sposobu jej przekazu), jednak gdy mówimy o ciągłości - powiedzmy tylko i wyłącznie powierzchnia 750x100 w nagłówku to reklama graficzna wypadnie lepiej od tekstowej.

Są powierzchnie (niewielki button), gdzie reklama graficzna będzie miała spore problemy w przebiciu linku tekstowego.

(powtarzam się...)

Wszystko zależy o jakiej powierzchni rozmawiamy, dlatego też różnica zdań w moich wypowiedziach.

Żeby nie było.. Swoje wypowiedzi opieram tylko i wyłącznie na własnym doświadczeniu. Nie zamierzam głościć ogólnych praw i teorii.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy o jakiej powierzchni rozmawiamy, dlatego też różnica zdań w moich wypowiedziach.

Rozmawiamy o reklamach Google. Co prawda wielu wydawców łączy reklamy AdSense z innymi kreacjami.

Ale dla Twojej zasadniczej tezy, że reklamy graficzne wiążą się z niższym CTR nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.

Tak jak mądrze powiedziałeś zależy to od treści kreacji i sposobu jej przekazu. Zależy też od wielu innych czynników. Choćby tych związanych z konstrukcją graficzną witryny oraz dopasowaniem reklam.

Też się powtórzę. Konsekwentnie twierdzę, że reklamy graficzne Google wiążą się obecnie ze znaczne wyższym CTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy o jakiej powierzchni rozmawiamy, dlatego też różnica zdań w moich wypowiedziach.

Rozmawiamy o reklamach Google.

Tak, ale zauważ wkońcu, że nie można powiedzieć tego samego o dwóch różnych powierzchniach = kreacjach = rozmiarach danej reklamy. Nie można rozpatrywać przypadku biboardu 750x100 i powiedzieć tego samego o skycraperze 120x600. Ty mówisz bardzo ogólnie - "Reklamy Google". Dla mnie rozmiar kreacji i miejsce jej położenia ma czołowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności