Skocz do zawartości

autentyczne przypadki rozmow pilotów :-)


jimmi

Rekomendowane odpowiedzi

Pilot akurat w tym rejsie wylądował wyjątkowo twardo, uderzając

samolotem jak młotem o podłoże. Ta linia lotnicza wymagała, aby

pierwszy oficer stał w drzwiach i żegnał pasażerów uśmiechem i

słowami: "Dziękujemy za lot liniami XYZ". Ciężko mu było patrzeć w oczy

pasażerów chwilę po tym kiepskim lądowaniu, zastanawiając się który z

gości wyskoczy z jakimś złośliwym komentarzem. W końcu wszyscy

wyszli za wyjątkiem starszej pani, wspierającej się na lasce.

Powiedziała: "Synku, czy mogę zadać pytanie?". "Ależ oczywiście"

odpowiedział pilot "o co chodzi"" Starsza pani na to: "My wylądowaliśmy

czy zostaliśmy zestrzeleni?"

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do

niecierpliwych. Nie tylko oczekują, że będziesz wiedział, gdzie jest twoja

bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony.

Tak więc z pewnym rozbawieniem słuchaliśmy (my w Pan Am 747)

poniższej wymiany zdań między kontrolą naziemną lotniska

frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206 Speedbird

206: "Dzień dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechał z pasa lądowania.

Ground: Guten Morgen. Podjedź do swojej bramki." Wielki British Airways

747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się. Kontrola naziemna:

Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?" Speedbird 206: Chwilę, Kontrola,

szukam mojej bramki." Kontrola (z arogancką

niecierpliwością): "Speedbird 206, co, nigdy nie byłeś we Frankfurcie!?"

Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym

Boeingu, ale tylko, żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem się tutaj"

usłyszane na częstotliwości BNA (lotnisko w Nashville, Tennessee):

członek załogi: "Zaraz! Daliście nam takie wskazanie altimetru, jakbyśmy

byli 15 stóp pod ziemnią!" wieża: "No to peryskop do góry i kołować do

rampy!"

wieża: "... a tak dla informacji, byłeś trochę na lewo od linii centralnej

podczas podejścia." Speedbird: "Jak najbardziej. A mój drugi pilot był

trochę na prawo."

Lady Radar Controller: "Can I turn you on at 7 miles?" Airline

Captain: "Madam, you can try."

Cessna 152: "Mój poziom lotu trzy tysiące siedemset*." kontroler: "W

takim razie skontaktuj się z centrum kosmicznym w Houston." * 370 tys.

stóp

pilot-uczeń: "Zgubiłem się; jestem nad jakimś jeziorem i lecę na wschód"

kontroler: "Zrób wielokrotnie skręt o 90 stopni, to będę mógł cię znaleźć

na radarze" (krótka przerwa...)

kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuję

natychmiast skręcić na zachód..."

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności